Page 2 of 3

Posted: Mon May 10, 2004 5:18 pm
by Nyther
hmm interresant :D

Posted: Mon May 10, 2004 5:21 pm
by Tom
Hij reed op 6 PSi zei hij... de witte dan!

Posted: Mon May 10, 2004 5:29 pm
by Nyther
ja das de stock pulley van de charger d8 ik

Posted: Mon May 10, 2004 6:54 pm
by Gaskleppie
6 psi gaat ook wel goed. Alleen is het niet het vermogen wat je wilt. Een goede NA ITR rijd zo'n supercharger nog steeds zoek.
Schiet niet op dus.

Posted: Mon May 10, 2004 7:15 pm
by Nyther
je kunt natuurlijk ook je itr gedeeltelijk N/a tunen ( uitlaatsysteem/inlaat, mischien cams/ zuigers ) en dan nog eens een JRSC...

ook hoeft zon jrsc niet 4500€ te kosten, je kutn het altijd voor iets meer als de helft importeren d8 ik...

( nog een lááátste turbo vraag: wat is het verschil tussen 6 psi turbodruk en 6psi JRSC druk??? )

Posted: Mon May 10, 2004 9:30 pm
by Gaskleppie
6 psi turbodruk geeft een hoger rendament door lagere verliezen en koudere inlaatlucht.
6psi superchargerdruk heeft grotere mechanische verliezen en de verwarmde lucht wordt niet gekoeld.

Posted: Mon May 10, 2004 9:46 pm
by CyRaX
Boost is boost.... :?

Posted: Mon May 10, 2004 10:13 pm
by Nyther
hm ja ik vroeg me af waardoor het komt dat als men een turbo itr rijd, dat dat wel kapot gaat,ook al was het maar 6 psi boost, en als je een SC hebt met 6 psi dat het wel goed blijft... daarom wilde ik weten wat dan het verschil was.

Posted: Tue May 11, 2004 5:51 pm
by Gaskleppie
Ik zeg niet (en nooit gedaan ook) DAT het kapot gaat, de kans dat het een keer mis gaat is redelijk groot. Als je dat risico niet wilt nemen moet je niet gaan boosten!
simpel!

Posted: Tue May 11, 2004 6:21 pm
by Nyther
oki, d8 dat er verschil zat in boost met jrsc en turbo that's all...

Posted: Mon May 24, 2004 4:59 pm
by Gaskleppie
Ok, de zwarte ITR met 12Psi supercharger is kapot...........

1 keer olie niet op tijd bijgevuld en samen met veel boost was het gelijk raak.
Drijfstangen door het blok!



risico's??? Snap je nou wat ik bedoel?

Posted: Sun May 30, 2004 10:05 am
by Guest
IvoG wrote:
Nyther wrote:kheb altijd al turbo willen rijden en ben NIET van plan om een andere auto aan te schaffen, i love the itr!

Deze 2 uitspraken staan haaks op elkaar Nyther. :idea:

Denk je eens in waarom je van de ITR houdt. Volgens mij gooi je juist datgene waar je van houdt weg als je een turbo kit monteert.
De ITR is een lichtvoeter, geen Myke Tyson. Een turbo kit geeft wel meer vermogen maar voegt ook gewicht toe aan de voorkant van de auto, waardoor de balans ook verstoord wordt.

Als je per sé meer vermogen wil hebben, waarom geen lachgas? :idea:
Efficiënt en on-demand beschikbaar, zonder alle nadelen van een turbo.


Je kan misschien gelijk hebben, :twisted: :twisted: maar ik vind het toch ook al eens leuk dat je met ITR een evo 7 kan voorbij steken.

Posted: Sun May 30, 2004 10:46 am
by ^RAZER^
zal dan wel een standaard 7 zijn

Posted: Sun May 30, 2004 11:00 am
by Guest
@Nyther, Met een turbo is het poep simpel om druk te verhogen (enkel aan één knop draaien en blokje om zeep)

Het motor mangement is het belangrijkste bij forced inductie, je zou kunnen verschieten hoeveel pk's je uit een standaard blok kan halen. Het probleem is dat er weinig of geen mensen die ervaring hier hebben. Ik spreek hier dan wel voor een B16, B18. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om met een vinger naar de mensen te wijzen die hun blok opblazen

Ten eerste; Jim was één van de eerste die met een druk gevoede ITR naar buiten kwam, hij kon dan ook aan niemand raad vragen over een engine setup buiten de Amerikaanse forums dan. Dus hij moest dan maar afwachten wanneer er iets mis ging.

Ten tweede; Ik heb veel gepraat met Jim en heb zodoende zijn en mijn ervaring in mijn engine set-up gestoken. En het gaat goed maar X-treme Honda en ik zijn nu bezig om het motormanegemt nog te verbeteren.

Ten derde; Onze ervaring komt goed uit voor de andere rijders die misschien overwegen om ook met forced inductie te rijden.

Ten vierde; Ik raad geen extreme motortuning aan, aan mensen die er niet echt van op de hoogte zijn. want er is altijd wel een prul tenslotte is het race materiaal.

Ten vijfde; Ik had graag turbo gereden, maar Honda heeft er geen dus bouw ik er maar zelf één op basis van de ITR.

Posted: Sun May 30, 2004 11:06 am
by Guest
^RAZER^ wrote:zal dan wel een standaard 7 zijn


Hij zei iets van een 280 maar als hij dan misschien niet de waarheid zei zijn het er toch nog 265. Hij gaf me wel een kans aan de lichten de vergelijking begon eigenlijk vanaf hoog in tweede of begin derde.

Ik hoop dat het zal verbeteren met tractiecontrol.

Posted: Sun May 30, 2004 11:49 am
by ^RAZER^
nou fred ik heb nml zelf een evo 7 nu. en standaard is het al rap en vooral het koppel is lekker. dus veel respeckt als je hem voorbij tuft
nu heb ik hem laten tunen en voor +- 3000 euro heb je er 100 pk bij en veel koppel dat gaat zo makkelijk met die auto's
dat is ook het limit dat alles heel blijft
met de hks boost controller rij ik op 1.4 boost
hier wat mods van de auto
Fully Flowed Handmade Ralliart Exhaust system.

- HKS Electronic Valve Controler (Boostcontroler).

- HKS FuelCut Defencer.

- HKS SSQV Blow Off Valve.

- ARP Conrod Bolts (drijfstang bouten)

- Ralliart Sports Engine Control Unit group N

-walbro benzine pomp

zit nu op +_ 380 pk & 470 nm
dat is gemeten op een andere evo7 met de zelvde mods

Posted: Sun May 30, 2004 3:42 pm
by HONDA
Goed bezig!

Posted: Sun May 30, 2004 10:04 pm
by Guest
Ik wil ook een evo7 :P :P

Posted: Mon May 31, 2004 9:12 am
by ^RAZER^
ik zag dat je ook bij EM minni meting was ik ben ook nog gegaan maar kon het niet vinden jammer of was beetje laat dat ze ergens anders heen zijn gegaan
had je ff met mij een blokje om kunnen gaan in mijn evo

Posted: Mon May 31, 2004 5:54 pm
by HONDA
Had Peter gebeld voor mijn nummer John... :-)