Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
johnny1911

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by johnny1911 »

Helemaal goed, leuk!

Ik heb net de motorolie vervangen en de remschijven + blokken voor zijn een paar maanden jong, dus dat zou goed moeten zitten. Maar hij gaat de maandag voor 16 september nog naar de dealer voor APK + een grote beurt dus hij zou in op en top conditie moeten zijn ;)

Ik zal Tim nog even vragen over zijn ervaringen. Moet je op voorhand nog zaken regelen qua tickets en stickers of andere ongein?

Stéphane heeft inderdaad aardig wat gereden met de Civic, dus het wordt tijd dat ik dat ook eens ga doen..daarnaast is de auto nu in een iets andere configuratie met de spoon veren, 4-2-1 spruitstuk, motor inserts en katvervanger, dus lekker rijden maar :)
Jo&

Post by Jo& »

LaurenZ wrote:Let goed op olie en de staat van je remblokken. Daarnaast is een helm verplicht en hou hem heel ;)
Voor de ervaringen tijdens vrij rijden op dit soort events, kan je het beste even aan XavCTR vragen.. hij heeft er al een paar gedaan naast Time Attack

afplakken plus en min pool?
LaurenZ

Post by LaurenZ »

johnny1911 wrote:Moet je op voorhand nog zaken regelen qua tickets en stickers of andere ongein?

Je kan je via de website van supersunday inschrijven voor het vrijrijden.
Dan krijg je ook van die mooie deur schilden met je nummer erop..

En wat joanne zegt, Afplakken van iig je pluspool, maar beide is is wel een aanrader
'98 JDM Integra Type-R
RJB1988

Post by RJB1988 »

Wie of wat is Effela?

Heineken paddock, lekker! :)
johnny1911

Post by johnny1911 »

LaurenZ wrote:Je kan je via de website van supersunday inschrijven voor het vrijrijden.
Dan krijg je ook van die mooie deur schilden met je nummer erop..

En wat joanne zegt, Afplakken van iig je pluspool, maar beide is is wel een aanrader

Joanne en Laurens, bedankt voor de tips!

Laurens, bedoel je met deur schilden van die magnetische dingen ofzo, want ik ga geen stickers op de ek9 plakken ;)

Qua tickets neem ik aan dat ik de entreeticket + autoticket + vrijrijden moet bestellen? rond welke tijd hebben jullie afgelopen jaren afgesproken op het circuit?
CTR-Voorburg

Post by CTR-Voorburg »

Laurens, volgens mij begon ik met "aanwezig" dus met leven en welzijn bij ik aanwezig!!
Jo&

Post by Jo& »

Ik denk dat je stickers krijgt....
LaurenZ

Post by LaurenZ »

RJB1988 wrote:Wie of wat is Effela?

Heineken paddock, lekker! :)

http://www.efella.com // Kleding merk, blog.. ben ik ook mee bezig met fotografie en mijn eigen "clubje"
Gezien ik voor hun ook vaak de paddock indeling regel, hebben we met Streetpower & JAF bij elkaar gestaan.

johnny1911 wrote:Laurens, bedoel je met deur schilden van die magnetische dingen ofzo, want ik ga geen stickers op de ek9 plakken ;)

Qua tickets neem ik aan dat ik de entreeticket + autoticket + vrijrijden moet bestellen? rond welke tijd hebben jullie afgelopen jaren afgesproken op het circuit?

Autoticket krijg je van ons, Entree kan je daar betalen en de vrijriden ticket via de webshop. Echter krijg je een deurschild als sticker voor tijdens het vrij rijden. Hier kan je niet omgeen...

CTR-Voorburg wrote:Laurens, volgens mij begon ik met "aanwezig" dus met leven en welzijn bij ik aanwezig!!

Mijn excusses. Ik zet je op de lijst erbij
'98 JDM Integra Type-R
johnny1911

Post by johnny1911 »

LaurenZ wrote: Autoticket krijg je van ons, Entree kan je daar betalen en de vrijriden ticket via de webshop. Echter krijg je een deurschild als sticker voor tijdens het vrij rijden. Hier kan je niet omgeen...

Hmm, dat zal dan wel moeten met die sticker.. Ik wil toch wel graag eens rijden op zandvoort en hij zal er vast wel makkelijk af te halen zijn..soms vergeet ik gewoon pret te maken met die auto omdat ik hem te netjes wil houden :)

Qua entreeticket..ik zie op de website een entreeticket met clubkorting, gaat dat op voor ons als leden van de Type R club of niet?

Ik hoor het graag :)
opperbeun

Post by opperbeun »

Ik heb me aangemeld als betaalde lid, nu nog even wachten tot alles verwerkt is ;)
Jo&

Post by Jo& »

Johnny, heb je ooit eerder op het circuit gereden? Zo nee, niet doen. Eerst eens met iemand meerijden en overwegen een instructie te doen of prodrive etc.
Zo wel, dan zou ik het nog niet doen maar ok ik kan het je niet met harde argumenten afraden.

Je kunt die stickers eerst bijv op je broek plakken en dan op de auto. En je auto waxen dan hecht het slecht. Evt eraf halen mbv fohn...
johnny1911

Post by johnny1911 »

Jo& wrote:Johnny, heb je ooit eerder op het circuit gereden? Zo nee, niet doen. Eerst eens met iemand meerijden en overwegen een instructie te doen of prodrive etc.
Zo wel, dan zou ik het nog niet doen maar ok ik kan het je niet met harde argumenten afraden.

Je kunt die stickers eerst bijv op je broek plakken en dan op de auto. En je auto waxen dan hecht het slecht. Evt eraf halen mbv fohn...

Hoi Joanne,

Bedankt voor je berichtje. Even wat achtergrond: Ik heb 10 jaar mijn rijbewijs maar nog nooit met mijn eigen auto op circuit gereden, maar ik heb wel een driving experience op zandvoort gedaan met zelf rijden met bmw 1 serie, porsche, lamborghini..nu mocht je daarmee helemaal niet hard, maar ik weet precies wat auto's en zo ook mijn eigen auto doen op de limiet. Ik heb beide veel ervaring met voorwiel- en achterwielaandrijving, heb erg veel kilometers gemaakt met vrij vermogende bmw's...altijd leuk in de regen ;) Ook kart ik sinds mijn kinderjaren en ik zet altijd wel weer een dagrecord neer.

Ik ben extreem voorzichtig met de EK9, dat heb je onderhand wel door. Ik denk mezelf en mijn capaciteiten (of het gebrek eraan ;) ) goed te kennen, maar ben wel op mijn hoede voor medeweggebruikers met vrij rijden..dat op basis van verhalen, al hoorde ik van Tim (XavCtr) dat het met Automaxx events goed te doen was.

Ik waardeer je bericht en begrijp goed dat je het afraadt als ik nog niet eerder op het circuit zou hebben gereden. Ik ben wel benieuwd naar je argumenten/gevoel waarom je het zou afraden ook als ik wel ervaring heb. Wat ik zelf vervelend vind: het gebrek aan verzekering en de kans op steenslag, rubber, en andere troep op de baan.

De auto zal ik voor het event in elk geval netjes in de wax zetten ;) En die tip van de broek vind ik ook geweldig, thanks!
civic ep3

Post by civic ep3 »

ik heb me ook aangemeld als type r club lid.is nog even afwachten dat alles is verwerkt..dan kan ik ook op de lijst.
honda civic ep3 ctr
Jo&

Post by Jo& »

johnny1911 wrote:Hoi Joanne,

Bedankt voor je berichtje. Even wat achtergrond: Ik heb 10 jaar mijn rijbewijs maar nog nooit met mijn eigen auto op circuit gereden, maar ik heb wel een driving experience op zandvoort gedaan met zelf rijden met bmw 1 serie, porsche, lamborghini..nu mocht je daarmee helemaal niet hard, maar ik weet precies wat auto's en zo ook mijn eigen auto doen op de limiet. Ik heb beide veel ervaring met voorwiel- en achterwielaandrijving, heb erg veel kilometers gemaakt met vrij vermogende bmw's...altijd leuk in de regen ;) Ook kart ik sinds mijn kinderjaren en ik zet altijd wel weer een dagrecord neer.

Ik ben extreem voorzichtig met de EK9, dat heb je onderhand wel door. Ik denk mezelf en mijn capaciteiten (of het gebrek eraan ;) ) goed te kennen, maar ben wel op mijn hoede voor medeweggebruikers met vrij rijden..dat op basis van verhalen, al hoorde ik van Tim (XavCtr) dat het met Automaxx events goed te doen was.

Ik waardeer je bericht en begrijp goed dat je het afraadt als ik nog niet eerder op het circuit zou hebben gereden. Ik ben wel benieuwd naar je argumenten/gevoel waarom je het zou afraden ook als ik wel ervaring heb. Wat ik zelf vervelend vind: het gebrek aan verzekering en de kans op steenslag, rubber, en andere troep op de baan.

De auto zal ik voor het event in elk geval netjes in de wax zetten ;) En die tip van de broek vind ik ook geweldig, thanks!

Omdat ik weet hoe (extreem net als ik) je zuinig bent op je auto. Ik zou, als ik jou was, dan eeder een book a track rijden.
steenslag etc krijg je gewoon meer van circuit rijden, je hebt niet altijd zelf in de hand om voldoende afstand te houden.

Je gaat ook aan het punt voorbij dat je van de baan kan raken 100% door schuld van een ander...

Ik snap je dillema erg goed ;)
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Book a track of dit maakt weinig verschil uit en eens moet de 1e keer zijn
'98 JDM Integra Type-R
johnny1911

Post by johnny1911 »

Jo& wrote:Omdat ik weet hoe (extreem net als ik) je zuinig bent op je auto. Ik zou, als ik jou was, dan eeder een book a track rijden.
steenslag etc krijg je gewoon meer van circuit rijden, je hebt niet altijd zelf in de hand om voldoende afstand te houden.

Je gaat ook aan het punt voorbij dat je van de baan kan raken 100% door schuld van een ander...

Ik snap je dillema erg goed ;)

Haha ja het is zeker een dilemma ;) En soms word ik gek van mezelf met zuinigheid :)

Maar goed, preventief rijden zal sowieso handig zijn, al heb je zeker niet alles zelf in de hand en zijn er risico's aan verbonden.

LaurenZ wrote:Book a track of dit maakt weinig verschil uit en eens moet de 1e keer zijn

Het punt met Book a Track vind ik de prijs terwijl ik eigenlijk het liefst een half uurtje tot een uur zou willen rijden en dan klaar. Dat past beter bij Automaxx vrij rijden dus.

Ik ga er nog wel over nadenken maar bedankt voor jullie berichten :)
atr33

Post by atr33 »

hallo wil er ook wel staan als er nog plaats is,en meschien wel een rondje vrij rijden,als het kan zet mij er maar er maar bij op de lijst.
opperbeun

Post by opperbeun »

schrijf me maar in! :D
vtec vince

Post by vtec vince »

johnny1911 wrote:Haha ja het is zeker een dilemma ;) En soms word ik gek van mezelf met zuinigheid :)

Maar goed, preventief rijden zal sowieso handig zijn, al heb je zeker niet alles zelf in de hand en zijn er risico's aan verbonden.

Het punt met Book a Track vind ik de prijs terwijl ik eigenlijk het liefst een half uurtje tot een uur zou willen rijden en dan klaar. Dat past beter bij Automaxx vrij rijden dus.

Ik ga er nog wel over nadenken maar bedankt voor jullie berichten :)

Hoi Johnny , ik kwam laatst deze site tegen.
Ze hebben ook trackdays en je kunt je inschrijven met 2 rijders.
Zo kun je de kosten delen.
En je bent niet verplicht om een hele dag te rijden, kan ook alleen in de ochtend of in de avond.
Geen idee of je hiermee al bekend bent?
http://www.driving-fun.com/2621/active/CPZ-Zandvoort-streetcar/Driving-fun-com-Zandvoort-deel-XVIII-Avondsessie.aspx
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
civic ep3

Post by civic ep3 »

zet maar er ook maar bij.gezellig.
honda civic ep3 ctr
Locked