Opperbeun stelt zich voor
Re: Opperbeun stelt zich voor
Foto's van de skyline heb ik nog wel hoezo:P?
Re: Opperbeun stelt zich voor
opperbeun wrote:Foto's van de skyline heb ik nog wel hoezo:P?
Gewoon benieuwd.. Heb een tijd getwijfeld tussen een R33 of een DC2. Ben uiteindelijk voor de DC2 gegaan ivm meer kennis van Honda dan Nissan en onderhouds kosten. Daarnaast zou ik dan voor een GTS-T gegaan zijn terwijl je imho het liefst een GTR hebt ( welke niet binnen het budget paste )
'98 JDM Integra Type-R
Re: Opperbeun stelt zich voor
Ik kan je uit ervaring vertellen dan een honda 10x goedkoper is om te rijden:P
verder zou ik van mijn leven nooit een gtst kopen, een echte skyline heeft 4wd:P
verder zou ik van mijn leven nooit een gtst kopen, een echte skyline heeft 4wd:P
Re: Opperbeun stelt zich voor
Ik plaats binnenkort wel even een linkje naar wat foto's van de skyline!
Ik heb zelf een GTR R33 gehad en ik kan zeggen dat het waanzinnig goed ree, maar me ep3 is lichter en sneller dan dat bakbeest:P
Ik heb zelf een GTR R33 gehad en ik kan zeggen dat het waanzinnig goed ree, maar me ep3 is lichter en sneller dan dat bakbeest:P
Re: Opperbeun stelt zich voor
Update:
Vrijdag 10-08-2012
kwamen de spullen van All4honda binnen eindelijk kon de bak weer terug geplaats worden!
Gelijk begonnen met het schoonmaken van de bak en het vervangen van de druklager.
Daarna de nieuwe koppeling met drukgroep geplaats en bak weer op zijn plek gezet en alles in de omgekeerde volgorde terug geplaats.
Zaterdag 11-08-2012
Vroeg begonnen met de laaste dingetjes afmaken waaronder nieuwe radiateur slangen plaatsen (rood) overal nieuwe vacuum slangen (rood)
vloeistoffen gevult gasklephuis schoon gemaakt.
Daarna de EP3 lekker gewassen en flink stuk proefgereden! De koppeling gaat wel iets zwaarder en het aangrijpings punt is iets anders maar ik ben er heel erg blij mee ze rijd weer als de brandweer!
Vrijdag 10-08-2012
kwamen de spullen van All4honda binnen eindelijk kon de bak weer terug geplaats worden!
Gelijk begonnen met het schoonmaken van de bak en het vervangen van de druklager.
Daarna de nieuwe koppeling met drukgroep geplaats en bak weer op zijn plek gezet en alles in de omgekeerde volgorde terug geplaats.
Zaterdag 11-08-2012
Vroeg begonnen met de laaste dingetjes afmaken waaronder nieuwe radiateur slangen plaatsen (rood) overal nieuwe vacuum slangen (rood)
vloeistoffen gevult gasklephuis schoon gemaakt.
Daarna de EP3 lekker gewassen en flink stuk proefgereden! De koppeling gaat wel iets zwaarder en het aangrijpings punt is iets anders maar ik ben er heel erg blij mee ze rijd weer als de brandweer!
Re: Opperbeun stelt zich voor
Ziet er goed uit je EP3! Knap dat je de meeste aanpassingen zelf hebt gedaan. In jouw woonplaats is de politie iets relaxer denk ik, weet nog dat ze vroeger in Rdam al moeilijk deden zodra je meer deed dan je wiel verwisselen op 'de openbare weg'.
Hopelijk komen we elkaar op een evenement tegen, mag die van Jo ernaast en dan hebben we drie rode EP3 naast elkaar staan, vind ik wel cool!
Hopelijk komen we elkaar op een evenement tegen, mag die van Jo ernaast en dan hebben we drie rode EP3 naast elkaar staan, vind ik wel cool!
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: Opperbeun stelt zich voor
Ik weet niet of het bij een ep3 kan, maar bij een dc5 kan je je aangyijpingspunt verstellen.
Dat doe je door achter je koppelingspedaal een stangetje korter te maken.
Dat doe je door achter je koppelingspedaal een stangetje korter te maken.
Re: Opperbeun stelt zich voor
Jeroen wrote:Ik kan je uit ervaring vertellen dan een honda 10x goedkoper is om te rijden:P
verder zou ik van mijn leven nooit een gtst kopen, een echte skyline heeft 4wd:P
Ik ken jouw ervaringen... en heb zelf ook wel een aardig inzicht op de kosten ^^
'98 JDM Integra Type-R
Re: Opperbeun stelt zich voor
Update:
Het is weer een tijdje stil geweest vanaf mij kant maar ik heb uiterraard niet stil gezeten!!
Ik heb een set Tein verlagingsveren eronder gezet Waarme de voorkant 2,5 cm zakt en de achterkant 2cm.
Motorsteunen zijn vervangen door innovativemounts A60 PU (street)
Spruitstuk is vervangen voor een tigiwa 4-2-1 spruitstuk daarbij is de katalysator komen te vervallen en wordt 1 lambadasonde gefopt door een buisje.
Uitlaat is opnieuw ingepakt met hitteband en ik heb ook een password JDM beschermplaat op me uitlaat geplaatst.
Ook heb ik de stuurkogels vervangen voor nieuwe.
Kentekenplaathouder gemonteerd.
Foto's:
Ook zijn we de kleppendeksels aan het opknappen eerst alles kaal gemaakt en daarna weer spuiten niet in de zelfde kleur maar WEL in dezelfde structuur!
Het is weer een tijdje stil geweest vanaf mij kant maar ik heb uiterraard niet stil gezeten!!
Ik heb een set Tein verlagingsveren eronder gezet Waarme de voorkant 2,5 cm zakt en de achterkant 2cm.
Motorsteunen zijn vervangen door innovativemounts A60 PU (street)
Spruitstuk is vervangen voor een tigiwa 4-2-1 spruitstuk daarbij is de katalysator komen te vervallen en wordt 1 lambadasonde gefopt door een buisje.
Uitlaat is opnieuw ingepakt met hitteband en ik heb ook een password JDM beschermplaat op me uitlaat geplaatst.
Ook heb ik de stuurkogels vervangen voor nieuwe.
Kentekenplaathouder gemonteerd.
Foto's:
Ook zijn we de kleppendeksels aan het opknappen eerst alles kaal gemaakt en daarna weer spuiten niet in de zelfde kleur maar WEL in dezelfde structuur!
Honda civic EP3 wroemmmm wroemmmm;)
Re: Opperbeun stelt zich voor
Werkt het nou goed met die 2e lambda spacer? Ziet er goed uit!
Re: Opperbeun stelt zich voor
Werkt perfect!! Het lampje blijft uit en de motor draait netjes!
Honda civic EP3 wroemmmm wroemmmm;)
Re: Opperbeun stelt zich voor
Update:
Sinds vandaag in het bezit van een K-pro voor mijn EP3, ik kreeg een tip van me maat dat er 1 op marktplaats stond ik heb direct de telefoon gepakt en gelijk een afspraak gemaakt.
We zijn vandaag ook nog even bij EDG techniek geweest voor achterbanken gelukkig hadden ze 2 setjes liggen en deze gelijk meegenomen! Ze zijn prachtig want ze hebben hoofdsteunen.
Wat betreft de K-pro de auto liep direct alleen ik heb een extra massa kabel erbij getrokken omdat ik toch een vaage storing kreeg over de voltage van de accu.
De auto loopt wel maar moet duidelijk afgesteld worden stationar looptie veelste rijk en dat is goed te merken! ook geeftie van zelf gas tot 2000 toeren en zaktie weer.
In hogere toeren loopt het goed maar ik ga toch snel een afspraak maken voor het afstellen.
Het enige waar ik me beetje aan irriteer is dat het lampje op me dashboard blijft knipperen, volgens mij moet ik daarmee naar de dealer toe ?? iemand suggesties?
Sinds vandaag in het bezit van een K-pro voor mijn EP3, ik kreeg een tip van me maat dat er 1 op marktplaats stond ik heb direct de telefoon gepakt en gelijk een afspraak gemaakt.
We zijn vandaag ook nog even bij EDG techniek geweest voor achterbanken gelukkig hadden ze 2 setjes liggen en deze gelijk meegenomen! Ze zijn prachtig want ze hebben hoofdsteunen.
Wat betreft de K-pro de auto liep direct alleen ik heb een extra massa kabel erbij getrokken omdat ik toch een vaage storing kreeg over de voltage van de accu.
De auto loopt wel maar moet duidelijk afgesteld worden stationar looptie veelste rijk en dat is goed te merken! ook geeftie van zelf gas tot 2000 toeren en zaktie weer.
In hogere toeren loopt het goed maar ik ga toch snel een afspraak maken voor het afstellen.
Het enige waar ik me beetje aan irriteer is dat het lampje op me dashboard blijft knipperen, volgens mij moet ik daarmee naar de dealer toe ?? iemand suggesties?
Honda civic EP3 wroemmmm wroemmmm;)
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: Opperbeun stelt zich voor
Je kan er een basemap op zetten, oem kan je wel vinden voor tijdelijk dan. denk dat je tps afgesteld moet worden. welk lampje knippert? en als het goed is kan je foutcodes uitlezen. hij zal wel rijk in open loop lopen.
Re: Opperbeun stelt zich voor
Er zit nog een map op van degene waarvan ik hem heb overgenomen, deze had vergelijkbaare mods op de EP3 zitten.
Het sleutel lampje knippert geen sleutel herkenning.
Het sleutel lampje knippert geen sleutel herkenning.
Honda civic EP3 wroemmmm wroemmmm;)
Re: Opperbeun stelt zich voor
Is niks spannends. De immobilizer in die kalibratie/map is uitgeschakeld omdat je er anders niet mee kan rijden.
Je moet de immobilizer aan zetten met kmanager maar dan kan pas als je bij de dealer staat zodat ze de ecu daar kunnen synchroniseren. Als je zegt dat je de ecu verwisseld hebt weten ze genoeg. Kost meestal een paar tientjes.
Je moet de immobilizer aan zetten met kmanager maar dan kan pas als je bij de dealer staat zodat ze de ecu daar kunnen synchroniseren. Als je zegt dat je de ecu verwisseld hebt weten ze genoeg. Kost meestal een paar tientjes.
Re: Opperbeun stelt zich voor
hee, de immoblizer staat aan, ik heb een aftermarket alarm systeem en de statonderbeker loopt ook via dat alarm wellicht kan ik hem daarom gewoon starten.
ik ga binnenkort wel even langs de dealer dan.
Iemand nog tips waar ik hem het beste kan laten mappen? hier in de buurt van Vlaardingen?
ik ga binnenkort wel even langs de dealer dan.
Iemand nog tips waar ik hem het beste kan laten mappen? hier in de buurt van Vlaardingen?
Honda civic EP3 wroemmmm wroemmmm;)
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: Opperbeun stelt zich voor
het is wat je wilt, wil je hem dyno tunen? of een streetmap? streetmap kan je via e-mail doen door logs te maken, ken 2 goeie.
Re: Opperbeun stelt zich voor
donkeykong wrote:het is wat je wilt, wil je hem dyno tunen? of een streetmap? streetmap kan je via e-mail doen door logs te maken, ken 2 goeie.
wat is het beste? ik dacht zelf aan dyno tunnen
Honda civic EP3 wroemmmm wroemmmm;)
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: Opperbeun stelt zich voor
dyno tune is wel het beste ja, alleen is dat een stuk duurder..volgens mij 350-500 euro.
Re: Opperbeun stelt zich voor
donkeykong wrote:dyno tune is wel het beste ja, alleen is dat een stuk duurder..volgens mij 350-500 euro.
Wat kost dan een street map? en wie kan je mij aanbevelen?
Honda civic EP3 wroemmmm wroemmmm;)