Page 2 of 2
Posted: Fri Mar 04, 2011 8:03 pm
by integra
Wie heeft het daar nou weer over?? Maar als jij dat grappig vind X moet je dat vooral doen.
:gaap
Posted: Fri Mar 04, 2011 9:23 pm
by mr. X
Kunnen we niet meer tegen een grapje?
Ik doelde erop dat iedereen fouten kan maken zoals jij hierboven laat zien. 'Vind' moet daar met 'dt'. Thank's for making my point!
Posted: Fri Mar 04, 2011 9:37 pm
by Voodoo
Gaskleppie wrote:mr. X wrote:Is TCC niet failliet dan?
Die zijn aan het verhuizen!
Nog steeds, duurt wel lang zeg

Posted: Fri Mar 04, 2011 10:15 pm
by integra
Graag gedaan jongen, Is er geen plekje hier op het forum als admin kan je de hele dagen je passie uitoefenen als spellingscontrole. :lol:
Als je nog iets hebt stuur ff een PM of begin een topic waar we lekker kunnen schelden en elkaars fouten kunnen verbeteren. :lol:
Maar we dwalen lekker af even back on topic.
Als de bak er toch af moet. Zou ik zelf voor een upgrade gaan.
Maar als je geen grote plannen hebt kun je ook bij oem blijven,
je hebt immers lang gedaan met deze koppeling en als die je goed is bevallen waarom zou je dan iets anders nemen?
Als je wel voor een upgrade gaat zou ik zelf het liefst bij 1 merk blijven. Maar als je dat niet wil zou ik als ik jou was een goed advies vragen voor een goede combo ( maar wel bij iemand met veel ervaring.)
Ik denk dat TCC je wel verder kan helpen.
succes met zoeken naar goede info.
Posted: Sun Mar 06, 2011 10:51 pm
by Wiljan
Bedankt allemaal voor jullie advies en uitleg. Het ziet er naar uit dat het een totaal pakket van ACT gaat worden (koppeling en vliegwiel) Vliegwiel weegt weliswaar 5.6 kg (2 kg meer dan die van Fidanza), maar ik denk dat ik die 2 kg niet ga merken. Het org. vliegwiel van een ATR weegt ong. 12.5 kg dus van 12.5 naar 5.6 kg zou al voldoende merkbaar moeten zijn. Bovendien heb ik ook het liefst een compleet pakket van 1 merk.
Ik heb geen verdere toekomstplannen, maar heb vaker gehoord en gelezen dat de koppelingen van een ATR regelmatig een probleem opleveren. Ik neem aan dat het van ACT net even wat beter is dan het orgineel.....hoop ik
Heel toevallig sprak ik afgelopen Zaterdag een persoon die bij Rising Sun werkt en dat zij ook ACT leveren voor een ATR....is voor mij heel wat dichterbij dan TCC. Als ik dicht bij TCC had gewoont was ik zeker langs gegaan.
Goed maar even afwachten hoe het af gaat lopen met Rising Sun....ik houd jullie op de hoogte...
Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Posted: Mon Mar 07, 2011 10:21 am
by donkeykong
damn is een origineel vliegwiel 12,5 kg??
dan ga je zeker verschil voelen met 5,6 kg

Posted: Mon Mar 07, 2011 1:22 pm
by LCR
Mwah.....minimaal vind ik
Posted: Mon Mar 07, 2011 3:50 pm
by donkeykong
hangt natuurlijk ook van je andere mods af he

Posted: Tue Mar 08, 2011 7:34 pm
by Wiljan
Vandaag langs geweest bij Rising Sun Performance en de bestelling gedaan. De persoon die ik sprak heeft veel verstand van Honda. Dat is ook gelijk het mooie ze doen alleen maar in Honda's.
Ik heb het volgende besteld:
Koppeling ACT (HA3-HDSS)
Vliegwiel ACT (600190)
Org. Honda druklager
1 April gaat ie onder het mes
..wordt een aardige rib uit mijn lichaam, maar ja dan is het ook weer goed voor elkaar....
Posted: Tue Mar 08, 2011 7:40 pm
by LCR
Wiljan wrote:Vandaag langs geweest bij Rising Sun Performance en de bestelling gedaan. De persoon die ik sprak heeft veel verstand van Honda. Dat is ook gelijk het mooie ze doen alleen maar in Honda's.
Ik heb het volgende besteld:
Koppeling ACT (HA3-HDSS)
Vliegwiel ACT (600190)
Org. Honda druklager
1 April gaat ie onder het mes
..wordt een aardige rib uit mijn lichaam, maar ja dan is het ook weer goed voor elkaar....
1 april is een zondag.....
Posted: Tue Mar 08, 2011 7:59 pm
by integra
Gelukkig is het bij ons op een vrijdag. :lol:
Posted: Thu Mar 10, 2011 9:05 pm
by R-STYLE
een vliegwiel zorgt ervoor dat de motor gelijkmatiger loopt
en door een lichtere vliegwiel te zetten neem ik aan dat de balans anders word
gaat de motor niet schokken en onrustiger lopen dan?
Posted: Thu Mar 10, 2011 11:25 pm
by vtec vince
uiteraard heb je gelijk, maar dit is minimaal zolang er verder geen aanpassingen gedaan zijn aan / in het blok.
Hij zal vlotter door de toeren vliegen omdat het minder weerstand geeft...
Posted: Fri Mar 11, 2011 1:46 am
by R-STYLE
ok het is wel aan te doen een lichtere vliegwiel te plaatsen op en stock motor
want me koppling is ook aan vervanging toe
Posted: Sun May 15, 2011 2:24 pm
by Wiljan
Hallo allemaal,
heb nu een paar weken de nieuwe koppeling en vliewiel erop zitten en het rijdt echt super...ook gelijk even mijn complimenten geven aan de mensen van The Rising Sun in Groesbeek, ze werken zeer nauwkeurig en netjes en vonden het geen probleem dat ik erbij bleef. Ze hadden ook totaal geen problemen met alle vragen die ik ze stelde tijdens het repareren..kortom super....ik heb mijn adres wel gevonden voor de volgende keer....ook gaaf om te zien met welke projecten ze allemaal bezig zijn....bijv een CRX waar zometeen +-/ 800pk uit moeten komen....ziet er echt indrukwekken uit....
De hele operatie heeft zeker 7 uur geduurd. Ik had nl ook besloten (omdat het blok ergens olie lekte, maar moeilijk te achterhalen was en omdat alles toch open lag) om alle pakkingen te vervangen. (zoals complete kleppendeksel pakking set, carterdeksel pakking, vtecpakking, pakking achter het vliegwiel en ga zo maar door). Het blok ziet er nu...dus al weer een paar weken later...nog steeds kurk droog uit....ook daar ben ik erg blij mee....
Hieronder wat foto's
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0144.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0142.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0147.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0151.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0154.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0159.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0157.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0162.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0168.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0169.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0170.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... G_0468.jpg
Dit alles heeft me wel een flinke rib uit mijn lijf gekost, maar ben super tevreden...het irritante geluid met optrekken is weg...de koppeling voelt iets zwaarder aan (wat ik op zich wel fijn vind) maar koppelt zeer fijn, het lichtere vliegwiel zorgt er weldelijk voor dat ie sneller optrekt en hij lekt geen olie meer....
(P.s. ik heb geprobeerd om de foto's zichtbaar in het bericht te krijgen, maar om een of andere rede gaat het niet goed....als iemand tips heeft)
Posted: Sun May 15, 2011 7:54 pm
by boikel
Posted: Sun May 15, 2011 10:19 pm
by Wiljan
Thanks boikel....laat me svp weten hoe je dit hebt gedaan....makkelijk voor de volgende keer

Posted: Mon May 16, 2011 1:01 pm
by boikel
Zet de url tussen een [img]en%20een[/img] en alles komt goed.
