gisteren op de Franse snelweg

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

g-unit wrote:
real187 wrote:
2.0 tFsi met 270pk bestaat niet, een F teveel.


2.0 TSI is hetzelfde concept als een 2.0 TFSI.

Bij Audi heeten ze nog altijd TFSI.

In de nieuwe Golf 6 GTI zit een 211 pk TSI, in onze Audi Q5 zit een 211 pk TFSI :roll: maar het zijn de zelfde motoren en Turbo :roll:


TSI EN TFSI zijn niet dezwlfde blokken
er zit een wezenlijk verschil in
de minder vermogende tsi blokken zijn wel wezenlijk hetzelfde omdat hier de supercharger niet aanwezig is. maar de benaming houden ze wel hefzelfde. Klopt niet.
2.0 tsi is vlgs mij 285 of 310 rs3 vls mij
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

De supercharder zit alleen op de 1.4 volgens mij....
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

Gaskleppie wrote:De supercharder zit alleen op de 1.4 volgens mij....


ik zie het nou ook. jammer.
ik was destijds wel gecharmeerd van de 1ste gen tsi blokken 170 pk uit een 1.4 (tov de 230pk 2.0 tfsi blok destijds), deze hebben ze toen ook weer teruggezet in vermogen (reden??).

ze hebben het dus niet echt meer doorontwikkeld voor hogere vermogens,
alleen dus wel voor milieu.
tja beetje omgekeerde wereld.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik vond het een belachelijke motor. Een 1.4 die max 6000rpm draaid waar ze EN een charger EN een turbo op moeten zetten om het hele toeren bereik vermogen te maken.
Volgens mij niks anders dan weer even laten zien aan de wereld dat ze ook innovatief kunnen zijn....
Fiat haalde presies het zelfde koppel en vermogen met ook een 1.4 en alleen een turbo. Onzin dus!
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

Gaskleppie wrote:Ik vond het een belachelijke motor. Een 1.4 die max 6000rpm draaid waar ze EN een charger EN een turbo op moeten zetten om het hele toeren bereik vermogen te maken.
Volgens mij niks anders dan weer even laten zien aan de wereld dat ze ook innovatief kunnen zijn....
Fiat haalde presies het zelfde koppel en vermogen met ook een 1.4 en alleen een turbo. Onzin dus!


heb het idd ff gecheckd.

los van het feit dat er wel 2 jaar tussen de introductie van beide inzit.
i get your point. :roll:

had destijds de keus voor de ctR of Golf. :idea:
Locked