branderig luchtje na stevig doortrappen CTR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Gianni

Post by Gianni »

Ik heb vandaag in z'n 5e versnelling bij 3000 toeren het gas vol ingetrapt om te kijken wat er gebeurd, en gelukkig geen slippende koppeling.

Auto staat nu bij de dealer voor een ander dingetje(tja daar heb je garantie voor hè) ,en ik had het verhaal van de koppelingsplaten al onder de aandacht gebracht dus hier word gelijk even naar gekeken.

Mocht de koppeling alsnog aan vervanging toe zijn doe ik er denk ik wel een OEM koppeling in aangezien ik de auto ook voor woon werk verkeer gebruik.Ik zal dan waarschijnlijk wel vanuit Engeland bestellen gezien de betere prijzen.

Maargoed eerst maar even afwachten wat de dealert zegt en dan verder kijken idd.

Gianni
Jo&

Post by Jo& »

Het is niet raar dat je auto na het gassen wat ruikt naar verbrand een en ander. Er wordt erg veel warm... wat geen kwaad kan...
Gianni

Post by Gianni »

Vandaag mijn auto opgehaald bij de dealert en het slechte nieuws is dat mijn startmotor gereviseerd moet worden en mijn koppeling aan vervanging toe is, het goede nieuws.....ik heb nog garantie.
vtec vince

Post by vtec vince »

Misschien een schrale troost , maar ook de atr heeft van die geurtjes als je flink mee door rijd ;-)

And i love the smell....
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X

Post by mr. X »

Gianni wrote:Vandaag mijn auto opgehaald bij de dealert en het slechte nieuws is dat mijn startmotor gereviseerd moet worden en mijn koppeling aan vervanging toe is, het goede nieuws.....ik heb nog garantie.

Heb je gevraagd hoe zij geconstateerd hebben dat je koppeling versleten is?

Het wil nog wel eens gebeuren dat ze geld ruiken. Wanneer je als 'leek' zegt: "ligt dit misschien aan de koppeling?" Kunnen zij natuurlijk denken oh hij geeft het zelf al aan en houdt dus al rekening met een hoge factuur.
autodre

Post by autodre »

Gianni wrote:Vandaag mijn auto opgehaald bij de dealert en het slechte nieuws is dat mijn startmotor gereviseerd moet worden en mijn koppeling aan vervanging toe is, het goede nieuws.....ik heb nog garantie.

Wordt het gratis gedaan? Dit valt toch gewoon onder 'gebruik/slijtage'? of niet?
Gianni

Post by Gianni »

autodre wrote:

Wordt het gratis gedaan? Dit valt toch gewoon onder 'gebruik/slijtage'? of niet?

Ik heb de auto pas sinds oktober en ik heb em gekocht met 1 jaar garantie, ik vroeg of er nog kosten aan verbonden waren, er werd mij gezegd van niet......

Ik mag toch hopen dat ik dit niet zelf hoef te betalen.....
slydawg

Post by slydawg »

Koppeling valt in de meeste gevallen niet onder garantie, maar als ze het kosteloos vervangen is het mooi meegenomen toch?
Gianni

Post by Gianni »

slydawg wrote:Koppeling valt in de meeste gevallen niet onder garantie, maar als ze het kosteloos vervangen is het mooi meegenomen toch?

Zeker
Gianni

Post by Gianni »

Koppeling is inmiddels (onder de garantie) vervangen :)
Super service gehad bij v Nieuwkerk!
Jo&

Post by Jo& »

Erg netjes, ze hadden het op slijtage oid kunnen gooien.
Gianni

Post by Gianni »

Daar was ik ook bang voor, maar ben erg blij dat het geregeld is.

Maar ik had ook wel als een stekker gebaald als ik het zelf had moeten betalen aangezien de auto pas vanaf okt 2010 in mijn bezit is.
Gianni

Post by Gianni »

Is het trouwens verstandig om een nieuwe koppeling ''in te rijden'' ?
Werd niets over gezegd toen ik mijn auto kwam ophalen....
Locked