iVTEC-fab wrote:Turbo's zijn inderdaad onvermijdelijk.
Overigens, tegenwoordig is de turbo techniek dusdanig ontwikkeld dat er al turbo systemen zijn zonder enige 'turbo lag'. De Duitsers o.a. gebruiken deze techniek al, direct vermogen beschikbaar, niet eerst wachten tot de turbo's spoolen, geen lag en door tot 8000rpm als een N/a motor.
de bekende Toyota Supra lag is al achterhaald.
Dan mag je mij is vertellen welke duitser met die techniek 8000 rpm doet :wink:
iVTEC-fab wrote:Turbo's zijn inderdaad onvermijdelijk.
Overigens, tegenwoordig is de turbo techniek dusdanig ontwikkeld dat er al turbo systemen zijn zonder enige 'turbo lag'. De Duitsers o.a. gebruiken deze techniek al, direct vermogen beschikbaar, niet eerst wachten tot de turbo's spoolen, geen lag en door tot 8000rpm als een N/a motor.
Dan mag je mij is vertellen welke duitser met die techniek 8000 rpm doet :wink:
Zover gaan ze dacht ik ook niet, zelfs niet BMW met hun nieuwe twinturbo 3.5l zes in lijn en 5.0l V8...
De V8 wel maar dat is een N/A. Het is eigen aan turbo techniek dat ze moeilijker hoog RPM halen. De V8 doet 8400 rpm en de V10 van de M5 doet 8250 rpm.
Die ligt al in hun nieuwe 5 en 7 serie. 6 serie en de M-modellen krijgen ze ook, ding vervangt de V10 geloof ik. V12 in de 7 serie heeft ook een turbo. Maar goed, zullen we maar weer back ontopic :razz:
iVTEC-fab wrote:de bekende Toyota Supra lag is al achterhaald.
Heeft de Supra dan een bekende lag?
ja,.. Youtube, kan je daar zat over vinden. Supra moet echt toeren maken voordat de turbo's gaan werken.
Sinister schreef: iVTEC-fab schreef: Turbo's zijn inderdaad onvermijdelijk.
Dan mag je mij is vertellen welke duitser met die techniek 8000 rpm doet Knipoog/Wink
Zover gaan ze dacht ik ook niet, zelfs niet BMW met hun nieuwe twinturbo 3.5l zes in lijn en 5.0l V8...
Ik heb recente reviews gezien van auto's met turbo's die reden als een n/a motor met het koppel / vermogen van turbo motoren.
het kan, turbo's met hoge rpm's
http://www.lotusomega.no/c20let.shtml maar voorlopig zie ik dit nog niet direct in het straatbeeld verschijnen.
vrijwel alle supercars zitten momenteel tussen de 6500 en 7000 rpm met twin-turbo's.
Het vermogensopbouw patroon van bijv. de GT2-RS laten al wel zien wat ik bedoel. direct turbo kracht in lage toeren en toch continu opbouwend tot max toeren.
"iVTEC-fab" m6dd7np wrote:de bekende Toyota Supra lag is al achterhaald.
Heeft de Supra dan een bekende lag?
ja,.. Youtube, kan je daar zat over vinden. Supra moet echt toeren maken voordat de turbo's gaan werken.
Sinister schreef: iVTEC-fab schreef: Turbo's zijn inderdaad onvermijdelijk.
Dan mag je mij is vertellen welke duitser met die techniek 8000 rpm doet Knipoog/Wink
Ik heb recente reviews gezien van auto's met turbo's die reden als een n/a motor met het koppel / vermogen van turbo motoren.[/quote m6dd7np]
is dat niet vooral bij zwaar getunede supra's met grote single turbo dat er zoveel lag is ?
Leuk allemaal maar elke turbo heeft een effectief bereik van zo'n 5000rpm. Je kan dus kiezen waar je dat bereik wilt hebben. duitsland zoekt het onderin en is de koek op bij 6000rpm. Als je wilt dat je motor dan dus tot 8000rpm wilt laten draaien heb je lag en weinig kracht onderin.
Geen fabrikant die dat gaat doen. incl Honda niet. Dus 8000rpm janken met een turbo kan je vergeten.