Snellere CR-Z op komst

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

iVTEC-fab wrote:Turbo's zijn inderdaad onvermijdelijk.

Overigens, tegenwoordig is de turbo techniek dusdanig ontwikkeld dat er al turbo systemen zijn zonder enige 'turbo lag'. De Duitsers o.a. gebruiken deze techniek al, direct vermogen beschikbaar, niet eerst wachten tot de turbo's spoolen, geen lag en door tot 8000rpm als een N/a motor.

de bekende Toyota Supra lag is al achterhaald.

Dan mag je mij is vertellen welke duitser met die techniek 8000 rpm doet :wink:
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

Jammer dat de echte R plaats moet maken voor een turbo auto
maar goed HALLO 200PK!!
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Sinister wrote:
iVTEC-fab wrote:Turbo's zijn inderdaad onvermijdelijk.

Overigens, tegenwoordig is de turbo techniek dusdanig ontwikkeld dat er al turbo systemen zijn zonder enige 'turbo lag'. De Duitsers o.a. gebruiken deze techniek al, direct vermogen beschikbaar, niet eerst wachten tot de turbo's spoolen, geen lag en door tot 8000rpm als een N/a motor.

de bekende Toyota Supra lag is al achterhaald.

Dan mag je mij is vertellen welke duitser met die techniek 8000 rpm doet :wink:


Zover gaan ze dacht ik ook niet, zelfs niet BMW met hun nieuwe twinturbo 3.5l zes in lijn en 5.0l V8...
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

De V8 wel maar dat is een N/A. Het is eigen aan turbo techniek dat ze moeilijker hoog RPM halen. De V8 doet 8400 rpm en de V10 van de M5 doet 8250 rpm.
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Hun nieuwste V8 is turbocharged :wink:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

In welk model gaan ze die leggen dan?
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Die ligt al in hun nieuwe 5 en 7 serie. 6 serie en de M-modellen krijgen ze ook, ding vervangt de V10 geloof ik. V12 in de 7 serie heeft ook een turbo. Maar goed, zullen we maar weer back ontopic :razz:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Het zou dus mooi zijn moest honda een systeem ontwikkelen met turbo en VTECi en dan nog hoogtoerig karakter kan behouden van 8000 RPM
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

iVTEC-fab wrote:de bekende Toyota Supra lag is al achterhaald.


Heeft de Supra dan een bekende lag?
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

MLM wrote:
iVTEC-fab wrote:de bekende Toyota Supra lag is al achterhaald.


Heeft de Supra dan een bekende lag?


ja,.. Youtube, kan je daar zat over vinden. Supra moet echt toeren maken voordat de turbo's gaan werken.

Sinister schreef:
iVTEC-fab schreef:
Turbo's zijn inderdaad onvermijdelijk.

Overigens, tegenwoordig is de turbo techniek dusdanig ontwikkeld dat er al turbo systemen zijn zonder enige 'turbo lag'. De Duitsers o.a. gebruiken deze techniek al, direct vermogen beschikbaar, niet eerst wachten tot de turbo's spoolen, geen lag en door tot 8000rpm als een N/a motor.

de bekende Toyota Supra lag is al achterhaald.

Dan mag je mij is vertellen welke duitser met die techniek 8000 rpm doet Knipoog/Wink

Zover gaan ze dacht ik ook niet, zelfs niet BMW met hun nieuwe twinturbo 3.5l zes in lijn en 5.0l V8...


Ik heb recente reviews gezien van auto's met turbo's die reden als een n/a motor met het koppel / vermogen van turbo motoren.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

het kan, turbo's met hoge rpm's
http://www.lotusomega.no/c20let.shtml
maar voorlopig zie ik dit nog niet direct in het straatbeeld verschijnen.
vrijwel alle supercars zitten momenteel tussen de 6500 en 7000 rpm met twin-turbo's.

Het vermogensopbouw patroon van bijv. de GT2-RS laten al wel zien wat ik bedoel. direct turbo kracht in lage toeren en toch continu opbouwend tot max toeren.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

iVTEC-fab wrote:
MLM wrote:
"iVTEC-fab" :o m6dd7np wrote:de bekende Toyota Supra lag is al achterhaald.


Heeft de Supra dan een bekende lag?


ja,.. Youtube, kan je daar zat over vinden. Supra moet echt toeren maken voordat de turbo's gaan werken.

Sinister schreef:
iVTEC-fab schreef:
Turbo's zijn inderdaad onvermijdelijk.

Overigens, tegenwoordig is de turbo techniek dusdanig ontwikkeld dat er al turbo systemen zijn zonder enige 'turbo lag'. De Duitsers o.a. gebruiken deze techniek al, direct vermogen beschikbaar, niet eerst wachten tot de turbo's spoolen, geen lag en door tot 8000rpm als een N/a motor.

de bekende Toyota Supra lag is al achterhaald.

Dan mag je mij is vertellen welke duitser met die techniek 8000 rpm doet Knipoog/Wink

Zover gaan ze dacht ik ook niet, zelfs niet BMW met hun nieuwe twinturbo 3.5l zes in lijn en 5.0l V8...


Ik heb recente reviews gezien van auto's met turbo's die reden als een n/a motor met het koppel / vermogen van turbo motoren.[/quote :o m6dd7np]


is dat niet vooral bij zwaar getunede supra's met grote single turbo dat er zoveel lag is ?
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

durf ik niet exact te zeggen.
Ik kan me voorstellen dat Single turbo er meer last van heeft dan een twin, feiten heb ik niet.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

iVTEC-fab wrote:durf ik niet exact te zeggen.
Ik kan me voorstellen dat Single turbo er meer last van heeft dan een twin, feiten heb ik niet.


Een grote turbo heeft idd meer lag als een of twee kleine, even simpel gezien dan.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Dat twin turbo systeem wat BMW momenteel gebruikt is subliem.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Idd vind ik ook, heb testrit gedaan met 135i en was dolle pret die rit.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

135i :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Porsche maakt gebruikt van variabele schoepen in de turbo om zodoende een bredere 'power-band' te realiseren.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Leuk allemaal maar elke turbo heeft een effectief bereik van zo'n 5000rpm. Je kan dus kiezen waar je dat bereik wilt hebben. duitsland zoekt het onderin en is de koek op bij 6000rpm. Als je wilt dat je motor dan dus tot 8000rpm wilt laten draaien heb je lag en weinig kracht onderin.
Geen fabrikant die dat gaat doen. incl Honda niet. Dus 8000rpm janken met een turbo kan je vergeten.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

En de turbo tot 6000 rpm laten draaien en dan overschakelen op vtec?
Is zoiets niet te realiseren?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Locked