Tom, nog geen Honda:(

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
tommie18

Post by tommie18 »

Dc5-Driver wrote:
tommie18 wrote:
Arno wrote:Mijn teg staat te koop! :razz:

ja ja, ik had het al gezien. Het is dat ik geen geld én nog geen Lude heb. Anders had ik misschien wel je blok gekocht :)

ITR geluid is gewoon vet. Maar over de motorkeuze van mijn aanstaande Lude moet ik hard over nadenken :)

Een B18 voor het geluid is erg duur..
Er zijn zat part`s voor het geluid van de prelude.
B18 in EG/EK lijkt me bijvoorbeeld wel een slimme zet.

Neem een DC2!! :roll:

Demian.

Er valt nog hard over na te denken. Een H22A heb je al voor 3.450, op het forum hier staat een ITR motor voor iets van 3000. dus, en ik sta natuurlijk open voor suggesties van anderen.
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Of je neemt een F20B motor..
Lijkt bijna op een H22 maar toch weer iets goedkoper :)
'98 JDM Integra Type-R
mr. X

Post by mr. X »

Of je haalt eerst je rijbewijs en ziet dan of je over alles nog zo denkt.
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Das inderdaad een wijzelijk besluit...
'98 JDM Integra Type-R
MLM

Post by MLM »

B18 gaat ook niet 123 in een prelude passen. Uiteindelijk ben je aan aanpassen nog meer geld kwijt.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Lol, this thread!
Rikky

Post by Rikky »

Image

Als eerste maar even welkom...

Als ik jou was zou ik kiezen voor meteen een goede auto die af is... (niet dat een Prelude niet goed is) maar je wilt er een B18 in lepelen of een K20... Allemaal veel werk, dan komt het onderstel nog enzovoort.

Kies dan voor het zelfde geld voor een DC2 ofzo...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
micronsil

Post by micronsil »

Eerlijk is eerlijk..

Haal je rijbewijs.

En spaar voor je prelude.

Doe eerst eens rij-ervaring op voordat je een motorblok met aardig wat vermogen in een auto gaat lepelen.

Maar wil je een auto die af is dan kan je liever sparen voor een Prelude Type-S (Is een beetje de type R) van de prelude.

De auto is welleenswaar rechts gestuurd maar als je wat rij ervaring hebt dan is dat ook een peulen schilletje.

Je vind het geluid van de B18 mooi.
Als je een H22 of F22 een Cold Air Intake(CAI) opzet met een grote filter dan hoor je de motor het ook behoorlijk uitschreeuwen.

De B18 in een Zware auto als een prelude swappen loont niet echt.
De motor heeft minder koppel dan een H22 waardoor de motor meer moeite moet doen om de auto vooruit te trekken. i.v.m. een Integra /civic/delsol/crx etc.

En zoals al eerder is aangegeven, het kost je een vermogen om een B18 passend te krijgen in een prelude.

Het zijn leuke plannen.. maar het kost een vermogen en levert geen winst op als je het vergelijkt met een Prelude met H22 motor.

Dat geld dat je uitgeeft aan een swap en de aanschaf van de auto
Is al meer dan een Prelude Type-S.

Een Normale ( op de spoiler en bodykit na.... maar dat vind je misschien erg mooi) prelude met H22 heb je al voor een zachte prijs.
http://pistonheads.com/sales/2084247.htm

Wil je een "echte" prelude, de Mugen Type-S dan ben je wat duurder uit, maar alsnog goedkoper dan de swap en aanschaf van een prelude.

http://pistonheads.com/sales/1804485.htm

Je moet dan wel rechts (kunnen/willen) rijden.
micronsil

Post by micronsil »

En ik moet toegeven dat ik lichtelijk aan het watertanden ben op de Mugen Type-S
tommie18

Post by tommie18 »

micronsil wrote:En ik moet toegeven dat ik lichtelijk aan het watertanden ben op de Mugen Type-S

Bedankt voor de info en voorstellen. Inderdaad eerst mijn rijbewijs halen én een prelude kopen. Jammer genoeg is het duur maar het is het wachten waard om iets origineels te rijden en iets origineels ervan te maken.

Het liefst zoek ik een volledig standaard Prelude, zodat ik er zelf mee aan de slag kan en helemaal naar mijn smaak bouwen. Op marktplaats staan er een paar, die liggen tussen de 2000 en 5000 euro. De meeste zijn standaard.

Maar het is eerst nu nog rijbewijs halen en goed sparen.

Gr Tom.
Rikky

Post by Rikky »

Dromen doet iedereen en het is erg lastig om de realiteit onder ogen te zien vaak, maar het is wel de beste keuze om eerst je rijbewijs te gaan halen en dan even te gaan kijken waarmee je kan beginnen.

Want persoonlijk zou ik een goedkoop autotje kopen en daar het eerste half jaar a jaar mee rond rijden en ervaring op doen...

Ik kocht ook meteen een goede dure auto waarvoor ik hard had gewerkt en na 3 maanden door weinig rij ervaring helaas totalloss gereden...
tommie18

Post by tommie18 »

Rikky wrote:Dromen doet iedereen en het is erg lastig om de realiteit onder ogen te zien vaak, maar het is wel de beste keuze om eerst je rijbewijs te gaan halen en dan even te gaan kijken waarmee je kan beginnen.

Want persoonlijk zou ik een goedkoop autotje kopen en daar het eerste half jaar a jaar mee rond rijden en ervaring op doen...

Ik kocht ook meteen een goede dure auto waarvoor ik hard had gewerkt en na 3 maanden door weinig rij ervaring helaas totalloss gereden...

Dat is inderdaad bagger. Waarschijnlijk ga ik héél rustig rijden als ik als 1e auto een Prelude zou hebben. Maar het valt nog allemaal te bezien wat er gebeurt.
micronsil

Post by micronsil »

Geloof me rustig rijden gebeurt niet...

Al welke auto je ook hebt, of het moet een auto zijn met echt helemaal geen vermogen.

Als je net je rijbewijs hebt, ga je experimenteren, ga je "stoer" doen, te hard rijden, hard optrekken etc.

Je leert immers pas echt rijden als je een rijbewijs hebt

Er is geen persoon op de wereld die kan zeggen dat ze in de begin fase van het hebben van hun rijbewijs niet te hard heeft gereden of geks heeft gedaan.

Maar zoals Rikky zegt.

Eerst een goedkope auto kopen waar het het allemaal mee kan leren en als je er een deukje erin rijd het minder erg is.

Maar t is je eigen keus..

Wanneer begin je met het rijbewijs. :D
tommie18

Post by tommie18 »

micronsil wrote:Geloof me rustig rijden gebeurt niet...

Al welke auto je ook hebt, of het moet een auto zijn met echt helemaal geen vermogen.

Als je net je rijbewijs hebt, ga je experimenteren, ga je "stoer" doen, te hard rijden, hard optrekken etc.

Je leert immers pas echt rijden als je een rijbewijs hebt

Er is geen persoon op de wereld die kan zeggen dat ze in de begin fase van het hebben van hun rijbewijs niet te hard heeft gereden of geks heeft gedaan.

Maar zoals Rikky zegt.

Eerst een goedkope auto kopen waar het het allemaal mee kan leren en als je er een deukje erin rijd het minder erg is.

Maar t is je eigen keus..

Wanneer begin je met het rijbewijs. :D

Oke, oke helemaal waar. natuurlijk word het flink lostrekken op de deutshe autobahn als je de auto pas hebt. :o ops:

Maar het rijbewijs komt pas als het geldschip binnen is, ik ben nu nog student, en dat is erg duur :( Ik zou het rijbewijs van paps en mams krijgen voor mijn verjaardag, maar dat ging niet door... Nieuwe auto voor paps doet wat in de portemonnee dus. Ik doe nu doe MBO opleiding autotechniek, dus later in het jaar zal er wel wat meer rijervaring komen. (hoop ik)

Nog meer voorstellen en ideeën zijn welkom.

groeten.
Rikky

Post by Rikky »

tommie18 wrote:Oke, oke helemaal waar. natuurlijk word het flink lostrekken op de deutshe autobahn als je de auto pas hebt. :o ops:

En niet alleen daar :wink: maar dat merk je vanazelf wel :wink:

tommie18 wrote:Maar het rijbewijs komt pas als het geldschip binnen is, ik ben nu nog student, en dat is erg duur :( Ik zou het rijbewijs van paps en mams krijgen voor mijn verjaardag, maar dat ging niet door... Nieuwe auto voor paps doet wat in de portemonnee dus. Ik doe nu doe MBO opleiding autotechniek, dus later in het jaar zal er wel wat meer rijervaring komen. (hoop ik)

groeten.

Hmm dat is lastig... werken werken en veel werken is de oplossing :wink:

voorstellen of ideeën... Het is maar een gedachte maar een Prelude 2.2 vtec is vlugger dan een Prelude met een B1.8 en de verzekering kan wel eens flink moeilijk gaan doen!!

Vertel ook niet dat je hem op je ouders naam gaat verzekeren want dat is alles behalve slim!
tommie18

Post by tommie18 »

Rikky wrote:
tommie18 wrote:Oke, oke helemaal waar. natuurlijk word het flink lostrekken op de deutshe autobahn als je de auto pas hebt. :o ops:

En niet alleen daar :wink: maar dat merk je vanazelf wel :wink:

tommie18 wrote:Maar het rijbewijs komt pas als het geldschip binnen is, ik ben nu nog student, en dat is erg duur :( Ik zou het rijbewijs van paps en mams krijgen voor mijn verjaardag, maar dat ging niet door... Nieuwe auto voor paps doet wat in de portemonnee dus. Ik doe nu doe MBO opleiding autotechniek, dus later in het jaar zal er wel wat meer rijervaring komen. (hoop ik)

groeten.

Hmm dat is lastig... werken werken en veel werken is de oplossing :wink:

voorstellen of ideeën... Het is maar een gedachte maar een Prelude 2.2 vtec is vlugger dan een Prelude met een B1.8 en de verzekering kan wel eens flink moeilijk gaan doen!!

Vertel ook niet dat je hem op je ouders naam gaat verzekeren want dat is alles behalve slim!

Dat van die B18 motor ben ik achter. Waarschijnlijk blijft hij lang nog standaard als ik mijn prelude pas heb.

Werken gaat het worden dat zeker. Jammer genoeg is er nog geen geld dus dat word wachten.

bedankt voor de tip :)
Rikky

Post by Rikky »

Kies voor een lichte goedkoope auto... Kan je toch wat sparen en toch rij ervaring op doen... En dan pas bij.v een Prelude kopen :wink:
tommie18

Post by tommie18 »

Rikky wrote:Kies voor een lichte goedkoope auto... Kan je toch wat sparen en toch rij ervaring op doen... En dan pas bij.v een Prelude kopen :wink:

Ja, inderdaad een goed plan. Het valt allemaal nog te bezien. Eerst maar eens het rijbewijsje halen. weer paar 100 euro's minder.. wat is het leven toch duur :x
Rikky

Post by Rikky »

tommie18 wrote:Ja, inderdaad een goed plan. Het valt allemaal nog te bezien. Eerst maar eens het rijbewijsje halen. weer paar 100 euro's minder.. wat is het leven toch duur :x

zeker waar... En dan kan je het maar beter in 1 keer goed en verstandig doen :roll:
tommie18

Post by tommie18 »

Rikky wrote:
tommie18 wrote:Ja, inderdaad een goed plan. Het valt allemaal nog te bezien. Eerst maar eens het rijbewijsje halen. weer paar 100 euro's minder.. wat is het leven toch duur :x

zeker waar... En dan kan je het maar beter in 1 keer goed en verstandig doen :roll:

Ja ja, iemand doneren aan dit fonds voor het halen van het rijbewijs? :lol:

Grapje. Ik zal zeker er over nadenken over mijn 1e auto. Maar de droom blijft toch de Prelude :P :)
Locked