Page 2 of 2

Posted: Tue Jul 06, 2010 9:22 am
by AlexG
Olie heb ik gepeild, staat nu op max, er gaat ca 5 ltr in het blok volgens de dealer. Zal carterpan controleren. Kan iemand mij vertellen waar de camseal zit. Ben vergeten bij de proefrit oliepeil te controleren

Posted: Tue Jul 06, 2010 1:06 pm
by dinitial
Camseals zit op de nokkenassen. Is wel aan te raden eerst bij de dealer te laten checken of dat het probleem is.

Posted: Mon Jul 19, 2010 11:14 pm
by AlexG
Laatste update: Heb nu inmiddels er weer ca. 200 km opzitten oliepeil blijft stabiel. Waarschijnlijk is de vorige eigenaar, zoals het er nu naar uitziet, niet helemaal eerlijk geweest over het peilen van de olie. Wel is de auto nat van onderen, laten checken : komt door een lekkende vtec solenoid icm klepdekselpakking, olieverbruik/lekkage is dus niet zo extreem als ik dacht.

Posted: Tue Jul 20, 2010 7:16 am
by Rikky
Wees blij!!!

Posted: Tue Jul 20, 2010 1:08 pm
by SteefO
Scheelt weer!

Posted: Thu Jul 22, 2010 1:52 pm
by AlexG
Seal is vervangen (fluitje van een cent), motorblok schoon en droog gemaakt. Tot nu toe blijft het blok droog. Inmiddels weer 150 km gereden.

Posted: Mon Jul 26, 2010 8:33 am
by Katana
Wat ook mee kan spelen is dat men(er) niet juist gepijlt is.

Als de ATR niet perfect waterpas staat lijkt het soms of er 1 liter bij moet.

Als er 3 liter uit is zou het olie lampje moeten gaan branden (geen oliedruk) en geen VTEC mogen geven lijkt me. Als je de auto een beetje bet de neus omhoog zet via de brug loopt er nog meer olie uit en past er met opnieuw vullen /- 5,5 ltr in

Anyway je hebt mazzel gehad

Posted: Mon Jul 26, 2010 9:19 am
by AlexG
Katana wrote:Wat ook mee kan spelen is dat men(er) niet juist gepijlt is.

Als de ATR niet perfect waterpas staat lijkt het soms of er 1 liter bij moet.

Als er 3 liter uit is zou het olie lampje moeten gaan branden (geen oliedruk) en geen VTEC mogen geven lijkt me. Als je de auto een beetje bet de neus omhoog zet via de brug loopt er nog meer olie uit en past er met opnieuw vullen /- 5,5 ltr in

Anyway je hebt mazzel gehad


Idd, mazzel gehad. Heb recent nog gepeild. Staat iets boven max. Dus iets teveel ering gegooid door garage. Misschien ook nog een litertje overdreven door de garage, dan wordt 1 liter al gauw 3 liter. Hoe je het ook bekijkt het blijft gissen.
de komende km's zal uitwijzen of er olieverbruik is en hoeveel.
Verder is het gewoon stom dat ik zelf niet even gepeild heb bij aankoop, maar ja tijdens de proefrit reageerde auto goed en zag er verder goed uit, dus ik had op dat moment geen wantrouwen. Bij een volgende aankoop trek ik dus wel de peilstok eruit.

Posted: Mon Jul 26, 2010 9:40 am
by Jo&
Ik zou dat litertje teveel er even uit laten lopen.
Teveel olie is niet goed!

Posted: Mon Jul 26, 2010 9:59 am
by AlexG
Staat nu voorlopig weer 2 weken stil, als ik weer terug ben ga ik sowieso olie verversen en filter vernieuwen

Posted: Wed Sep 01, 2010 5:59 pm
by AlexG
Laatste update: Inmiddels goeie 1200 km verder na vervangen seal. Olieverbruik zo goed als nul.

Posted: Wed Sep 01, 2010 8:34 pm
by RobertoVTI
mooi zo, das geruststellend toch?

Posted: Wed Sep 01, 2010 9:36 pm
by Katana
Toppie! :D

Posted: Wed Sep 01, 2010 11:24 pm
by AlexG
Dacht 't wel. Nu binnenkort spoelen en olieverversen. Als ik er de tijd voor heb.