Stel dat ... (de psyche achter de Honda fan)
- vtec vince
Ik heb de ATR gekocht omdat ik op zoek was naar een snelle 4 deurs auto.
Ik zat te twijfelen tussen een bmw 525i , 528i of een ATR.
Gewoon voor de ATR gegaan vanwege zijn vermogen, gewicht en weggedrag.
In de toekomst ben ik zeker van plan om Honda trouw te blijven...
De DC2, EK9 , en FD2 staan ook hoog op mijn verlanglijstje, dus de toekomst gaat voor mij nog zeker leuke auto's opleveren :-)
Ik zat te twijfelen tussen een bmw 525i , 528i of een ATR.
Gewoon voor de ATR gegaan vanwege zijn vermogen, gewicht en weggedrag.
In de toekomst ben ik zeker van plan om Honda trouw te blijven...
De DC2, EK9 , en FD2 staan ook hoog op mijn verlanglijstje, dus de toekomst gaat voor mij nog zeker leuke auto's opleveren :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Ohja, er zijn ook zeker nog genoeg modellen waar ik interesse in heb hoor als het om Honda gaat : EP3/FN2, ATS, S2K en de droom blijft natuurlijk om ooit een NSX te bezitten :razz: Ben niet zo van de import (RHD) maar anders zouden de DC5 en FD2 er zeker bij staan. Andere auto's die ik wel zie zitten: WRX STI, Evo 7 of hoger, 350Z, Silvia S15 Spec-R (ja ik weet RHD :razz
en de Nissan GT-R haha. Mocht ik voor luxe gaan vind ik de nieuwe Lexus IS ook zeker het kijken waard.

Arno wrote:of moest ie poepen?
yep, en het grappigste was toen we daar aankwamen zat die kerel in bad, en zat hij daar in de zetel te draaien :lol:
heeft em btw ook geprakt, had de rare redenering dat gassen niet na de bocht moet gebeuren maar voor..
tot het eens geregend had, ie rechtdoor reed en een brievenbus en stenen muurtje heeft meegenomen. :-?
maat van me heeft een 225pk impreza gt turbo, gisteren eens mee gereden en vandaag is tegen gereden. moet zeggen ben wel heel aangenaam verrast. is wel minder extreem dan itr, kleinere draaicirkel, zachtere vering.. maar van turbolag is niks te merken.
vanaf 2000 knal erop tot 6800. en knallen doet ie wel :lol:
veel meer alledaagse auto, terwijl itr meer circuitgericht en preciezer is vind ik.
voor sommigen een voordeel, voor sommigen een nadeel.
maar volgen kan ik hem net niet, zelfs niet in slipstream.
al reed ie niet zo bijster snel weg als ik verwacht had.
Als ik dit zo allemaal lees hoeft Honda nog niet bang te zijn dat veel mensen gaan lopen om toch een mooie Opel te kopen .
Maar eigelijk was de vraag niet waarom je voor Honda kiest. Ik was benieuwd of "we" nog objectief naar andere merken en naar Honda kunnen kijken en of je modellen van andere merken kan waarderen.
Vandaar de stelling: "stel dat..."
Blijkbaar heeft niemand de behoefte om daar over na te denken en dat zegt ook wel weer wat. ... Het zit wel goed met Honda :-)
Maar eigelijk was de vraag niet waarom je voor Honda kiest. Ik was benieuwd of "we" nog objectief naar andere merken en naar Honda kunnen kijken en of je modellen van andere merken kan waarderen.
Vandaar de stelling: "stel dat..."
Blijkbaar heeft niemand de behoefte om daar over na te denken en dat zegt ook wel weer wat. ... Het zit wel goed met Honda :-)
DC2TYPER wrote:Ik denk dat moest ik nu een jaar of 16 zijn, ik de honda microbe veel moeilijker te pakken zou gehad hebben. In der tijd die CRX VTEC'jes horen voorbij scheuren, daar is het allemaal bij begonnenops:
En ik ben opgegroeid tussen FORD voorstanders :lol:
Hmm ik heb in het Ford productie magazijn gestaan voor mijn werk en ik hoef NOOIT meer een Ford... Die dingen hangen tijdens de montage zo dicht op elkaar dat als de noodstop eruit sprint dat ze op elkaar klappen... En is de neus dan iets krom dan gebruiken ze een hamer om hem recht te krijgen...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Ik heb toendertijd gekozen voor Honda, omdat die me het dichtste bij de beleving van motorfiets rijden brengt qua auto. Hoogtoerige hele directe feedback (werkelijk alles voel/beleef je in deze Honda, net mijn motorfiets).
Tevens was Honda het enige merk dat qua prijs de beleving van een hoogtoerige vermogende atmosferiche motor kon geven gelijk aan eenItaliaanse exoot. (125 pk per liter).
Ook nu ik turbo rij is de hoogtoerige beleving gebleven met de feedback van een motorfiets en het vermogen dat deze 1600 cc leverd kom je nergens anders tegen.
Maar ik ben niet (ver)blind door de Honda passie voor zijn plussen alswel zijn minnen, kan het wel in perspectief zien. Het heus niet alles Honda wat de klok slaat, andere merken doen ook hele leuke dingen, vooral op turbo gebied!
Vind het heel jammer dat Honda nooit is gekomen met een respectabele opvolger dat de Europeesche auto's echt kan counteren qua vermogen. Jammer dus dat ze nooit een hoogvermogende N.A. motor met b.v. 260 pk hebben geleverd, of anders een F.I. Honda met soortgelijk of meer vermogen. Beetje gemiste kans van Honda, van een leider is het een 'follower' geworden. :cry:
Genesis
Tevens was Honda het enige merk dat qua prijs de beleving van een hoogtoerige vermogende atmosferiche motor kon geven gelijk aan eenItaliaanse exoot. (125 pk per liter).
Ook nu ik turbo rij is de hoogtoerige beleving gebleven met de feedback van een motorfiets en het vermogen dat deze 1600 cc leverd kom je nergens anders tegen.
Maar ik ben niet (ver)blind door de Honda passie voor zijn plussen alswel zijn minnen, kan het wel in perspectief zien. Het heus niet alles Honda wat de klok slaat, andere merken doen ook hele leuke dingen, vooral op turbo gebied!
Vind het heel jammer dat Honda nooit is gekomen met een respectabele opvolger dat de Europeesche auto's echt kan counteren qua vermogen. Jammer dus dat ze nooit een hoogvermogende N.A. motor met b.v. 260 pk hebben geleverd, of anders een F.I. Honda met soortgelijk of meer vermogen. Beetje gemiste kans van Honda, van een leider is het een 'follower' geworden. :cry:
Genesis
bas5th wrote:Als ik dit zo allemaal lees hoeft Honda nog niet bang te zijn dat veel mensen gaan lopen om toch een mooie Opel te kopen .
Dan wil ik het even anders stellen..
Als honda alleen van die elektrische veel te dure rommel blijft uitbrengen en zijn sportgeest volledig laat verwateren ja.. welke keuze hebben we dan nog binnen 10jaar?
Ik zoek in pk-getal per auto enkel nog naar boven te gaan, en met die redenering is een honda van tegenwoordig dan zowiezo al uitgeschakeld.
Na de EP3 was het niet veel soeps meer, was voor mij de laatste nog "echte R" (S niet meegerekend want is niet echt een R) :wink: vanaf toen begon het tijdperk van de elektronisch volgevreten koeien.. :evil:
genesis wrote:Ik heb toendertijd gekozen voor Honda, omdat die me het dichtste bij de beleving van motorfiets rijden brengt qua auto. Hoogtoerige hele directe feedback (werkelijk alles voel/beleef je in deze Honda, net mijn motorfiets).
Genesis
Honda is nooit een 'follower' geweest. Het past niet in hun visie. Nu is Honda een surviver....
mr. X wrote:Waarom heeft men toch de obsessie steeds een nieuwe auto te moeten kopen. Komen we weer op de discussie dat een oude auto vaak nog sneller is dan een nieuwe.
Met alle respect, maar denk jij je auto nog 50jaar als daily te kunnen gebruiken, of zelfs als weekendwagen al zou je dat willen?
De roestduivel doet zijn werk wel, stukken worden onvindbaar en/of onbetaalbaar, binnen 20jaar raakt een type-R nooit nog aan de emissienormen..
Ooit moet je wel een andere kopen of je nu wilt of niet, of je moet bereid zijn ziekelijk veel geld in je auto te pompen en hem constant in een verwarmde garage te zetten.
Het is mn schatje maar te ver is te ver :lol:
Afwisseling mag er btw ook wel eens zijn, zijn nog zoveel auto's die ik eens moet "uitproberen" :wink:
Je zal nooit kunnen vergelijken als je nooit verandert.
mr. X wrote:klets niet uit je nek. Over 50 jaar zijn er toch geen auto's meer.
Dan is er niet eens brandstof om op te stoken...
antwoord dat ik weer verwacht had van meneertje "ik heb altijd gelijk"
fatsoen zit er weer niet in vandaag precies.
mja, ik ga er niet verder op in leave it sucka :wink:
brandstofreserves staan voorlopig nog op 150jaar btw.
Het 2de grootste olieveld ter wereld in de oceaan naast brazilie dat ze vorig jaar ontdekt hebben nog niet meegeteld :wink:
Ik weet nog wat de vorige eigenaar van de R tegen mij zei toen ik em kocht;
"als er van die idioten langs u aan de verkeerslichten komen staan en langs alle kanten raar beginnen te doen om te racen en proberen u op te f*cken, niet doen. U niet laten kennen, gewoon rustig blijven, ze is goed uitlachen en rustig vertrekken. dan maken ze hun eigen pas belachelijk"
Ik moet hem gelijk geven, want dat is wat ik nu doe..
"als er van die idioten langs u aan de verkeerslichten komen staan en langs alle kanten raar beginnen te doen om te racen en proberen u op te f*cken, niet doen. U niet laten kennen, gewoon rustig blijven, ze is goed uitlachen en rustig vertrekken. dan maken ze hun eigen pas belachelijk"
Ik moet hem gelijk geven, want dat is wat ik nu doe..
[quote="crxke"]Ik weet nog wat de vorige eigenaar van de R tegen mij zei toen ik em kocht]
Haha, ach meneertje ben je ook. Jij bent juist degene die NAAST (niet langs) iemand komt staan en tegen alles met vier wielen wil 'racen'.
Verder ga ik niet met modder gooien, jij lokt deze aanvaring weer uit. Het is ook te gemakkelijk je te dissen, en is je IQ niet van een dusdanig niveau dat we een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren. Daarom ga ik mooi verder gaan met je negeren zoals mij dat het beste beviel.
Denk alleen niet dat je zogenaamd het laatste woord hebt.
Verder staat er, afgezien van je 'langs', weer een bizar grote spelfout in je stukje tekst en wat knullig opgebouwde zinnen. Het lijkt wel of je opeens niet meer de moeite neemt uit alle macht foutloos te typen. Het lijkt dan ook wel alsof het opeens teveel moeite is de schrijfwijze op te zoeken voor het te posten.
De ware aard van het beestje komt toch vroeger of later naar boven. Bij jou is dat alleen wat sneller.
Haha, ach meneertje ben je ook. Jij bent juist degene die NAAST (niet langs) iemand komt staan en tegen alles met vier wielen wil 'racen'.
Verder ga ik niet met modder gooien, jij lokt deze aanvaring weer uit. Het is ook te gemakkelijk je te dissen, en is je IQ niet van een dusdanig niveau dat we een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren. Daarom ga ik mooi verder gaan met je negeren zoals mij dat het beste beviel.
Denk alleen niet dat je zogenaamd het laatste woord hebt.
Verder staat er, afgezien van je 'langs', weer een bizar grote spelfout in je stukje tekst en wat knullig opgebouwde zinnen. Het lijkt wel of je opeens niet meer de moeite neemt uit alle macht foutloos te typen. Het lijkt dan ook wel alsof het opeens teveel moeite is de schrijfwijze op te zoeken voor het te posten.
De ware aard van het beestje komt toch vroeger of later naar boven. Bij jou is dat alleen wat sneller.
Kerel je gaat er weer een beetje over :lol:
Laat ons even aandacht schenken aan de 1ste woorden alleen al van onze posts..
en dan het toppunt] jij lokt deze aanvaring weer uit.[/quote]
IQ? en weer lach ik hard.. ken jouw soort ventjes al wel, alleen het feit dat je altijd het laatste woord moet hebben zegt me al genoeg.
Jij zou er alles uitslaan, gewoon om op het einde toch maar te horen te krijgen "je hebt gelijk". Dan ben je voldaan en is je leventje weer perfect want dan waan je je weer de slimste en de beste.
Sorry, you chose the wrong party to crash 8)
Ex-eigenaar van m'n R was dan ook al wel een kerel van 35, iets wijzer dan wij maarja.
Ik btw door de mand vallen? :lol: ik ben wie ik ben, ik speel geen hoofdrol om een oscar te winnen.
Ik vind het nu eenmaal niet nodig mij te verstoppen achter een hautain imago, ten opzichte van jou..
Dat is iets wat mensen meestal iets meer appreciëren dan dat je acteert en je de koning van dit forum waant.
Zou je ook eens moeten doen, heel verschil in te doen wat je wil dan dat je elke dag 100 keer moet denken "oei, wat gaan de mensen dan toch van mij denken als ik niet doe wat ze van mij verwachten"
Maar soit ik ga slapen, hier verder discussieren heeft geen zin omdat jij toch in de eeuwigheid zou blijven doorposten om "het laatste woord te hebben".
Veel plezier ermee en geniet ervan, kan je je cool voelen in je winnie de pooh pyama :wink: (past bij je auto dat wel)
Laat ons even aandacht schenken aan de 1ste woorden alleen al van onze posts..
crxke wrote: Met alle respect
mr. X wrote:klets niet uit je nek.
mr. X wrote:Bla bla bla...
en dan het toppunt] jij lokt deze aanvaring weer uit.[/quote]
IQ? en weer lach ik hard.. ken jouw soort ventjes al wel, alleen het feit dat je altijd het laatste woord moet hebben zegt me al genoeg.
Jij zou er alles uitslaan, gewoon om op het einde toch maar te horen te krijgen "je hebt gelijk". Dan ben je voldaan en is je leventje weer perfect want dan waan je je weer de slimste en de beste.
Sorry, you chose the wrong party to crash 8)
Ex-eigenaar van m'n R was dan ook al wel een kerel van 35, iets wijzer dan wij maarja.
Ik btw door de mand vallen? :lol: ik ben wie ik ben, ik speel geen hoofdrol om een oscar te winnen.
Ik vind het nu eenmaal niet nodig mij te verstoppen achter een hautain imago, ten opzichte van jou..
Dat is iets wat mensen meestal iets meer appreciëren dan dat je acteert en je de koning van dit forum waant.
Zou je ook eens moeten doen, heel verschil in te doen wat je wil dan dat je elke dag 100 keer moet denken "oei, wat gaan de mensen dan toch van mij denken als ik niet doe wat ze van mij verwachten"
Maar soit ik ga slapen, hier verder discussieren heeft geen zin omdat jij toch in de eeuwigheid zou blijven doorposten om "het laatste woord te hebben".
Veel plezier ermee en geniet ervan, kan je je cool voelen in je winnie de pooh pyama :wink: (past bij je auto dat wel)