Toyo R1R

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

ik heb kumho's besteld Rik.schijnt ook goed te zijn en de prijs is gunstig .
Ik heb nu ook van die herriemakers onder de auto,daar word je niet vrolijk van.
t0n
Posts: 137
Joined: Fri May 09, 2008 9:46 pm

Post by t0n »

Mijn CRX staat/stond op Pirelli's.

Ik heb werkelijk ALLES gedaan met die banden, zowel in de regen als in 't droge.. en vind ze gewoon ronduit perfect. Waar ik me echt over verbaas, hoe goed ze blijven na mishandeling. Ik heb ze nu dik een jaar er op liggen en heb er mee gedragracet, circuit en de kolere in beuken op straat...

Ze hebben de ring, assen en dragracen op Zandvoort overleeft en er zit nog STEEDS ruim profiel op.

De T1-R ben ik de laatste tijd erg over te spreken, met name omdat wij tegenwoordig veel Toyo monteren.. Ik rijd dus ook veel in auto's met T1-R, vooral als ze lekker op temperatuur zijn gaan ze gewoon goed.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

t0n wrote:Mijn CRX staat/stond op Pirelli's.

Ik heb werkelijk ALLES gedaan met die banden, zowel in de regen als in 't droge.. en vind ze gewoon ronduit perfect. Waar ik me echt over verbaas, hoe goed ze blijven na mishandeling. Ik heb ze nu dik een jaar er op liggen en heb er mee gedragracet, circuit en de kolere in beuken op straat...

Ze hebben de ring, assen en dragracen op Zandvoort overleeft en er zit nog STEEDS ruim profiel op.

De T1-R ben ik de laatste tijd erg over te spreken, met name omdat wij tegenwoordig veel Toyo monteren.. Ik rijd dus ook veel in auto's met T1-R, vooral als ze lekker op temperatuur zijn gaan ze gewoon goed.



Oke veel keuze, het duurt nog even voordat ze erop komen (maandje ongeveer) maar ben nog erg aan het twijfelen.

Britchstone Potenza RE050a

Pirelli P zero nero

Toyo R888

Toyo T1-R

Een band mag van mij lawaai maken, hij mag gerust hard slijten zolang hij maar plakt! En met regen weer moet er mee te rijden zijn (ookal is dit rustig)

Kumho ken ik niet?
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
t0n
Posts: 137
Joined: Fri May 09, 2008 9:46 pm

Post by t0n »

Al eens naar de R1R gekeken dan? Stapje meer 'slick' dan de T1-R, maar geen R888 semi slick.

http://www.toyotire-benelux.com/10/53/specs.html
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Je hebt ook nog Yokoma S.Drive's. Schijnen ook wel oké te zijn,zit alleen een 'klasse' lager als de Re50/Zero Nero etc.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Arno wrote:Je hebt ook nog Yokoma S.Drive's. Schijnen ook wel oké te zijn,zit alleen een 'klasse' lager als de Re50/Zero Nero etc.


Valt dus al zeker af :roll:

Al eens naar de R1R gekeken dan? Stapje meer 'slick' dan de T1-R, maar geen R888 semi slick.

Ik vind het een erg sexy band net zoals de T1-R.... Maar plakt het ook....

En de maten het is een vrij hoge band, en alleen verkrijgbaar in 205 breed voor 16"
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

rikky gewoon zelf rond kijken, iedereen zegt wat anders...overschat de re050 niet er zijn betere voor minder zoals ik al zei
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

donkeykong wrote:rikky gewoon zelf rond kijken, iedereen zegt wat anders...overschat de re050 niet er zijn betere voor minder zoals ik al zei


Ja dat is ook wat ik ga doen want ik word hier niet veel wijzer van :lol: Thanks nogmaal :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

R888 is een kampioen, als je een db contest wilt winnen. BS potenza's zijn gewoon heel geschikt voor daily use icm sportiertief rijden.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

MLM wrote:R888 is een kampioen, als je een db contest wilt winnen. BS potenza's zijn gewoon heel geschikt voor daily use icm sportiertief rijden.


Dat is duidelijk :D
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Rikky wrote:
MLM wrote:R888 is een kampioen, als je een db contest wilt winnen. BS potenza's zijn gewoon heel geschikt voor daily use icm sportiertief rijden.


Dat is duidelijk :D


Ik heb weleens lange afstanden met oordopjes in gereden :lol:
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ja als ik alle reviews enzo lees komen de re050a het meeste in de buurt...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

@t0n: mijn ervaringen met Toyo vertellen me juist om er weg te blijven. Maken de T1-R / R1-R wel herrie als je op het randje komt? De T1-S gaf geen waarschuwing en dat was niet echt fijn. Daar kwam bij dat ze eigenlijk helemaal niet zo goed waren als iedereen vertelde...

Ik ben dus nog altijd sceptisch over die dingen, maar wellicht onterecht.

En vertel een over de acceleratie met P Zero Nero's? Ik had ze op de ee8 en dat was geweldig. Later had ik ze op de ek3 en daar had ik constant wielspin (ja, met al die superPKs van een vtec-e), maar uiteraard wel supergoeie zijwaartse grip.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

rikky welke reviews lees jij???

ga vooral de duitse en engelse lezen :)
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

donkeykong wrote:rikky welke reviews lees jij???

ga vooral de duitse en engelse lezen :)
ik kan geen duits, maar ik lees wat ik tegen kom. Veel in engels en dat verteld mij toch leuke verhalen over de R1R.... Maar ik heb nog even de tijd :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Hondamatic
Posts: 33
Joined: Thu Nov 26, 2009 9:04 pm

Post by Hondamatic »

Zoals hierboven ook al gezegd: iedereen zal hier een mening over hebben, afhankelijk van de manier waarop, hoe vaak en wanneer je rijdt. Er is niet een band waar iedereen happy mee is en die onder alle omstandigheden het beste presteert. Ik vond Bridgestone Potenza's onder mijn WRX ook geweldig tot ik een keertje op Assen ging gummen. Daar waren ze wat minder geschikt voor met een enkeltje bandenboer als gevolg. :-?
Als je nog even kunt wachten zou ik zeggen: probeer 'ns met iemand mee te rijden (of nog beter: zelf als diegene daar OK mee is) met de banden waar je voorkeur naar uitgaat. Of zet iemand anders' wielen een keer onder je eigen auto.
Het is dat Friesland wat ver weg voor je is en dat de weersomstandigheden er niet naar zijn, maar anders was je van harte welkom.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

ja ik ga inderdaad kijken ofdat ik met mensen mee jij rijden enzovoort. Mischien kom ik wel keer langs als het weer beter is ;) groetjes,
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Ben dus zelf uiterst tevreden over mijn P Zero Nero's op mijn ITR.
Maatje 205/45-16 en ze kwamen nog geen 100 euro per stuk.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

slydawg wrote:
Rikky wrote:
MLM wrote:R888 is een kampioen, als je een db contest wilt winnen. BS potenza's zijn gewoon heel geschikt voor daily use icm sportiertief rijden.


Dat is duidelijk :D


Ik heb weleens lange afstanden met oordopjes in gereden :lol:

Jaaaaa dat jij nou zo rijdt dat je banden constant piepen ligt aan jouw rijstijl hoor! Niet aan de banden! :clap :wink:
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ik heb zitten denken over de Bridgestone Potenza RE-11

Hoe denken wij hier over, kwa wang enzovoort??
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Locked