trebboR | Honda Accord > verkocht, nu een S2000 uit 2004

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mr. X

Post by mr. X »

Grappig, toen je zei dat je een EJ9 sedan had dacht ik te weten wie je was. Na het zien van de foto was ik er zeker van :lol:.

1.4 met de nodige goodies, right? CCH member? Moet wel want ik herken de oprit maar niet je grijs verkleurde velgen :lol:.

Leuk dat je de eerste DB8 hebt, hoewel ik ze echt niet mooi vind.

Nu begrijp ik ook waarom Gerben geen extra plek had op de trailer :wink:.
Veel plezier ermee, hou hem heel!
R's Racing

Post by R's Racing »

Koole 4 deurs. Hoe vaker ik er naar kijk hoe mooier ik hem ga vinden.
Toch wel ff wennen zo'n 4 deurs Integra.

Oh en ik denk dat je beter Benjdmin's z'n 16" Regas kan overnemen. :razz: Staat denk ik beter dan die enkei's.
sigur

Post by sigur »

Hey TrebboR hier ook maar eens aangemeld, welkom 8)
trebboR

Post by trebboR »

mr. X wrote:Grappig, toen je zei dat je een EJ9 sedan had dacht ik te weten wie je was. Na het zien van de foto was ik er zeker van :lol:.

1.4 met de nodige goodies, right? CCH member? Moet wel want ik herken de oprit maar niet je grijs verkleurde velgen :lol:.

Leuk dat je de eerste DB8 hebt, hoewel ik ze echt niet mooi vind.

Nu begrijp ik ook waarom Gerben geen extra plek had op de trailer :wink:.
Veel plezier ermee, hou hem heel!

Dat ben ik inderdaad, de EJ9 sedan heeft een tijdje een turbo kit gehad (1.4 turbo @7psi ~180pk op de krukas :P) maar de turbo kit is er af en de auto staat te koop. De velgen zijn trouwens niet grijs/zwart maar wit :lol: (ergens onder de laag drap).

Op 6 februari ga ik de bank op bij verhoeven als het goed is, eens kijken wat de 14 jaar oude B18 nog neerzet. (en natuurlijk een leuk referentie punt voor evt. mods)
mr. X

Post by mr. X »

Dat was ook mijn grap, ik weet namelijk dat je velgen wit moeten zijn maar ze zijn zo vies dat het grijs lijkt :wink:.

Zorg er wel voor dat je verse olie hebt en alles nagekeken hebt zodat er niet op de bank iets fout gaat. Dat zou zonde zijn.
trebboR

Post by trebboR »

mr. X wrote:Dat was ook mijn grap, ik weet namelijk dat je velgen wit moeten zijn maar ze zijn zo vies dat het grijs lijkt :wink:.

Zorg er wel voor dat je verse olie hebt en alles nagekeken hebt zodat er niet op de bank iets fout gaat. Dat zou zonde zijn.

Klopt, olie wordt ververst, nieuwe oem brandstoffilter, nieuwe oem luchtfilter en de versnellingsbak olie laat ik nog verversen. Heb ook nog een setje Skunk2 magnetic oildrain plugs aangeschaft :) Zodra ik legaal de weg op mag ga ik nog even langs Honderdelen om dit te laten doen.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Dont forget the timing belt mate, if that goes its game over!

I would also recommend doing all other belts while you are at it.

If you are keeping the car for a longer time period thats really worth the investment.
mr. X

Post by mr. X »

Wat Benjamin zegt is inderdaad precies wat ik ook bedoelde. Veelal duur maar als Gerben je kan helpen is het misschien minder kostbaar. Een distributie riem, zeker wanneer de onderhoudshistorie niet of nauwelijks aanwezig is, kan geen garantie geven en zou het zomaar kunnen begeven. Wil de mijne ook vroegtijdig vervangen. Voorkomen is... juist :wink:.
Jo&

Post by Jo& »

Benjdmin wrote:Denk dat er geen verschil in zit...

Misschien is de sedan zelfs wat stugger, maar ook een beetje zwaarder?

Misschien iets zwaarder door 2 extra deuren, en minder stug ook door de 2 extra deuren?
trebboR

Post by trebboR »

Jo& wrote:
Benjdmin wrote:Denk dat er geen verschil in zit...

Misschien is de sedan zelfs wat stugger, maar ook een beetje zwaarder?

Misschien iets zwaarder door 2 extra deuren, en minder stug ook door de 2 extra deuren?

De auto kwam bij de RDW op 1140 kg uit, op de papieren uit Engeland staat 1120kg. Ik weet niet hoeveel een DC2 weegt? maar volgens mij maakt het elkaar niet zoveel.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

If anything its a more rigid chassis because of the extra pillar between the doors.

20kg more then my 98spec, so not much!

I have always wanted one of these cars, but then again what have I not always wanted.

:lol:
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Wauw ik ben het niet eens met X, wat een plaatje!
Ik vind hem echt super!

Gefeliciteerd!
mr. X

Post by mr. X »

De lijn van de auto is erg mooi, ook de twee extra deuren staat niet eens zó gek maar de achterlichten die gebroken worden door de achterklep vind ik zo lelijk. Als het zoals bij de DC2 zou zijn, de achterklep boven de achterlichten, dan zou ik het best een gave 4 deurs auto vinden.
Tha Bla

Post by Tha Bla »

Echt gaaf een 4deurs :)
Ik wist niet eens dat die ook bestonden, zo kan je ook nog een sportieve auto rijden als je een gezin hebt :)
Mocht die tijd bij mij aanbreken houdt ik dit ook in me achterhoofd :P

Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
trebboR

Post by trebboR »

Tha Bla wrote:Echt gaaf een 4deurs :)
Ik wist niet eens dat die ook bestonden, zo kan je ook nog een sportieve auto rijden als je een gezin hebt :)
Mocht die tijd bij mij aanbreken houdt ik dit ook in me achterhoofd :P

Groeten MaRcel

Zover is het bij mij (gelukkig) nog niet :razz:
Gisteren is er iemand langsgeweest voor de EJ9, is onder voorbehoud verkocht. Ook verveelde ik mij een beetje en heb maar even het luchtfilter vervangen, je moet toch wat :lol: Ik verwacht in de loop van de week de papieren te ontvangen.

Image
Rikky

Post by Rikky »

slecht dat ik hier nog niet gereageerd heb :o ops:

Zo onwijs gaaf zo'n 4 deurs Integra :roll: Hoop hem keer in het echt te mogen bewonderen!!

Ga zo door :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Welkom hier.
Knap zo een 4 deurs ITR. Veel plezier ermee.
trebboR

Post by trebboR »

Bedankt allemaal :-)

Vanavond is het kenteken vrijgegeven (te zien op www.rdw.nl > Mijn voertuigen), ik verwacht toch stiekem de papieren morgen al wel 8)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Awesome, lets meet up some time and go for a drive!
trebboR

Post by trebboR »

Vandaag de papieren van de RDW gekregen (25e is het kenteken vrijgegeven) gelijk naar de verzekering geweest en de auto laten verzekeren. Daarna door naar de platenboer om een setje 18.2 platen te laten maken, vanavond gelijk ook op de auto geschroeft!

Image

Het is hier nogal kloten weer, daardoor niet erg goed kunnen testen, maar van wat ik nu heb gevoelt gaat dit erggg mooi 8)

Ik ben blij! :clap
Locked