Page 2 of 3
Posted: Tue Mar 02, 2010 4:56 pm
by slydawg
Neem aan dat jullie het nu over piek vermogen hebben.
Hoeveel winst in het midden gebied? Daar valt meestal wel een goede winst te behalen met een goeie afstelling.
Posted: Tue Mar 02, 2010 9:00 pm
by Katana
Het probleem van de ATR nokkenassen is dat ze na 7850 rpm geen vermogen meer maken. Het heeft dus weinig zin om meer toeren te maken. VTEC verlagen en het koppel verhogen is blijkbaar het best haalbaar.
235 Is netjes voor een ATR. De H22A7 is al vrij ver door de fabriek getuned.
Maar goed je weet het nooit. Als alle mods goed op elkaar afgestemd zijn is je topvermogen "maar" 235 vs OEM 212 wat best netjes is.
De meeste winst zit in de driveability in het midrange.
Het maximale wat met zeer veel geld (+/- €8000,-) haalbaar is zo'n 270 pk. Meer kan maar dan kom je echt in het fabrieks budget verhaal.
Er rijd er een in Europa die dit met veel moeite voor elkaar heeft gekregen. JUN in Japan heeft dit ook met de Prelude " Lemon" gedaan.
Posted: Tue Mar 02, 2010 9:20 pm
by jupke
zijn er dan geen andere nokken te krijgen die beter zijn?
Posted: Tue Mar 02, 2010 10:09 pm
by Katana
Ja zeker. JUN en Skunk2 hebben setjes. Waarvan JUN de beste resultaten geeft. Wel in combinatie met camgears en andere veren
Posted: Tue Mar 02, 2010 11:20 pm
by LCR
Katana wrote:Frank is in Nederland een ECU God.
Deze God doet HET niet meer :roll:
Posted: Tue Mar 02, 2010 11:22 pm
by LCR
jupke wrote:235,7Pk was de uitkomst
vind ik persoonlijk wel tegenvallen al die mods en slechts 10 pk meer als ik.
Welke Mods jij dan?
Die van Leo is best aardig hoor....
Posted: Wed Mar 03, 2010 1:56 pm
by IvoG
Ik heb alleen de K&N Typhoon en ben van een geverificeerde 212pk naar 231pk gegaan, met stock uitlaat, catalysator, ECU, nokkenassen, etc.
En nog loopt ie te rijk :roll:
Posted: Wed Mar 03, 2010 6:16 pm
by jupke
LCR wrote:jupke wrote:235,7Pk was de uitkomst
vind ik persoonlijk wel tegenvallen al die mods en slechts 10 pk meer als ik.
Welke Mods jij dan?
Die van Leo is best aardig hoor....
K&N Typhoon kit meer niet net als IvoG
Posted: Wed Mar 03, 2010 8:22 pm
by LCR
jupke wrote:LCR wrote:jupke wrote:235,7Pk was de uitkomst
vind ik persoonlijk wel tegenvallen al die mods en slechts 10 pk meer als ik.
Welke Mods jij dan?
Die van Leo is best aardig hoor....
K&N Typhoon kit meer niet net als IvoG
Hmmmmmm :roll: ok..maar 20pk is wel veel zegt. De goedkoopste 20pk voor de ATR
Posted: Wed Mar 03, 2010 8:31 pm
by R-STYLE
ik heb van injen een cai en van me middendemper is het pot verwijderd en buis tussengelast en verder is het standaard vraag me af of ik ook 20 pk erbij heb nu :lol:
@ ivog :
ik heb begrepen dat de onteking van de atr niet handmatig afstelbaar is door het huis te verdraaien klopt dat
Posted: Wed Mar 03, 2010 8:58 pm
by LCR
Meten is weten :idea:
Bij sommige dyno's krijgt je gratis extra pk's bij....
Posted: Wed Mar 03, 2010 9:06 pm
by Katana
R-STYLE wrote:ik heb van injen een cai en van me middendemper is het pot verwijderd en buis tussengelast en verder is het standaard vraag me af of ik ook 20 pk erbij heb nu :lol:
@ ivog :
ik heb begrepen dat de onteking van de atr niet handmatig afstelbaar is door het huis te verdraaien klopt dat
Dat hoeft ook niet. Dit regelt te ECU.
Heel makkelijk;
1. Zorg dat je een warme motor hebt.
2. Zekering van de ECU 30 sec eruit trekken(zit onder de motorkap rechts).
3. Dan de motor starten en sationair laten lopen.
4. Als de ventilator 2 maal automatisch is aangegaan dan de motor uit zetten.
5. Klaar

Posted: Wed Mar 03, 2010 9:15 pm
by jupke
R-STYLE wrote:ik heb van injen een cai en van me middendemper is het pot verwijderd en buis tussengelast en verder is het standaard vraag me af of ik ook 20 pk erbij heb nu :lol:
@ ivog :
ik heb begrepen dat de onteking van de atr niet handmatig afstelbaar is door het huis te verdraaien klopt dat
die is wel handmatig te verdraaien.hebben ze bij mij ook gedaan laatst op de dyno
LCR wrote:Hmmmmmm :roll: ok..maar 20pk is wel veel zegt. De goedkoopste 20pk voor de ATR
ik heb 12pk winst door de CAI 20 is idd veel maar het kan.
Posted: Wed Mar 03, 2010 9:19 pm
by R-STYLE
@ katana
dat is om hem te resetten en ecu weer laten inleren naar de aanpassingen
@ jupke
ok dus kan wel handmatig
en hebben ze dat gedaan voor de vermogen winst als dat zo is
dan draait ie nu niet zuiniger neem ik aan
Posted: Wed Mar 03, 2010 9:36 pm
by Katana
Heeft geen nut hoor handmatig aan de ontsteking te draaien. Hij regeld zichzelf altijd bij.
Vandaar de reset cycle.
Alleen een ander programma zal de ontsteking permanent vervroegen als je ergens winst wil boeken
Posted: Wed Mar 03, 2010 10:08 pm
by R-STYLE
ja zoals leo heeft gedaan met andere onsteking en ecu en afstellen
Posted: Thu Mar 04, 2010 5:31 pm
by jupke
R-STYLE wrote:@ katana
dat is om hem te resetten en ecu weer laten inleren naar de aanpassingen
@ jupke
ok dus kan wel handmatig
en hebben ze dat gedaan voor de vermogen winst als dat zo is
dan draait ie nu niet zuiniger neem ik aan
we begonnen zat hij op 207pk
ze hebben toen de ontsteking handmatig afgesteld en na 5 runs zaten we op 224pk en hij liep een stuk beter.
mijn AFR of AFC hoe heet dat? was erg slecht toen we begonnen,na afstellen was die stukken beter,maar kan nog beter.
Posted: Thu Mar 04, 2010 5:50 pm
by Katana
Heeft hij een strobo lamp gebruikt?
Posted: Thu Mar 04, 2010 6:01 pm
by jupke
Katana wrote:Heeft hij een strobo lamp gebruikt?
Nee frans,elke keer stukje verzet en dan rollen,hij heeft hem gemerkt zodat ik hem terug kan zetten mocht dit nodig zijn.
Er was nog een andere ATR op die bank geweest en die had precies hetzelfde,ook een hele slechte afr/afc??
Mijn onsteking stond echt veel te vroeg,daardoor ging het blok pingelen(dat merkte ik ook) dat is nu ook goed
Posted: Thu Mar 04, 2010 6:10 pm
by R-STYLE
nou heb vanmiddag de mijne proberen af te stellen met een stroboscooplamp
maar hij reageert niet als ik het huisje verdraai
dus weer vast gezet hoe die stond echt raar dat ie wel gaat dan bij jupke
afr = air fuel ratio verhouding van je lucht en brandstof