Welke band voor de ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien

Welke band zou u kiezen voor de ATR

Bridgestone RE050
14
74%
Hankook ventus RS2
1
5%
Goodyear FI Asummetric
2
11%
Federal SS-595
1
5%
Falken ZIEX ZE-912
1
5%
 
Total votes: 19

LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

donkeykong wrote:1) ik hoor iets van ghosting op hoge snelheden (kan ook aan de afstelling van suspension zijn)

2) heb je de xl? neem aan van wel, hoe zijn de wangen???

3) afrolgeluid??

-hoor graag van je



-Ik heb de XL als het goed is. Heb nog wat na-problemen met de website bestelling. Hebben me teveel in rekening gebracht :evil:
De wangen zijn wel zacht :shock: Zachter dan de normale F1 eigelijk. Heb nog geen bochtenwerk uitgeprobeerd met zo'n goed weer :wink:
-Geluid is goed. Lekker rustig...geen herrie meer. Eindelijk rust :twisted: Ik had hiervoor de herrie schoppers: normale F1, Dunlop SP9000(?)
-hoge snelheid....moet nog komen. Heb nog een hoop te betalen :-?
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

hmm de wangen zijn zacht?? en je hebt de xl....dus het klopt niet dat de wangen stevig genoeg zijn?

hoeveel bar heb je er in??
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

donkeykong wrote:hmm de wangen zijn zacht?? en je hebt de xl....dus het klopt niet dat de wangen stevig genoeg zijn?

hoeveel bar heb je er in??


Nog volgens het boekje....iets van 2.4-2.5 toch?
Achter 2.2?
Tja, de OEM stickers vallen als bladeren van de auto af :evil:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Op de ATR rijden de (voor daily drive) RE050A het beste. Lekker stil en voelen scherp aan.

De XL was een run flat band dacht ik. Heeft hardere wangen =meer geluid

Toen ik m kocht zat er Pirelli onder. Wat een troep
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Katana wrote:Op de ATR rijden de (voor daily drive) RE050A het beste. Lekker stil en voelen scherp aan.

De XL was een run flat band dacht ik. Heeft hardere wangen =meer geluid

Toen ik m kocht zat er Pirelli onder. Wat een troep

De XL is geen run flat, XL staat voor extra load, dus voor zwaardere (of beladen) auto's. De wangen zijn nog harder.
Al zijn er wel run flats te koop van de RE050 volgens Mr.X
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

ik heb nog een vraag.
welke band kun je het beste nemen?

205/40/17 of 215/40/17 ?
Velg is ET42 en 7J
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Ik heb er 215/45 r 17 op liggen...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

OEM hoort er 215/45-17 onder. Heb ik ook en rijd super. De RE050A

- Nog een kleine tip. Mocht je ooit een lekke band krijgen onderweg. Het reserve wiel past niet voor door de grote klauwen en schijven. Eerst achter wisselen en dan een goede naar voren zetten
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

:thumbs: Gouden tip Frans...scheelt weer een hoop ergernis!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

We spreken elkaar wel een keer op een meeting. Het zijn geweldige daily en track auto's. En hebben zoals elke auto punten van aandacht en schoonheid 8)
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Katana wrote:OEM hoort er 215/45-17 onder. Heb ik ook en rijd super. De RE050A

- Nog een kleine tip. Mocht je ooit een lekke band krijgen onderweg. Het reserve wiel past niet voor door de grote klauwen en schijven. Eerst achter wisselen en dan een goede naar voren zetten


You're the master!
Ik zou boos de dealer hebben gebeld dat ze met mijn banden zaten te schumelen :twisted:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Is bij een CTR ook het geval trouwens.
En bij een NSX moet je zelfs je reserve wiel eerst even oppompen met een meegeleverd electrisch pompje...
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Zowieso nooit een thuiskomertje of zo op de aangedreven as plaatsen, zo help je je diff naar de klote.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

slydawg wrote:Zowieso nooit een thuiskomertje of zo op de aangedreven as plaatsen, zo help je je diff naar de klote.


Goed punt Miguel
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

jupke wrote:ik heb nog een vraag.
welke band kun je het beste nemen?

205/40/17 of 215/40/17 ?
Velg is ET42 en 7J


zijn veel topics over :)
het is heel persoonlijk, kijk rond op internet en lees reviews, zo word je wijzer
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

Katana wrote:OEM hoort er 215/45-17 onder. Heb ik ook en rijd super. De RE050A

- Nog een kleine tip. Mocht je ooit een lekke band krijgen onderweg. Het reserve wiel past niet voor door de grote klauwen en schijven. Eerst achter wisselen en dan een goede naar voren zetten

ik heb een OEM reservewiel :wink:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik ook. Alleen een OEM reserve wiel is een heel dun thuiskomertje
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

jupke wrote:
Katana wrote:OEM hoort er 215/45-17 onder. Heb ik ook en rijd super. De RE050A

- Nog een kleine tip. Mocht je ooit een lekke band krijgen onderweg. Het reserve wiel past niet voor door de grote klauwen en schijven. Eerst achter wisselen en dan een goede naar voren zetten

ik heb een OEM reservewiel :wink:

Het OEM reservewiel past voor niet.
Of bedoel je misschien dat je een 'echt' standaard OEM wiel als reserve hebt ipv een thuiskomertje?
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

Jo& wrote:
jupke wrote:
Katana wrote:OEM hoort er 215/45-17 onder. Heb ik ook en rijd super. De RE050A

- Nog een kleine tip. Mocht je ooit een lekke band krijgen onderweg. Het reserve wiel past niet voor door de grote klauwen en schijven. Eerst achter wisselen en dan een goede naar voren zetten

ik heb een OEM reservewiel :wink:

Het OEM reservewiel past voor niet.
Of bedoel je misschien dat je een 'echt' standaard OEM wiel als reserve hebt ipv een thuiskomertje?

ik bedoel idd een 5de ATR velg geen thuiskomer :wink:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Aha, past dat wel in de kofferbak?
Locked