S.J. wrote:Kun je die ook niet even onder de brommer monteren :P![]()
Gast...leer eerst starten :evil: :lol:
eteuben wrote:Laat de auto eerst voorverwarmen bij de deur, om de ruiten mooi vrij te krijgen.
mr. X wrote:Jo&, is het niet zo dat met die beredenering het volgende ook waar is:
De olie is koud wanneer je hem start, ongeacht of je er mee gaat rijden of stil blijft staan. Deze zal sneller opwarmen als je gaat rijden, dat ben ik met je eens, maar ook de motor draait veel meer toeren.
In de periode dat hij sneller warm wordt, zal hij sneller slijten omdat er toch nog geen olie is volgens jou.
Toch?
Jo& wrote:eteuben wrote:Laat de auto eerst voorverwarmen bij de deur, om de ruiten mooi vrij te krijgen.
Das echt slecht voor je motor.
Even in het kort waarom:
Olie is koud -> dik -> moeilijk bovenin je motor te krijgen
Bovenliggende nokkenassen -> olie bovenin nodig
Laag toerental icm dikke olie -> niet genoeg druk om olie goed boven in te krijgen.
M.a.w. verhoogde slijtage!!! Is echt slecht voor je motor wat je doet.
Zelf rijdt ik in het dorp nu in mn vw polo. Dat ding heeft dunne (vrijwel nieuwe) bandjes en doet het echt verbazing wekkend goed!
En als ik ver moet met de Focus of Legend met winterbanden.
Geen zin om mn EP3 uit de stalling te halen. Krijg haar waarschijnlijk de heuvel niet eens op waar ik overheen moet om weg te kunnen en naar de garage te rijden voor mn winterbanden.
Had vorig jaar nog geen daily drive, dus vandaar de winterbanden.
Arno wrote:Jo& wrote:eteuben wrote:Laat de auto eerst voorverwarmen bij de deur, om de ruiten mooi vrij te krijgen.
Das echt slecht voor je motor.
Even in het kort waarom:
Olie is koud -> dik -> moeilijk bovenin je motor te krijgen
Bovenliggende nokkenassen -> olie bovenin nodig
Laag toerental icm dikke olie -> niet genoeg druk om olie goed boven in te krijgen.
M.a.w. verhoogde slijtage!!! Is echt slecht voor je motor wat je doet.
Zelf rijdt ik in het dorp nu in mn vw polo. Dat ding heeft dunne (vrijwel nieuwe) bandjes en doet het echt verbazing wekkend goed!
En als ik ver moet met de Focus of Legend met winterbanden.
Geen zin om mn EP3 uit de stalling te halen. Krijg haar waarschijnlijk de heuvel niet eens op waar ik overheen moet om weg te kunnen en naar de garage te rijden voor mn winterbanden.
Had vorig jaar nog geen daily drive, dus vandaar de winterbanden.
Damnz, hoeveel auto's hebben jullie wel niet? :razz: Zelf laat ik de auto ook meestal ff warm draaien. Maar ik doe dan ook snel de ramen krabben etc, ik wacht bv niet tot de hele boel ontdooid is :roll:
Jo& wrote:Asch600RR wrote:Om even on topic te blijven](Aangezien ik geen 2e auto heb ben ik genoodzaakt met de Honda te blijven rijden. Ben daar overigens niet erg blij mee)[/size]
Voorbumper skirt demonteren?
Heb je een verlagingsset?
Grotere velgmaat en/of bandwang eronder zetten.