Page 2 of 2

Posted: Thu Nov 12, 2009 9:18 pm
by Moonrock240
Enkele maanden terug was ik op bezoek bij J's Racing in Japan. Toen ik met een van de monteurs aan het praten was over 'remmen' zei hij dat de koelslangen naar de remmen voor een temperatuursverlaging van ongeveer 100°C zorgen.

Met goeie blokken, verse olie en koelslangen kan je alvast proberen...

Let er op dat als je je laatste ronde rijdt, dat je de remmen zo veel mogelijk laat afkoelen met de rijwind, gewoon rustig rijden en zo weinig mogelijk remmen. Ook heel belangrijk is dat je nooit je rempedaal ingedrukt houdt als je met hete remschijven in de pitlane staat!

Succes alvast!

Posted: Thu Nov 12, 2009 9:56 pm
by Dimer
Moonrock240 wrote:Enkele maanden terug was ik op bezoek bij J's Racing in Japan. Toen ik met een van de monteurs aan het praten was over 'remmen' zei hij dat de koelslangen naar de remmen voor een temperatuursverlaging van ongeveer 100°C zorgen.

Met goeie blokken, verse olie en koelslangen kan je alvast proberen...

Let er op dat als je je laatste ronde rijdt, dat je de remmen zo veel mogelijk laat afkoelen met de rijwind, gewoon rustig rijden en zo weinig mogelijk remmen. Ook heel belangrijk is dat je nooit je rempedaal ingedrukt houdt als je met hete remschijven in de pitlane staat!

Succes alvast!


Ten eerste: MAZZELPIK!!

Ten tweede, ook NOOIT na het circuit de handrem erop zetten!!!!! Zet 'm gewoon in de versnelling, dan gaat ie ook nergens heen.

Posted: Thu Nov 12, 2009 10:05 pm
by Gaskleppie
Zo! Dat zijn de betere reisjes!
idd, mazzelpik!