Page 2 of 4
Posted: Mon Sep 14, 2009 8:32 pm
by Benjdmin
That Eg6 does note have ITB's those are carbs...
Posted: Mon Sep 14, 2009 9:30 pm
by berryb0nzo
Sorry my fault!

ops: :roll:
Posted: Mon Sep 14, 2009 10:14 pm
by Gaskleppie
skunk2pro stage 2 cams
Veel te extreem voor een stock blok. Werkt echt niet. De oude stage 2 nokken van Skunk zijn de meest extreme nokken die je in een stock block moet zetten.
Zelfs de stage 1 van de pro series werkt niet in een normale motor.
Posted: Tue Sep 15, 2009 4:47 pm
by integra
Het is niet voor een stock blok. En ook niet voor op straat.
Ik ben gewoon geintreseerd of killer nokken een goede optie zijn voor
een gebouwt blok. Maar als er vtec assen zijn die beter zijn als killer assen
is de keuze snel gemaakt.
Posted: Tue Sep 15, 2009 10:47 pm
by LCR
Gaskleppie wrote:skunk2pro stage 2 cams
Veel te extreem voor een stock blok. Werkt echt niet. De oude stage 2 nokken van Skunk zijn de meest extreme nokken die je in een stock block moet zetten.
Zelfs de stage 1 van de pro series werkt niet in een normale motor.
Geld dat voor alle Honda motor of is dit specifiek voor de ITR het geval?
Ken mensen die Skunk pro1 in ATR hebben met wat valve,spring ,etc upgrade en ECU gechipt (sorry,geen Ectune :roll: ) en voor hun was het WEL voor normaal gebruik te doen. Veel trekkracht onderin en wat minder in de hogere toeren,maar geen verlies iig. De pro2 zijn juist weer smoother,maar minder in de lagere toeren en knallen in de hogere toeren.
Posted: Wed Sep 16, 2009 6:00 am
by Gaskleppie
In de ATR? ik heb het idd over de nokken van de B serie, niet de H serie motoren. Het zou kunnen dat die andere gegradeerd zijn.
Posted: Wed Sep 16, 2009 12:05 pm
by LCR
Pffff...thx
Pro 1 schijnt toch goed als dagelijks gebruik te functioneren. Veel trekkracht,MAAR de vtec inslag verdwijnt :x
Posted: Wed Sep 16, 2009 4:49 pm
by bertjehonda
Gaskleppie wrote:skunk2pro stage 2 cams
Veel te extreem voor een stock blok. Werkt echt niet. De oude stage 2 nokken van Skunk zijn de meest extreme nokken die je in een stock block moet zetten.
Zelfs de stage 1 van de pro series werkt niet in een normale motor.
oh oke dan hebben ze mij niet goed voorgelicht toendertijd zij zeiden (waar ik toen veel kwam) dat er juist nog goed mee te rijden viel.
blij dat ik die dus nooit genomen heb.
Posted: Wed Sep 16, 2009 4:58 pm
by Jan Visser
LCR wrote:Pffff...thx
Pro 1 schijnt toch goed als dagelijks gebruik te functioneren. Veel trekkracht,MAAR de vtec inslag verdwijnt :x
Heb ik nu met de tuner stage 2 ook al. Je hoort de VTEC nog wel inslaan, maar je merkt er niks van.
Posted: Wed Sep 16, 2009 5:00 pm
by bertjehonda
dit is de tuner cam stage 2 ik denk toch dat ze die toen bedoelt hebben en niet de pro denk dat ik daarin fout zat en dat ze allemaal skunk2 pro heette maar er is ook een tuner variant. dit zijn de graden enz. voor de b series en de prijs.
Intake Lift Adv. Dur.@.004" @.050"
Primary .375" 317° 199°
VTEC .500" 364° 262°
Secondary .405" 319° 215°
Exhaust Lift Adv. Dur.@004" @.050"
Primary .374" 326° 214°
VTEC .469" 329° 260°
Secondary .374" 308° 195°
Quantity in Cart: None
Code: 305-05-0145
Price: $611.99
Shipping Weight: 10.95 pounds
In Stock
Posted: Wed Sep 16, 2009 7:17 pm
by LCR
Jan Visser wrote:LCR wrote:Pffff...thx
Pro 1 schijnt toch goed als dagelijks gebruik te functioneren. Veel trekkracht,MAAR de vtec inslag verdwijnt :x
Heb ik nu met de tuner stage 2 ook al. Je hoort de VTEC nog wel inslaan, maar je merkt er niks van.
:?: Voor de H22A?
Er word gezegd (en ook ervaren) dat de tunerserie shit zijn. Ik heb er geen ervaring hoor. De pro series stage 2 zijn weer wat minder in de lagere toeren,maar de vtec slaat harder in dan OEM.
Heb je de nokken nu pas Jan?
Posted: Wed Sep 16, 2009 9:43 pm
by Jan Visser
Ja, voor de H22A.
Ik had de nokken vorig jaar al in bezit, maar ze zijn er 2/3 maanden geleden in gekomen toen ik de complete motor uit elkaar had liggen. Shit zijn de tuner stage 2 zeker niet, maar achteraf gezien had ik misschien toch beter voor de pro stage 2 gegaan.....
Wat de dyno in het plaatje hier beneden laat zien, zo voel ik het ook in de auto. Pas boven de 6500 rpm gaat het echt los....... VTEC slaat nu bij 5600 rpm in en ik heb de begrenzer nu op 8100 rpm staan en dat resulteerd in 115 km/h in z'n 2, 170 in z'n 3 en 215 in z'n 5. GPS kilometers welterverstaan.........

Posted: Wed Sep 16, 2009 10:39 pm
by Gaskleppie
En dit is alle drie met een afgestelde ecu?
Stock cams van Honda zijn goed in het middengebied en zijn daar moeilijk te verslaan. Deze uitslag bevestigd dat maar weer eens.
Posted: Wed Sep 16, 2009 10:55 pm
by Jan Visser
Gaskleppie wrote:En dit is alle drie met een afgestelde ecu?
Stock cams van Honda zijn goed in het middengebied en zijn daar moeilijk te verslaan. Deze uitslag bevestigd dat maar weer eens.
Sorry, maar was vergeten te vermelden dat dit plaatje van de site van Sk2 komt.
Posted: Wed Sep 16, 2009 11:10 pm
by LCR
Maarre...Jun cams rulezzz voor de H22, op de prijs na :shock:
Posted: Thu Sep 17, 2009 9:31 pm
by roblom
Jan Visser wrote:LCR wrote:Pffff...thx
Pro 1 schijnt toch goed als dagelijks gebruik te functioneren. Veel trekkracht,MAAR de vtec inslag verdwijnt :x
Heb ik nu met de tuner stage 2 ook al. Je hoort de VTEC nog wel inslaan, maar je merkt er niks van.
Dat heb ik ook, maar ik heb nog originele nokken

Posted: Sat Sep 19, 2009 9:19 am
by integra
Dat heb ik zelf nu ook. Wel geluid maar geen gevoel.
Maar wat zijn onder de vtec nokken dan echt de aller beste nokken.
Posted: Sat Sep 19, 2009 10:46 am
by goofy1978
die dynouitdraai klopt voor geen kant waar het koppel het hoogst is is bij hetzelfde toerental het vermogen ook het hoogst.
let op de groene lijn bij 4500tpm die moet daar ook het meeste vermogen hebben.
Posted: Sat Sep 19, 2009 5:08 pm
by Gaskleppie
Fout,
Dat gaat alleen op als je Newton meters met PK's vergelijkt. In de states gebruiken ze ft-lbs en dan ligt dat punt ergens anders.
Posted: Sat Sep 19, 2009 5:24 pm
by goofy1978
is dat dan zo variabel ineens?
van koppel naar ft-lbs is volgens internet een constante waarde en geen variable.
dus meer ft-lbs bij zelfde toerental is dus nog steeds meer vermogen.