Kras Klootzakjes....

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

hmja dit klinkt allemaal heel bekend in de oren.

dit soort aso's die compleet schijt hebben aan andermans spullen wonen bij mij op het plein !

ook bij mij parkeervakken in een vierkant genoeg voor zo'n 20 auto's. 4 vakken op de kopse kanten, 2 aan weerskanten en 16 vakken op de lange zijdes, 8 aan weerskanten.

de vakken zijn bij ons zoo smal, dat eigenlijk 2 autos op de kopsekant al niet kan, want dan kan je niet uitstappen. Dus iedereen parkeert daar dubbel. Als je op de lange zijdes parkeert, weet je gewoon dat je deuken en krassen krijgt, want als iedereen precies in het vak parkeert, heb je net 20cm ruimte tussen de auto's.

ik oon hier nu 1,5 jaar en dat zie je aan m'n bmw. hij was prachtig strak in de lak toen ik hem kocht, nu ziet ie er niet meer uit.

Mij frustreerd het al zo enorm dat ik overweeg om nu alweer te verhuizen, zeker met de komst van m'n nieuwe honda dalijk. mijn vrouw en ik geven erg veel om onze auto's, beide zijn wij auto gek. velen mensen op ons plein zijn geheel het tegenovergestelde en zien een auto alleen als een instrument om van A naar B te gaan. die geven niet om deuken en krassen. Jammer dat mensen als wij daaronder moeten lijden.
Jo&

Post by Jo& »

Als die mensen zelf zo met hun auto om willen gaan moeten ze dat zelf weten. Het is immers hun bezit.
Maar ga dan op zn minst met andersmans spullen wel voorzichtig om!

Kzit al heel lang te denken om een stiching op te richten ter preventie van autodeukjes.
Dus reclame maken op tv en posters in parkeergarages om gewaarwording / inzicht te creeen onder mensen. Want gewaarwording / inzicht is punt 1 denk ik. Mensen weten niet eens wat ze doen.
En lobby-en bij gemeentes om bijv. parkeervakken van paaltjes in het midden te laten voorzien ofzo en dat soort ongein.
Zet maar es een paar politieagenten op een parkeerplaats om te controleren of mensen wel hun deur voorzichtig open doen.

Ok beetje onrealistisch maar toch, dromen mag...!

Ergste vind ik nog wel...
Als we bijv met onze Ford zijn (=hondenhok maar zit er wel strak uit en we zijn ook daar zuinig op maar iets minder dan de CTR)
en mn vriend gaat ff een parkeerkaartje halen en je staat bij de auto te wachten en iemand parkeert ernaast. En je kijkt ernaar. Dan moet je eens kijken hoe mensen staan te kijken naar je en voorzichtig doen om uit te stappen. Dan wel!!!
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

ja als ze merken dat je kijkt doet iedereen altijd voorzichtig.

ik heb één keer uit het dakraam bij mij thuis toe staan te kijken hoe een vrouw van ons plein uit de auto stapte. gelukkig was het niet mijn auto die er naast stond.

de deur werd tegen die auto aangebonkt omdat ze der hande vol had met tasjes.. vervolgens veegde ze met haar kont (spijkerbroek) langs de gehele lengte van die andere auto om zo haar eigen auto niet te beschadigen.

maar niet denke dat ze ook maar één blik werpte op de andere auto om te kijken of ze die beschadigd heeft. gewoon kin omhoog en doen alsof je dom bent..
Jo&

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:vervolgens veegde ze met haar kont (spijkerbroek) langs de gehele lengte van die andere auto om zo haar eigen auto niet te beschadigen.

Daar kan ik dus slecht tegen.
Er zijn mensen die geven niets om hun eigen auto en daarom kunnen ze niet begrijpen dat iemand anders dat wel doet.

Maar wat jij net zegt slaat echt helemaal nergens op...!
Je zou het moeten filmen en vervolgens ze ermee confronteren!
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

ik heb veel dingen overwogen op dat moment.
ga ik een briefje onder z'n ruit stoppen?
bel ik aan en vertel ik wie het deed?

maarja, ik heb nog nooit een briefje onder mijn ruit gevonden van m'n mede-plein bewoners, noch een belletje. waarom zou ik me er mee gaan bemoeien ?

in dit geval veegde ze haar kont langs een bedrijfsauto van een man waarvan ik weet dat hij er ook geen drol om geeft. Ik koos dus voor het laatste.

de handeling van die vrouw echter blijft, in mijn ogen, een vorm van vandalisme, omdat het niet onbewust ging, ookal wilde ze het wel zo doen lijken.

er wonen veel van dit 'type' mens op ons plein en in het afgelopen jaar zijn wij al niet met een warm 'welkom' ontvangen. de jaloezie en gezeik is enorm. Dus ik houdt me er buiten en zing hier nog een poosje uit tot we kunnen verhuizen.
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

Een woning met eigen oprit zou dan ideaal zijn,.. :wink:
Jo&

Post by Jo& »

Maus_aka_papachico wrote:Een woning met eigen oprit zou dan ideaal zijn,.. :wink:

Maar dan een oprit niet bij je voordeur of aan de weg / plein.
Want anders gaat de postbode alsnog tegen je auto slepen, of de buurtkinderen die voetballen voor op straat...
mr. X

Post by mr. X »

Mooi voorbeeld daarvan is het huis tegenover mijn vriendin thuis. (wat een zin). Die wonen in een mooie wijk. Geen doorgaand verkeer omdat het een soort 'erf' is om het even voorzichtig uit te drukken :wink:.
Daar hebben ze gelijk de nieuwe Golf 6 GTI besteld toen hij uit kwam. Prachtig ding, ookal is het een VW. Wat ze daar ook hebben is een tuinman....

Een nieuwe auto en een tuinman gaan ook niet bepaald samen. De beste man heeft een deuk ter grootte van een tennisbal in het gedeelte van het achterraam en achterklep gestoten met de achterkant van een schoffel of veger. Nooit iets gezegd toen het gebeurd was, maar hij is zeker degene die het gedaan heeft.

De auto was toen nog geen paar duizend km oud.

Als ik later een nieuwe auto kan kopen, van een gerenommeerd merk zou ik hem nooit ergens neer durven zetten. Het hoeft trouwens geen nieuwe auto te zijn maar om even mijn beredenering kracht bij te zetten moet dit wel :D . Bij een auto die gebruikt wordt om louter van A naar B te rijden gaat dit gebeuren. Daar is geen ontkomen aan omdat er altijd klootviolen zijn die geen respect hebben voor andermans spullen. Sad but true zoals gezegd in het Engels.

Wij mogen ons gelukkig prijzen met onze locatie en de rust die het met zich mee brengt maar elke keer boodschappen doen is een regelrechte nachtmerrie.

Ander voorbeeld is mijn ex vriendinnetje (dit moet ik even delen).
We parkeerden, toen ik de Z4 nog had, bij de AH voor de deur. Aan de kant van mijn vriendin stonden geen auto's behalve fietsen beugels. Daar zette ik hem zo dicht mogelijk tegen de stoeprand aan om te voorkomen dat iemand zijn deur er tegenaan zou gooien. Wat gebeurd er? Of beter gezegd, wat doet ze? Ze gooit met serieus een noodgang die deur tegen een van die fietsen beugels. Serieus, zonder grap er ging een rilling over mn ruggengraat vanaf mn nek tot mn staartbeen. Gadver wat een klap was dat.
Een ongelofelijk dikke pit tot gevolg.
Overigens voelde ze zich wel heel kut, maargoed daar heb je niets aan :-). Twee keer kijken voor je uitstapt wel. Ach, daar doe je dus niets aan!
RedSun

Post by RedSun »

Je kunt je ook overal verschrikkelijk druk om maken Maarten, denk eens aan je hart man... damn
Nana korobi ya oki
RedSun

Post by RedSun »

donkeykong wrote:De DC5 is heel mooi gepoetst en met wxguard behandeld.
helemaal toppie!

de krassen kunnen er niet uit, wel zijn ze minder zichtbaar, gelukkig is zit de verf er nog op en is het onopvallend op eerste gezicht.

Gelukkig ben ik all-risk verzekerd met een eigen risico van 0, dus ik kan toch deze schade claimen.

Let wel op dat je terugvalt in je schadevrije jaren (lees no-claim korting)
Misschien heb je een no-claim beschermer maar die kun je (in veel gevallen) maar 1 keer per jaar gebruiken.
In dat geval, wacht dan tot einde jaar, mocht je hem nu gebruiken en je vouwt hem in de winter met gladheid tegen een boom heb je dikke pech.
Kun je beter je no-claim "joker" dan in zetten ipv voor een, met alle respect, lullig deukje.
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote: Aan de kant van mijn vriendin stonden geen auto's behalve fietsen beugels. Daar zette ik hem zo dicht mogelijk tegen de stoeprand aan om te voorkomen dat iemand zijn deur er tegenaan zou gooien.

Daar zou ik al niet parkeren. Er zijn genoeg fietsers die hun fiets niet in het rek zetten, maar er tussen En zo tegen je auto aanrijden. Of naast de rekken zetten en hoe vaak fietsen wel niet omvallen!

Van fietsen (en rekken) krijg ik pas de rillingen!
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

Jo& wrote:
"Maus_aka_papachico":1s4xgyf9 wrote:Een woning met eigen oprit zou dan ideaal zijn,.. :wink:

Want anders gaat de postbode alsnog tegen je auto slepen, of de buurtkinderen die voetballen voor op straat...[/quote:1s4xgyf9]

Tenzij de staatsloterij wint. Huisje met letterlijk een oprijlaan. Brievenbus buiten het terrein. Alleen zit je nog met die tuinman in je maag,.. :mrgreen:

@ mr.x Laatste voorbeeld is een mooi verhaal,..Zo zie je maar. Je heb het niet altijd zelf in de hand. Zelfs ( toen ) met je dierbare niet die weten hoe je met je eigen spullen omgaat.. :wink:
Jo&

Post by Jo& »

Maus_aka_papachico wrote:
"Jo&":1zhvdf19 wrote:
"Maus_aka_papachico":1zhvdf19 wrote:Een woning met eigen oprit zou dan ideaal zijn,.. :wink:

Want anders gaat de postbode alsnog tegen je auto slepen, of de buurtkinderen die voetballen voor op straat...[/quote:1zhvdf19]

Tenzij de staatsloterij wint. Huisje met letterlijk een oprijlaan. Brievenbus buiten het terrein. Alleen zit je nog met die tuinman in je maag,.. :mrgreen:

@ mr.x Laatste voorbeeld is een mooi verhaal,..Zo zie je maar. Je heb het niet altijd zelf in de hand. Zelfs ( toen ) met je dierbare niet die weten hoe je met je eigen spullen omgaat.. :wink:[/quote:1zhvdf19]

En je kunt zelf ook iets niet zien of een ongeluk hebben.
Ook al doe je nog zo je best, er kan iets gebeuren wat je niet wilt.
donkeykong

Post by donkeykong »

klopt ik heb een no claim beschermer!! en ik wacht nog wel ff een tijd.
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Wat ook een goede tip is:
Als je met je passagierskant echt heeeel dicht tegen de passagierskant van de auto naast je parkeert. (zo dicht dat je er niet eens kan lopen en al helemaal niet de deur open kan doen)

Deze persoon zal zeker eerst uit het vak moeten rijden om de passagier in te laten stappen = geen deuk.
Volgende auto die er parkeerd denkt dat het een heel klein vak is en zal de passagier uit laten stappen. Immers kun je niet zo parkeren dat de bestuurder én passagier uit kunnen stappen. En ze zien de strepen dusja...
Extra tip bij deze aktie, klap je spiegel in en misschien ook die van de auto naast je, anders rijden ze die eraf, tenminste als jij achteruit ingeparkeerd staat, want dan staat jou spiegel voorraan.

Dat is op zich wel heel slim. Gelukkig zijn er meer mensen die zo denken.
Voor mij wat minder, want het gebeurd me regelmatig dat ik niet meer in de auto kom hierdoor. :razz:

Maar ik klim liever een eindje dan dat ik een deuk erbij heb. :wink:
autodre

Post by autodre »

Brrr, blij dat ik tegenwoordig lekker op mijn eigen oprit kan parkeren, en geen last heb van iemand die er langs moet. Parkeerd echt heerlijk, gewoon altijd dezelfde plek, ipv een 'veilige' plek zoeken :)
Jo&

Post by Jo& »

ITR DC2 wrote:Dat is op zich wel heel slim. Gelukkig zijn er meer mensen die zo denken.
Voor mij wat minder, want het gebeurd me regelmatig dat ik niet meer in de auto kom hierdoor. :razz:

Whaha!
Doen echt zoveel mensen dat?
Maskertje

Post by Maskertje »

ITR DC2 wrote:

Als je met je passagierskant echt heeeel dicht tegen de passagierskant van de auto naast je parkeert. (zo dicht dat je er niet eens kan lopen en al helemaal niet de deur open kan doen)

Deze persoon zal zeker eerst uit het vak moeten rijden om de passagier in te laten stappen = geen deuk.
Volgende auto die er parkeerd denkt dat het een heel klein vak is en zal de passagier uit laten stappen. Immers kun je niet zo parkeren dat de bestuurder én passagier uit kunnen stappen. En ze zien de strepen dusja...
Extra tip bij deze aktie, klap je spiegel in en misschien ook die van de auto naast je, anders rijden ze die eraf, tenminste als jij achteruit ingeparkeerd staat, want dan staat jou spiegel voorraan.

Haha sorry moet even lachen , want ik vind het nou niet echt zo'n goede tip.
Misschien heb je dan geen pit/deukje wegens een openslaande deur, maar als je pech hebt is het een matige chauffeur en heb je dikke schade aan je auto omdat hij een hele deuk/grote kras achterlaat :D
Jo&

Post by Jo& »

Maskertje wrote:
ITR DC2 wrote:

Haha sorry moet even lachen , want ik vind het nou niet echt zo'n goede tip.
Misschien heb je dan geen pit/deukje wegens een openslaande deur, maar als je pech hebt is het een matige chauffeur en heb je dikke schade aan je auto omdat hij een hele deuk/grote kras achterlaat :D

Jaaaa natuurlijk raad ik dit niet aan bij oudere auto's, Ford Ka's etc.

Toch denk ik dat dat niet zomaar gebeurd met eruit rijden. Waarschijn vaker met erin rijden...
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

autodre wrote:Brrr, blij dat ik tegenwoordig lekker op mijn eigen oprit kan parkeren, en geen last heb van iemand die er langs moet. Parkeerd echt heerlijk, gewoon altijd dezelfde plek, ipv een 'veilige' plek zoeken :)

dat is dus mijn eerste criterium als ik naar een ander huis ga zoeken..:
oprit met garage of carport !

want bij ons volgende huis moeten wij gewoon twee degelijke auto's kwijt kunnen en het liefst nog naast elkaar ipv achter elkaar en een dubbele garagebox :lol:

zolang ik nog in dit huis woon gaat ik mijn honda aan de weg parkeren voordat je ons plein opdraait. dit is een doorgaande weg zonder voetpaden en heeft enorme ruime parkeervakken. daarnaast staat bijna niemand daar, dus heb je zo 3 vakken naast elkaar volledig voor jezelf. die 100 meter extra lopen heb ik daar wel voor over.
Locked