Luchtfilter FN2 CTR

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Little Viper

Post by Little Viper »

Een short ram (= in het vlaams inductie kit) kom je zoveel tegen in de hondawerld, dacht ik?
Toch al gezien...

Slechte tuners dan :wink:

Schort ram voor fn2:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:5f1_ ... ew0058.jpg

Cai (=in het vlaams airbox)

CAI:
Image

De apollo lijkt mij gewoon een goedkopere "afgeleide" van de Mugen,
want de interne filter is identiek.

De Mugen heeft wel een beter afdekhuis.

Ik doe geen testbank om dat het mij anders weer 100euro kost.
Ik ga al een run doen indien ik een hondata plaats.

Natuurlijk is test voor en na beter :idea:
bertjehonda

Post by bertjehonda »

het is niet enkel de filter die t m doet bij de mugen airbox de hele loop van de box is op bepaalde flow berekend en gemaakt. en dan heb je nog het alu stuk waar de filter op zit die vorm doet ook zijn werking.
maar duur zijn ze zeker.
ben ook wel nieuwsgierig naar t resultaat van die k&n apollo
Type R CW

Post by Type R CW »

heb gehoord dat k&n apolo -15pk geeft. Geeft wel schoon geluid, maar zou niet goed zijn. Ze hebben die toen getest op testbank voor en na en terug naar het bedrijf gestuurd met de results afgeprint.

Dus momenteel alleen maar negatief van gehoord.
Denk dat we met de mugen het juist beter gaan hebben omwille die gemaakt is met die befaamde maf sensor hé
mr. X

Post by mr. X »

Type R CW wrote:Ze hebben die toen getest op testbank voor en na en terug naar het bedrijf gestuurd met de results afgeprint.

:mrgreen:
En toen?
Type R CW

Post by Type R CW »

mr. X wrote:
"Type R CW":10noazsc wrote:Ze hebben die toen getest op testbank voor en na en terug naar het bedrijf gestuurd met de results afgeprint.

:mrgreen:
En toen?[/quote:10noazsc]

Weet ik niet :s

Was gepost op HCB forum. De k&n zou 15pk minder leveren dan de standaard.
Dirk V

Post by Dirk V »

mr. X wrote:Wat ik niet snap, waarom zou iemand een short ram WILLEN en niet gewoon een CAI monteren? De laatste is toch altijd beter of komen we op het zelfde verhaal uit als met kelkjes op ITB's?

Om 1 simpele reden! Het Nederlandse klimaat leent zich gewoonweg niet voor een CAI (buiten de prestaties om). Het is hier gewoon te vochtig met een vergroot risico op schade aan het blok! Altijd maar die verhalen over een WAI en dergelijke...alles wat je er aan doet heeft zo zijn voor- en nadelen.

Als laatste heb je pas echt iets aan zo'n aanpassing als je ook de uitlaatlijn en ECU erop aanpast. Een WAI koop je gewoonweg voor de fun van het lawaai, en waarom niet zou ik zeggen! :twisted:
culasse

Post by culasse »

Op het Civinfo forum is er net een interessante discussie gaande naar aanleiding van de introductie van de Password JDM powerchamber intake voor de Honda civic. Deze intake is oorspronkelijk ontwikkeld voor de amerikaanse Civic SI, maar wellicht past ie ook op onze FN2`s.
De fabrikant claimt 10-15 pk extra.

http://www.civinfo.com/forum/type-r/305 ... x-krk.html
Dirk V

Post by Dirk V »

Dat ziet er wel erg goed uit, vandaar de prijs uiteraard!
culasse

Post by culasse »

Onduidelijk is of het ding überhaupt past. De motorruimte van onze FN2`s is niet zo ruim als die van de amerikaanse Civic SI. Bovendien moet de accu worden verplaatst of door een zeer compacte accu worden vervangen, al met al nogal veel werk.

Wel een positief punt is dat ik voor het eerst horizontale luchtgeleiders in de aanzuigbuis zie zitten, zoals de OEM mafbuis ze ook heeft. Eindelijk een fabrikant van aftermarket parts die zijn lesje heeft geleerd.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ziet er goed uit. Ik zou echter wel een beetje door hobien en een schotje maken tegen de hete lucht en een extra aanvoer slang van waar koude lucht kan komen.

Ben wel heel benieuwd wat het vemogen doet.
slydawg

Post by slydawg »

Dirk V wrote:
"mr. X":3ekd6z0x wrote:Wat ik niet snap, waarom zou iemand een short ram WILLEN en niet gewoon een CAI monteren? De laatste is toch altijd beter of komen we op het zelfde verhaal uit als met kelkjes op ITB's?

Om 1 simpele reden! Het Nederlandse klimaat leent zich gewoonweg niet voor een CAI (buiten de prestaties om). Het is hier gewoon te vochtig met een vergroot risico op schade aan het blok! Altijd maar die verhalen over een WAI en dergelijke...alles wat je er aan doet heeft zo zijn voor- en nadelen.

Als laatste heb je pas echt iets aan zo'n aanpassing als je ook de uitlaatlijn en ECU erop aanpast. Een WAI koop je gewoonweg voor de fun van het lawaai, en waarom niet zou ik zeggen! :twisted:[/quote:3ekd6z0x]

Wat is dat weer voor onzin?? Ned te vochtig...schade aan je blok...
Volgens mij rijdt meer als de helft van de Honda scene met een cai waaronder ook ik. Heb er in de stromende regen mee gereden, meerdere malen zonder problemen. Pas als je cai compleet onderwater is zal je hydrolock hebben maar anders acht ik die kans vrij klein.
Waarom geen WAI, omdat we niet zitten te wachten op die bakken die een hele hoop lawaai maken en geen centimeter vooruit te branden zijn :wink:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

hahaha, goed antwoord!

Al zijn er idd wel lui die hun filter bagger vuil laten worden omdat ze hun wiel kuipen eruit gesloopt hebben of dat ze zo'n belachelijke open bumper monteren.
Afgezien daarvan heb je helemaal gelijk!
Dirk V

Post by Dirk V »

slydawg wrote:
Dirk V wrote:
"mr. X":du18s2xf wrote:Wat ik niet snap, waarom zou iemand een short ram WILLEN en niet gewoon een CAI monteren? De laatste is toch altijd beter of komen we op het zelfde verhaal uit als met kelkjes op ITB's?

Als laatste heb je pas echt iets aan zo'n aanpassing als je ook de uitlaatlijn en ECU erop aanpast. Een WAI koop je gewoonweg voor de fun van het lawaai, en waarom niet zou ik zeggen! :twisted:

Wat is dat weer voor onzin?? Ned te vochtig...schade aan je blok...
Volgens mij rijdt meer als de helft van de Honda scene met een cai waaronder ook ik. Heb er in de stromende regen mee gereden, meerdere malen zonder problemen. Pas als je cai compleet onderwater is zal je hydrolock hebben maar anders acht ik die kans vrij klein.
Waarom geen WAI, omdat we niet zitten te wachten op die bakken die een hele hoop lawaai maken en geen centimeter vooruit te branden zijn :wink:[/quote:du18s2xf]

Deze discussie kan nog wel even voortduren, maar... dat doen we maar niet! :wink:

Gr. Dirk
donkeykong

Post by donkeykong »

die passwordjdm is wel cool, alleen moet je je accu verplaatsen :)

in engeland is ie misschien wat goedkoper??
slydawg

Post by slydawg »

Meestal is UK duurder, zowieso al met de euro-pond koers ben je al snel duurder uit.
Little Viper

Post by Little Viper »

dinsdag wordt mijn K & N apollo geplaatst.

De "kelk" zier er groter uit als verwacht.
(hij lijkt klein op de de installatiefiche)
De diameter is groter als een traditionele kelk.

Pics en ervaringen volgen :wink:

Op het Honda club belgium forum was er vorige week iemand die 203pk 191nm had (bij Inter-Tuning)

Mét mooie curve.

Geen spectaculaire winst ofzo, maar ook geen groot verlies.

Greets
donkeykong

Post by donkeykong »

pond is niks meer waard en verzendkosten zijn laag.

oke misschien niet alles.

ik kocht daar 4 hks bougies voor 60 euro

ferodo ds2500 voor voor 100 euro
juggie

Post by juggie »

Wat is er mis met OEM?
Little Viper

Post by Little Viper »

Hallo,

De K & N apollo is geplaatst bij Inter-tuning.
Super service & feedback.

eerste ervaringen met de K & N:

-Wow, super sound :twisted:
Typisch Honda :wink:
Logischerwijze moet je de gas wel een beetje indrukken om het te horen.

Ik vind dat je soundverbetering zelfs lichtjes in de uitlaat hoort bij het optrekken.

-De constructie is egenlijk als een BMC airbox (cai),
toch "visusueel".
Het systeem en circuit blijft volledig gesloten
==>
pakt lucht via onderste "Hondarubber" vanvoor,
gaat naar boven via K& N buis, gaat door de airbox en zo via "Hondarubber" naar gasklep.

-Het gaspedaal voelt véél agressiever aan!
Bij koudstart is dit licht "nadelig", omdat het pedaal dus nog gevoeliger is.

Je merkt nu nog meer hoe de originele luchtfilter is afgesteld
op souplesse en zachtheid,
terwijl de wagen nu tenminste "bruter" is :twisted:

-Tijdens het optrekken voel je effectief dat er rond 3.000
soms een lichte "dip" in de curve is :idea:
Ik vind dit niet écht storend.

-Tot 5.000 t/min voel ik een verbetering in het optrekken :wink:
Daarna misschien ook, maar denk het niet.

Ik durf wél stellen dat er effectief een betere "flow" (luchtstroom) is :D

klein detail:
soms zijn er zeer lichte "resonanties".
Door het hevige optrekken trilt iets van "plastiek"
(minder mooi afgewerkt als honda)

Who cares :)

Betere pics & filmpjes

Greets!

Korte hernemining
('t is maar een eerste primitief filmpke, 'k had ni veel tijd)
http://www.youtube.com/watch?v=MHsFtWI9Ufw

Onderste & bovenste Honda-toevoerbuizen:
Image

Apollo kit geplaatst
Image
ChristopheR

Post by ChristopheR »

heb je ook een idee van het vermogen met de k&n?
een dyno of zo?

wel mooie sound :!:
Locked