Page 2 of 2
Posted: Mon Feb 01, 2010 9:24 am
by culasse
De r1r is eigenlijk een geupdate versie van de oude Trampio.
Posted: Mon Feb 01, 2010 10:28 am
by LCR
Gaskleppie wrote:Wat is "beter" in jou ogen?
Beter in geval van rondetijden? Maar dan nog, voor het ultieme rondje, of voor 30 ronden achter elkaar?
Zelf zou ik voor een band gaan die makkelijk in de omgang is, dus zeker als je weinig ervaring hebt is het makkelijk een band te hebben die gelijk goed grip geeft. De R888 medium is dan een goede keuze. Die hou het redelijk lang uit voor hij gaat smeren (wordt te heet dan waardoor hij zn stevigheid en scherpte verliest) en is eigenlijk gelijk goed te gebruiken als je de pits uitrijd.
Rij je er mee op straat is zeker de R888 aan te bevelen. Daar is het grootste deel van het jaar goed mee te rijden.
Zo te horen heeft de R888 medium een betere totaalpakket.
Voor mij is het belangrijk dat ik niet tig ronden nodig heb om op temperatuur te komen en...ja ja...niet te snel gaan 'smeren'
Posted: Tue Feb 02, 2010 9:56 am
by BugsM
v70a is inderdaad een ecsta semi. Ik heb de k90 harde compound, waar ik zeker tevreden mee ben. Ik kan er genoeg temperatuur in krijgen en hij gaat langer mee dan de R888. Nu kan ik deze niet eerlijk vergelijken met de r888, want ik ben een andere maat gaan rijden. Maar toch heb ik een beter gevoel over de kumho.
Ik rijd trouwens alleen met semis op de ring. Op straat zou ik zeker geen r888 gebruiken, gezien het lawaai van deze banden. Dat in tegenstelling tot de "stille" kumho. Uberhaupt met semis op straat?....
culasse wrote:Niels wrote:Kijk ook naar de Kumho V70a, is Marcel (BugsM) erg over te spreken.
Broer van Marcel kan ook wel goedkoop aan zulke banden komen.
Is de Kumho v70a niet een variant van de Kumho Ecsta MX? Met deze laatste heb ik vroeger regelmatig op het circuit gereden en ze bevielen me eigenlijk wel goed. Geen idee of ze überhaupt nog wel te krijgen zijn.
Posted: Tue Feb 02, 2010 1:12 pm
by LCR
De Kumho kwam als beste uit een test van Semi's.......nou kwam mijn GY F1 assymetric ook veel beter uit de test dan de normale GY F1,maar tot nu toe niks waargemaakt op het stille geluid na :x
Hmmm, zijn de Falken ook goed? De Advan niet te betalen voor de gewone man.
Posted: Tue Feb 02, 2010 5:59 pm
by Gaskleppie
Het is ook maar net op welke auto ze een band testen. Ik ken legio voorbeelden van banden die het goed doen op auto X maar walgelijk rijden op auto Y en andersom...
Met R888 semi's op straat? Gaat erg goed!
Hoe is de opwarmtijd van de Kumho?
Posted: Tue Feb 02, 2010 8:39 pm
by BugsM
Gaskleppie wrote:Het is ook maar net op welke auto ze een band testen. Ik ken legio voorbeelden van banden die het goed doen op auto X maar walgelijk rijden op auto Y en andersom...
Met R888 semi's op straat? Gaat erg goed!
Hoe is de opwarmtijd van de Kumho?
De R888 medium was bij mij sneller op temperatuur dan de kumho k90 (hard), maar is daarnaast niet zo constant. De temperatuur en druk loopt hard op bij mij. Startdruk koud ongeveer 1,6 LV. Met de kumho is dat 1,75 ongeveer want de druk loopt niet zo hard op en blijft daarnaast constanter. Arbeidstemp. was bij beiden zon 2,2-2,4bar. Slijtage van de band is bij kumho ook veel mooier. Als je kijkt naar band lijkt de kumho niet zon extreme semi als de R888, maar lijkt wel weer een groter loopvlak te hebben. De band is zeer vierkant en niet rond op wangen.
Ik heb trouwens bandendruk en temp zenders.
Bovenstaande geld voor een civic coupe btw...
De volgende set weer kumhos, eventueel een bredere maat op de vooras. En misschien de de k60 medium proberen voor op de achteras.
Posted: Tue Feb 02, 2010 8:45 pm
by D_ToXx
ik hebt straks de R888 voor vervangen naar nieuwe en het sturen
gaat nu ook beter, het stuurt een stuk lichter nu.... :-?
Posted: Wed Feb 03, 2010 2:19 pm
by LCR
Is er degelijk een verschil als ik van R888 215/45/17 naar 205/40/17 gaat???
Van 215 naar 205......heeft dat negatieve gevolgen nu de breedte een stuk smaller is geworden. Voglens Prins Techniek niet zoveel......
Posted: Wed Feb 03, 2010 9:03 pm
by D_ToXx
Posted: Wed Feb 03, 2010 10:24 pm
by t0n
Om even in te haken op de R1R.. Prachtige band voor de rijder die meer wilt dan 'n T1-R, maar geen échte semi-slick wilt plaatsen ivm geluid, opwarmen etc.
En 'n stuk goedkoper!
Posted: Fri Feb 05, 2010 12:14 am
by D_ToXx
LCR wrote:Is er degelijk een verschil als ik van R888 215/45/17 naar 205/40/17 gaat???
Van 215 naar 205......heeft dat negatieve gevolgen nu de breedte een stuk smaller is geworden. Voglens Prins Techniek niet zoveel......
voor top/acc zou ik gaan voor de 205/40
voor bochten/grip is de 215/45 beter.
Posted: Fri Feb 19, 2010 8:24 am
by Katana
Gaskleppie wrote:Het is ook maar net op welke auto ze een band testen. Ik ken legio voorbeelden van banden die het goed doen op auto X maar walgelijk rijden op auto Y en andersom...
Jij, Robin en Martin hebben veel ervaring met de 048 op de lichte ITR.
Ik ben benieuwd wat de 048 of 888 onder een ATR doen (tikkie zwaarder)
Posted: Fri Jul 23, 2010 4:56 pm
by Sincx
Dienen de R888 nog soort van ingereden te worden of kun je er gelijk mee het circuit op ?

ops:
Posted: Fri Jul 23, 2010 5:07 pm
by wesjes
Sincx wrote:Dienen de R888 nog soort van ingereden te worden of kun je er gelijk mee het circuit op ?

ops:
Gewoon gelijk mee rijden op het circuit is geen probleem

Posted: Fri Jul 23, 2010 5:49 pm
by Gaskleppie
Het kan idd wel maar beter is het om slicks of semi slicks eerst een heat cycle te geven voor je ze maximaal langdurig gaat belasten. Dus eerst op straat een beetje hitte in de banden laten komen door een vette bochten weg op te zoeken en je even uit te leven.
Als ze dan weer afgekoeld zijn, en je gaat er daarna mee het circuit op gaan ze langer mee.
Voor de grip maakt het niks uit, het is puur voor de levensduur van de band.
Posted: Fri Jul 23, 2010 6:14 pm
by Sincx
Bedankt voor de info, het is vervelend maar dan moeten we maar even gaan scheuren. :lol:
Posted: Sat Jul 24, 2010 12:04 am
by wesjes
Sincx wrote:Bedankt voor de info, het is vervelend maar dan moeten we maar even gaan scheuren. :lol:
Hahaha
