Remblokken

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Gijs

Post by Gijs »

frederik wrote:
Gaskleppie wrote:ds2500 en circuit gebruik gaat juist erg goed. Veel stof, maar verder hele goede eigenschappen op het circuit.

stof is geen probleem, dat hebben alle goede remblokken wel denk ik, remkrach gaat voor.

zijn deze ook goed bruikbaar voor dagelijks verkeer, ik bedoel dan vooral temperatuurs gericht gekeken, moet je echt de warmte erin houden voor goede remkracht ?

Ik heb ze zitten de ds2500 ofzo, tegenover stock blokken remmen ze echt super, alleen de mijn piepe de laatste 5 meter, in de week er is afhale zien datter iet aan te doen valt.

En warm houden, weinig last van. :-)
Jo&

Post by Jo& »

Gijs wrote:
frederik wrote:
Gaskleppie wrote:ds2500 en circuit gebruik gaat juist erg goed. Veel stof, maar verder hele goede eigenschappen op het circuit.

stof is geen probleem, dat hebben alle goede remblokken wel denk ik, remkrach gaat voor.

zijn deze ook goed bruikbaar voor dagelijks verkeer, ik bedoel dan vooral temperatuurs gericht gekeken, moet je echt de warmte erin houden voor goede remkracht ?

Ik heb ze zitten de ds2500 ofzo, tegenover stock blokken remmen ze echt super, alleen de mijn piepe de laatste 5 meter, in de week er is afhale zien datter iet aan te doen valt.

Ik las van de week ergens anders op dit forum dat je de OEM piepplaatjes erop moet zetten, dan ben je er vanaf.
Raymond en Liset

Post by Raymond en Liset »

Jo& wrote:
Gijs wrote:
frederik wrote:

Ik las van de week ergens anders op dit forum dat je de OEM piepplaatjes erop moet zetten, dan ben je er vanaf.

Dit had ik ook al ergens gelezen, maar wat zijn piepplaatjes?
Heb een heleboel onderdelen van mijn remmen liggen nu, en heb ook alles door de handen gehad, maar ben nog niet tot de ontdekking gekomen, welke nou de pieplaatjes zijn.
Misschien kom ik er achter als de nieuwe blokken binnen heb.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

zwarte plastic plaatjes net zo groot als een remblok.
Gijs

Post by Gijs »

Idd, maar ik ga er ff nieuwe halen in de week bij de dealer hier in de buurt. En dan ff kijken wat het geeft :-)
Raymond en Liset

Ok, die plaatjes heb ik gevonden.

Heb de ferrodo blokken er nu op zitten (zonder de plaatjes), en ze piepen niet, misschien komt dit nog.

Ik vind alleen dat mijn rem nu zo week aanvoeld, we hebben 3 keer ontlucht, en er komt alleen maar vloeistof uit zonder luchtbellen dus dit lijkt me goed.

Met week aanvoelen bedoel ik dat ik de rem vrij ver moet intrappen voor dat ie begint te remmen, als ik de rem ook een paar keer hard intrap wordt ie hard, als ik hem dan hard ingetrapt hou wordt ie na een paar tellen ook weer zacht.

Komt dit door de ferrodo blokken, of is er iets anders aan de hand?
integra

Post by integra »

Misschien een kapotte HRC.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Je hebt toch geen remvloeistof vervangen?
Hoe stroef gingen de blokken in de klauwen? Soms moet je de lak van de kantjes van de blokken eraf halen om ze soepel door de klauw heen en weer te kunnen bewegen. Misschien zitten ze nu te strak wat dit veroorzakt.
Maskertje

Post by Maskertje »

In principe hoef je niet te ontluchten als je alleen blokken vervangt, zonder dat je je remleiding losmaakt.

Hoe heb je ontlucht ?

Naar mate je verder gaat van de ene kant naar de andere, heb je op een gegeven moment een weerstad waar je tegen in trapt. Hopelijk heb je hier niet als een malle doorheen getrapt, want dan kunnen je membraampjes bij je HRC lek schieten.

Clantastic wrote:Ok, die plaatjes heb ik gevonden.

Heb de ferrodo blokken er nu op zitten (zonder de plaatjes), en ze piepen niet, misschien komt dit nog.

Ik vind alleen dat mijn rem nu zo week aanvoeld, we hebben 3 keer ontlucht, en er komt alleen maar vloeistof uit zonder luchtbellen dus dit lijkt me goed.

Met week aanvoelen bedoel ik dat ik de rem vrij ver moet intrappen voor dat ie begint te remmen, als ik de rem ook een paar keer hard intrap wordt ie hard, als ik hem dan hard ingetrapt hou wordt ie na een paar tellen ook weer zacht.

Komt dit door de ferrodo blokken, of is er iets anders aan de hand?
Raymond en Liset

Ik heb de complete remmen los gehad en schoon gemaakt, ben 3 dagen bezig geweest met een staalborstel op de accu boormachine om die vieze grijze meuk van de vorige eigenaar te verwijderen.

Maar het probleem is volgens mij nu opgelost, we hadden hem wel goed ontlucht ( tenminste er zat geen lucht meer in de leidingen ) , maar niet op de juiste manier, we hadden pompend ontlucht, maar nu hoorde ik dat je hem eerst hard moet pompen, dan ventiel open, en dan rustig naar bodem trappen, en dan ventiel dicht. En dan herhalen.

En kijk eens aan, probleem opgelost, voelt net of er meer druk in het systeem zit. Pedaal voelt ook strakker aan, en begint te remmen op een hoger punt.

O, ja, de volgorde die we hadden gebruikt de eerste keer al was wel goed
RA, LA, RV, LV
Keung

Post by Keung »

Clantastic wrote:
Jo& wrote:
Gijs wrote:
frederik wrote:

Dit had ik ook al ergens gelezen, maar wat zijn piepplaatjes?
Heb een heleboel onderdelen van mijn remmen liggen nu, en heb ook alles door de handen gehad, maar ben nog niet tot de ontdekking gekomen, welke nou de pieplaatjes zijn.
Misschien kom ik er achter als de nieuwe blokken binnen heb.

Dat staat in deze topic van Maskertje.

Ik ben degene die dus OEM plaatjes op Ferodo blokken heb zitten en ook (nog steeds) piepvrije remmen heb.
Zonder plaatjes zie je DS2500 op de remblok staan, bij mij zit dus het anti-piepplaatje er tussen.

@ Clantastic: Waneer de remzuiger te snel terug gedrukt wordt kan dit soms ook lucht in het remsysteem ontstaan.
Heb dit op mijn werk eens gehad bij een '06 Legend, remsysteem ontluchten en remdruk voelde gelijk zoals het hoort.
Locked