Page 2 of 2

Posted: Wed Apr 01, 2009 10:46 pm
by Sinister
Kan zijn da het op een ATR anders werkt, bij een ITR is het alleszins vooral de cat dat tegenhoudt imo en da zal je ook al wel weten wsl.

Posted: Thu Apr 02, 2009 6:03 am
by Gaskleppie
Als de rest al open is wordt de cat idd de grote bottleneck. Op een volledig stock uitlaatsysteem is de einddemper de grootste.
Mijn voorbeelden gelden voor B16's en B18's. ATR's zullen niet veel anders zijn omdat die nog stiller moeten zijn.

Posted: Thu Apr 02, 2009 8:17 am
by Maskertje
Gaskleppie wrote:Als de rest al open is wordt de cat idd de grote bottleneck. Op een volledig stock uitlaatsysteem is de einddemper de grootste.
Mijn voorbeelden gelden voor B16's en B18's. ATR's zullen niet veel anders zijn omdat die nog stiller moeten zijn.


Het grote verschil is dat een B16 1 einddemper heeft en de ATR 2 stuks.

Maar het stillere halen ze juist door er een dubbele einddemper te monteren. Zo hoef je em minder te knijpen.

Posted: Mon Apr 06, 2009 10:07 am
by CWATR
Ik heb die remussen al 7 jaar onder de ATR. Prima dempers. Geluid is niet veel zwaarder of scherper dan de standaard dempers. Vermogenswinst heb je iig niet.

Posted: Mon Apr 06, 2009 11:24 am
by Gaskleppie
Vermogenswinst heb je iig niet.


dat bedoel ik dus....