F1 seizoen 2009 (Waarschuwing: Uitslagen mogelijk aanwezig)
- johnny1911
- Posts: 243
- Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm
Dit is echt zuur voor Honda...een prachtige marketing kans, waarin ze jarenlang ontzettend veel geld in hebben geinvesteerd. Op basis van deze uitgaven hebben ze besloten om te stoppen, in het licht van de crisis, maar deze kans hadden ze toch niet mogen missen. Toch heeft het Honda financieel gezien wel opgeleverd, want ze zijn het enige merk van de Japanse grote drie die nog winst heeft weten te maken!
Honda zit nog wel op topniveau van de autosport. Ze leveren nog steeds de motoren voor de Indycars serie. De Amerikaanse markt is ook heel belangrijk (zo niet de belangrijskte) voor Honda/Acura.
Daarnaast is het wel speculeren of Honda het ook zo goed had gedaan als ze niet uit de F1 waren gestapt. Er zit nu een andere motor in en Brawn was natuurlijk een Ferrarista die de nodige kennis zal hebben meegenomen qua aerodynamica.
Daarnaast is het wel speculeren of Honda het ook zo goed had gedaan als ze niet uit de F1 waren gestapt. Er zit nu een andere motor in en Brawn was natuurlijk een Ferrarista die de nodige kennis zal hebben meegenomen qua aerodynamica.
Ik heb maar 1 ding te zeggen! nog een 0,5 WK punt is Honda Formule 1 kampioen!!! :-? Ik bedoel Brawn GP :shock:
En Jenson Button (hoewel ik vind dat hij nu erg slecht rijd t.o.v. de eerste 7 races) Bijna kampioen, en zo niet Rubens Barrichelo.
En dat terwijl grootste concurrent Toyota nog steeds op de 1e overwinning wacht! :lol:
Als ik de honda top was zou ik zelfmoord plegen! :twisted:
En Jenson Button (hoewel ik vind dat hij nu erg slecht rijd t.o.v. de eerste 7 races) Bijna kampioen, en zo niet Rubens Barrichelo.
En dat terwijl grootste concurrent Toyota nog steeds op de 1e overwinning wacht! :lol:
Als ik de honda top was zou ik zelfmoord plegen! :twisted:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Moeilijk te zeggen. Wie weet dat als het Honda was gebleven en dus met een Honda motor reden hadden ze er helemaal niets van gebakken. Begrijp me niet verkeerd, andersom kan ook waar zijn hoor. Dat ze bijvoorbeeld alles hadden gewonnen als er een Honda motor in lag.
Men spreekt altijd, was als dit, wat als dat. Het is gewoon wat het is. :wink:
Men spreekt altijd, was als dit, wat als dat. Het is gewoon wat het is. :wink:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik vrees dat Honda nooit een betere motor had kunnen bouwen dan mercedes nu. In de afgelopen jaren zag je toch dat de europese merken met slimme truukjes elke keer vernieuwingen door voerde onder de noemer "betrouwbaarheids update". Daardoor liepen ze wel ineens een klap harder dan de rest...
Zo mocht vorig jaar eerst McLaren een update uitvoeren, toen begon Ferrari te mekkeren en mocht het ook. Na een tijdje zagen ze dat renault het toen echt niet meer kon volgen en daar zat een wereld kampioen in dus mochten zij uiteindelijk ook een update doorvoeren waardoor ze een klap harder gingen. Ga de overwinningen van vorig jaar maar na. Die volgorde komt presies overeen met de motor vernieuwingen.
Japanners zijn wat dat betreft toch anders en die vragen geen updates aan omdat dat dat jaar niet mocht. Zodoende vielen Honda en ook Toyota steeds verder terug.
De FIA is zo corrupt als de pest dus snap ik best dat Honda er uit gestapt is. De races zijn super dit jaar maar de FIA is zo belachelijk bezig. Wat een belachelijke vriendjes politiek wordt daar gespeeld zeg....
Nu ook weer met die straf verdeling.
Normaal gesproken werd iedereen gewoon 5 plekken terug gezet, niks bijzonders. Dit is al vaak genoeg gebeurt dat er meer terug moesten en altijd deden ze het zo. Nu komen ze ineens met een straf verdeling die nog nooit is toegepast waardoor heel toevallig de 1e in het kampioen (button) zo ver mogelijk terug gezet wordt en de 2e (barrichello) veel minder. Daardoor blijft het kampioenschap lekker spannend... Vorig jaar waren ze ook al zo belachelijk met straffen aan het rondslingeren om het kampioenschap zo spannend mogelijk te houden. Leuk voor het kampioenschap, maar ze maken zich gewoon belachelijk als organisatie..
Net als de reden waarom alonso terug gezet werd. Hij ging van zn gas bij dat ongeluk waardoor hij q3 niet haalde. Maar het was wel zn snelste rondje van q2. Ja, logisch he' als dat je enige snelle rondje is van q2. Toch werd hij terug gezet. Waarom? Geen flauw idee. Het is me al vaker opgevallen dat sommige lui even "terug gepakt" werden door de fia. Blijkt dus ook wel weer dat alonso misschien veel meer wist van crash gate!
Het wordt echt tijd dat de bezem door de fia gehaald wordt.....
Zo mocht vorig jaar eerst McLaren een update uitvoeren, toen begon Ferrari te mekkeren en mocht het ook. Na een tijdje zagen ze dat renault het toen echt niet meer kon volgen en daar zat een wereld kampioen in dus mochten zij uiteindelijk ook een update doorvoeren waardoor ze een klap harder gingen. Ga de overwinningen van vorig jaar maar na. Die volgorde komt presies overeen met de motor vernieuwingen.
Japanners zijn wat dat betreft toch anders en die vragen geen updates aan omdat dat dat jaar niet mocht. Zodoende vielen Honda en ook Toyota steeds verder terug.
De FIA is zo corrupt als de pest dus snap ik best dat Honda er uit gestapt is. De races zijn super dit jaar maar de FIA is zo belachelijk bezig. Wat een belachelijke vriendjes politiek wordt daar gespeeld zeg....
Nu ook weer met die straf verdeling.
Normaal gesproken werd iedereen gewoon 5 plekken terug gezet, niks bijzonders. Dit is al vaak genoeg gebeurt dat er meer terug moesten en altijd deden ze het zo. Nu komen ze ineens met een straf verdeling die nog nooit is toegepast waardoor heel toevallig de 1e in het kampioen (button) zo ver mogelijk terug gezet wordt en de 2e (barrichello) veel minder. Daardoor blijft het kampioenschap lekker spannend... Vorig jaar waren ze ook al zo belachelijk met straffen aan het rondslingeren om het kampioenschap zo spannend mogelijk te houden. Leuk voor het kampioenschap, maar ze maken zich gewoon belachelijk als organisatie..
Net als de reden waarom alonso terug gezet werd. Hij ging van zn gas bij dat ongeluk waardoor hij q3 niet haalde. Maar het was wel zn snelste rondje van q2. Ja, logisch he' als dat je enige snelle rondje is van q2. Toch werd hij terug gezet. Waarom? Geen flauw idee. Het is me al vaker opgevallen dat sommige lui even "terug gepakt" werden door de fia. Blijkt dus ook wel weer dat alonso misschien veel meer wist van crash gate!
Het wordt echt tijd dat de bezem door de fia gehaald wordt.....
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ja idd, de ASO is ook net zo belachelijk bezig geweest de afgelopen jaren.
Zolang de grootste sponsor maar won vonden ze alles best....
De "vrije" verkiezingen bij de fia zijn idd net zo'n lachertje. Iedereen die wat te zeggen heeft bij de F1 heeft zn voorkeur uitgesproken voor Todd. Zou dan iemand die iets minder te zeggen nog tegen hem durven stemmen? Vatanen wil de hele organisatie tegen het licht houden. Denk je dat ze dat toelaten? hahaha, hij heeft geen schijn van kans!
Zolang de grootste sponsor maar won vonden ze alles best....
De "vrije" verkiezingen bij de fia zijn idd net zo'n lachertje. Iedereen die wat te zeggen heeft bij de F1 heeft zn voorkeur uitgesproken voor Todd. Zou dan iemand die iets minder te zeggen nog tegen hem durven stemmen? Vatanen wil de hele organisatie tegen het licht houden. Denk je dat ze dat toelaten? hahaha, hij heeft geen schijn van kans!
Gaskleppie wrote:Het wordt echt tijd dat de bezem door de fia gehaald wordt.....
Ik word ook elke ochtend wakker om tot de realisatie te komen dat mijn droom maar een droom was.
Niemand durft de bezem er doorheen te halen, want iedereen verdient eraan. Misschien dat Flavio nu iets kan doen, maar waarschijnlijk is dat ook een van mijn vele dromen. :|
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaskleppie wrote:Waanzinnig en zeer verdiend voor Button, maar ik vrees dat je ongelijk hebt. Met Honda aan het roer en als krachtbron denk ik niet dat het ze gelukt was....
De krachtbron deden het goed, de auto zelf van 2008 was gewoon niet goed al vanaf de basis dat het zelfs nutteloos was om dat ding te updaten.
daarom begonnen ze van vroeg afa aan als een van de eersten met de auto voor 2009.
ik denk dat het ze gelukt was. in 2007 waren ze nog 3e.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi