Suup - Gerry Aangenaam

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
FGizmoS

Post by FGizmoS »

Suup

Post by Suup »

Katana wrote:Heeft u al eens vaker op het circuit gereden?

Nee, tot op heden wel op de strip gestaan, maar echt circuit rijden heb ik nog nooit gedaan.
Daarom ook de aanschaf van de ITR.
Met de Supra het circuit opgaan is hetzelfde als met een Boeing 747 mee doen aan de RedBull Air race.
Komend jaar zal ik gewoon hobbymatig me rondjes gaan rijden, en veelal vrij gaan rijden op het circuit. Om de auto te leren kennen e.d.
Suup

Post by Suup »

Nog geen auto maar al wel een leuk ebay item gewonnen:
Image

Kan niet wachten tot zaterdag! 8)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Nice; heb deze ook onder mijn 98spec ITR in bonze!

:D
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Hey die zouden ook bij mij er op passen ;)
Knite Force

Post by Knite Force »

Heb je al een ITR op het oog?

Gerben heeft een zeer net exemplaar (zwart van kleur) te koop staan momenteel. Zouden die witte velgen ook GOED onder staan!

Oh, en voor de rest ben je gewoon verdomd indrukwekkend bezig! :)
boikel

Post by boikel »

Die witte velgen zouder er zeker NIET GOED onder een zwarte ITR staan. Ze passen niet, is 4lug. :roll:

Verder zeer mooie velgen en een mooie Supra. 8)
Katana

Post by Katana »

Suup wrote:Nee, tot op heden wel op de strip gestaan, maar echt circuit rijden heb ik nog nooit gedaan.
Daarom ook de aanschaf van de ITR.
Met de Supra het circuit opgaan is hetzelfde als met een Boeing 747 mee doen aan de RedBull Air race.
Komend jaar zal ik gewoon hobbymatig me rondjes gaan rijden, en veelal vrij gaan rijden op het circuit. Om de auto te leren kennen e.d.

Als u het over vrijrijden.nl heeft wees alstublieft voorzichtig.

Beter iets meer geld uitgeven met instructie op de baan; Regels, vlagsignalen, mensen om je heen op de baan die dit ook allemaal weten.

Mocht u hier meer over willen weten hoor ik of een van de andere leden het graag.

Veiligheid dient altijd op 1 te staan
Suup

Post by Suup »

[quote="Katana"]Als u het over vrijrijden.nl heeft wees alstublieft voorzichtig.

Beter iets meer geld uitgeven met instructie op de baan]
Bedankt voor de tip. Zeg overigens maar je jij of gei (brabander).

Hier wat info over komende zaterdag:
De auto is in 2007 vanuit Japan naar de UK geimporteerd en verkeerd in een super staat.
Sinds import is de auto enkel voorzien van HID lampen, Cobra Thatcham Cat 2 immobiliser, Yokohama Parada 2's rondom, en de voorbumper had parkeerschade wat al netjes opnieuw is gespoten (ik heb ook fotos van de schade).
Zelfs de Japanse Flare is nog aanwezig, evenals de originele audio en stuur etc.

De bak wil wel eens lichtjes kraken van 2 naar 3, maar vermoedelijk zit er gewoon motorolie in de bak (gebeurt vaker bij die Hondas), en de eerste dingen die ik doe is uiteraard alle vloeistoffen vervangen.

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:

Honda Integra Type-R DC2 1997

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Hopelijk verloopt de rit naar de UK vlekkenloos, de ITR gaat netjes op een trailer.
Uiteraard de bedoelling om de ITR gewoon op kenteken te zetten.
Ze zal netjes naast de Supra en de Datsun komen te staan, veilig onder een dak.

Cheers,
Ger
Katana

Post by Katana »

Zeer nette auto!

Veel plezier ermee gewenst :D
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Ziet er erg mooi uit. Bijna nieuw... :thumbs:
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Damn, die is echt mooi!
sigur

Post by sigur »

:shock: zo die ziet er goed uit zeg. Mag je trots op zijn!
FGizmoS

Post by FGizmoS »

Wow die blinkt. Is dat eigenlijk een oem motorsteun aan de distributiekant? Jammer dat je geen oem pookknop hebt. En die roadflare heb ik ook.
Suup

Post by Suup »

zo..... nu maar even een paar uurtjes slapen, om 2:00 gaat de wekker..... UK here i come!
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Nice, good luck mate!
Suup

Post by Suup »

En daar is ze dan....

De trip verliep perfect, snachts om 02:00 ging de wekker, en rond 2:30 stond ik bij me makker op de stoep om hem op te halen, en vervolgens naar hun zaak te rijden om de combinatie op te gaan halen waar we de auto mee hebben opgehaald.
Rond 3:15 reden we richting Calais waar de trein vertrekt richting het grote eiland.
Om 5:27 zou de checkin sluiten, en wij reden om exact 5:20 het terrein op om in te checken!
Lekker uiltje geknapt tijdens de treinrit, en vervolgens stonden we om 5:30 in de UK. (Uurtje terug in de tijd, nederlandse tijd: 6:30)
Eventjes een kleine regenbui gezien, maar de rit was daarna de gehele dag met Zon verlopen.
Om 9:15 aangekomen bij de ITR, en wat een prachtmachine.
Alles was compleet naar mijn zin, en na de test ronde was ik al helemaal verkocht.
Oftewel, opladen en wegwezen!!!
Alles netjes afgehandeld en tevens de originele uitlaat ingeladen.
De terugrit verliep zonder problemen, maar wat wil je met een 2,5ton auto voor een 1500kg lading.
Om 13:50 zou de checkin sluiten voor de terug weg, en we zaten op het randje, want de sat-nav gaf continue 13:49 aan.....
Maar om precies 13:50 stak ik de creditcard in het systeem en konden we gelukkig met de juiste trein retour.... timing!!
Ook vanuit Frankrijk naar huis ging de rit perfect, geen enkele tegenslagen gehad, op een kleine file bij Hoogstraten na, maar deze hebben we binnendoor ontweken, omdat ik niet ver van de grens vandaan woon, wisten we de weg alweer te vinden.
Om 18:30 stond de auto op de plek waar ze nog vele uren zal spenderen.

Rit bestond uit 2x 620 km dus totaal 1240km waarvoor 3x is getankt met de Jeep Commander. (volle tank weggereden)

Maar me makker heeft al die tijd gereden zonder enige moeite, echt perfect!

Hier wat fotos van deze geweldige tocht naar de UK:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Snel wat meer fotos van de ITR in de garage, vandaag ga ik ze eens goed controleren van top tot teen 8) (Zowel me vriendin als de ITR)

Meer fotos zullen volgen.

Cheers! :toost:
Knite Force

Post by Knite Force »

Gefeliciteerd, tripje ziet er geweldig uit om ook maar eens te doen :)
Suup

Post by Suup »

Vandaag maar eens even de onderkant bekeken, alles ziet er naar wens uit, geen roest. (auto is ook pas sinds 2007 in de UK, en heeft in Japan altijd Zon gezien)
Motorsteunen zijn wel op/gescheurd, en de stuurhuis hoezen zijn beide aan vervanging toe.
De auto moet ook uitgelijnd worden dus dat kan mooi allemaal in 1 keer.
De resonantie box is geboken bij de onderste ophanging dus deze heb ik gelijk in z'n geheel gedemonteerd. Who need that anyway.
Nu maar eens de koplampen EU legal proberen te fixen....

Fotos:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

8)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Aan de koplampen hoef je echt niks te doen, moeten allen wat naar beneden!

Tenminste was het bij mijn 98spec zo---
Locked