Page 2 of 2
Posted: Sun Jan 04, 2009 10:54 pm
by Gaskleppie
idd. De gene die met dit soort meldingen komen hebben er vaak niet eens 1...
Posted: Sun Jan 04, 2009 11:17 pm
by itr-1895
bertjehonda wrote:ik heb er 1 van fidanza en die is 3.9kilo (correct me if i'm wrong) en rijdt perfect niks geen gekke snokken of overdreven zenuwachtig.
4 kilo is echt niet te licht...!
en ik rijdt toch wekelijks zo'n 400 kilometer met me itr.
oke dan valt dat dus wel mee.
maar dat was wat ik zelf had gelezen/gehoord.
en bij mij is de bak er nog nooit af geweest dus heb ook geen ander vliegwiel.
ik heb ook nog geen problemen met die bak van mij dus die blijft er ook nog mooi even op zitten.
maar ik weet dat hij het eeuwige leven ook niet heeft dus kijk alvast wel een beetje rond :wink:
Posted: Mon Jan 05, 2009 1:12 am
by Keung
[offtopic]
Lees ik hier over lichte vliegwielen, heb ik afgelopen week een dubbelmassa-vliegwiel vervangen van een FK3 (2.2 i-CTDI) die ruim 10 kg weegt... :lol:
[/offtopic]
note: Dubbelmassavliegwiel heeft inwendig trillingsdempers zitten t.o.v. normale massieve vliegwielen. :idea:
Posted: Mon Jan 05, 2009 9:21 pm
by integra
10 kg dat is lekker. :shock:
Posted: Mon Jul 13, 2009 3:52 pm
by integra
Even een update,
Versnellingsbak is er af. maar ik heb niets schokkends gevonden.
Het enige wat me is opgevallen, dat de koppelings plaat niet was ingevet
op de as. En dat daar veel vuil zat. en een roestige waas.
Posted: Mon Jul 13, 2009 5:29 pm
by integra
Posted: Mon Jul 13, 2009 8:32 pm
by Sinister
Ja dan zal het dat al niet zijn maar waarschijnlijk je hoofdkoppelingcilinder zoals de dealer al zei :wink:
Posted: Mon Jul 13, 2009 10:04 pm
by integra
Ik denk dat ik alle twee maar preventief ga vervangen.
Ik kan de link niet helemaal leggen. tussen mijn probleem en die cilinders,
Als mijn pendaal omhoog komt begint hij te pakken dan dan is er even niets en bam pakt hij hem goed op.(op de goede plek.) :-?
En nooit slippen.
Ik zat zelf te denken dat de plaat blijft hangen op een verkeer punt.
Of zoals frank zei de drukgroep vaag doet.
Posted: Tue Jul 14, 2009 6:08 am
by Gaskleppie
Ja, daar leek het zeker op.....
Zou je koppelings cylinder zulke vreemde bewegingen kunnen maken? Het zou me verassen.....
Posted: Tue Jul 14, 2009 7:24 am
by integra
@frank, waar lijkt het op de plaat of de drukgroep??
Maar ik zie het probleem niet.
Als ik nou gewoon iets zag wat kapot was, maar ja. :-?
Ik haal gewoon twee revisie setjes voor de cilinders en klaar,
Ben ik daar van af.
Posted: Tue Jul 14, 2009 5:15 pm
by Gaskleppie
Ik bedoelde dat het leek dat het in de koppelingsplaat zou moeten zitten maar ik zie er idd niks vreemds aan....
Is er niets uit je bak gevallen toen je hem los maakte. Dus dat er nog een oud afgebroken stukje plaat van de vorige plaat rond vloog in het koppelingshuis?
Nu de boel toch los ligt zou ik idd de cilinders maar reviseren. Kwaad kan het nooit.
Posted: Tue Jul 14, 2009 8:45 pm
by integra
Nee, er is niets uitgevallen en ik heb de boel nu schoon gemaakt en ik heb ook niets gevonden. Misschien een haperrende drukgroep.
Ook de cilinders heb ik nogmaals gecheckt en de onderste is een enkel werkende, dus als deze niet goed meer is moet het olie er uit lopen en dat is niet het geval.
Dus dan blijft die bij het schutbord over en als die lek (mag ook intern druk verlies.) zou zijn. zou ik met de enorme kracht van de drukroep moeten gaan rollen.??? En ook dat is niet het geval.
Waar ik vanmiddag wel aan zat te denken.
1.Dat er te weinig kracht is om de drukgroep weg te drukken, waardoor hij maar iets vrij komt. En ik het pendaal op laat komen te vroeg begin te rollen. [ En hydraulisch probleem ] Maar dan moet ik na een paar minuten tog echt beginnen te rollen.
2. Een kapotte drukgroep die zich af en toe niet goed laat intrappen.
Het is een raadsel. :lol:
Posted: Wed Jul 15, 2009 6:06 am
by Gaskleppie
Hoe ziet de olie eruit? Ik heb er zat gezien warbij de olie baggerzwart was. Schiet ook niet op als er een sloot vocht bij zit. Dan roest alles weg daarbinnen....
Posted: Wed Jul 15, 2009 10:49 am
by integra
De olie was zwart, maar is een maand of 2 geleden vervangen.
Posted: Wed Jul 15, 2009 4:33 pm
by Gaskleppie
Heeeee, dan zit daar misschien je probleem! Als olie zwart uit een bak komt is zeker de verkeerde olie gebruikt! En met verkeerde (bak) olie kan je een honda bak in 1 maand naar zn grootje helpen.
Er mag alleen motor olie of de orginele MTF3 van Honda in. Ouderwetse bakolie is dodelijk voor een Honda bak!
Posted: Wed Jul 15, 2009 5:44 pm
by bertjehonda
dat weet ik ook en dat komt omdat ik daar ervaring mee heb want die nu niet meer honda dealer in breda had bij mijn itr ook gewone motorolie gebruikt en vervolgens heeft me dat in zeer korte tijd me versnellingsbak gekost en dan vervolgens t probleem bij mij neerleggen de...........
:twisted:
dus.
maar jij heb toch wel mtf 3 erin? of nu toevallig niet?
Posted: Wed Jul 15, 2009 7:09 pm
by integra
Geen paniek, ik had het over hydrauliek olie voor het pendaal.
Bak zit nu Honda MTF2 in en er komt Honda MTF3 in zodra hij weer op de plek hangt. ( ik heb een Jerrycan vol staan hier.)
Maar hij schakelt ook heel erg soepel en daar zit het probleem ook niet.
( De bakolie heeft trouwens nog een hele schone kleur. )
Ik zet er gewoon twee nieuwe cilinders op. want ik ben er heel bang voor
om mijn nieuwe spulletje direkt op te fikken, omdat de boel niet goed vrij komt. :-)
@Gaskleppie
Ja, daar leek het zeker op.....
Zou je koppelings cylinder zulke vreemde bewegingen kunnen maken? Het zou me verassen.....
Als je goed over denkt zijn het niet zulke rare bewegingen, Als hij hem maar net vrij duwt. En ik laat mijn pendaal weer omhoog komen begin ik te vroeg te rollen. En ik denk dat dit komt door een af en toe heel zwaar gaande drukgroep.
Posted: Thu Jul 16, 2009 6:14 am
by Gaskleppie
Oeps... Zit het net ook te lezen, sorry, we hadden het even over 2 andere dingen.
Posted: Thu Jul 16, 2009 1:50 pm
by integra
HaHa :lol: Geeft niets.