Page 2 of 2

Posted: Sun Dec 14, 2008 11:03 pm
by Gaskleppie
Dat kan natuurlijk ook.....

Posted: Sun Dec 14, 2008 11:08 pm
by D_ToXx²
en dat is....

Posted: Sun Dec 14, 2008 11:18 pm
by Gaskleppie
Dat is een Moroso vergrote carterpan met schotten en trap doors. Daardoor kan de olie wel naar, maar niet van de pickup weg stromen. Ik heb er ook 1...

Posted: Sun Dec 14, 2008 11:32 pm
by D_ToXx²
okay.. :-?

en dit werkt hoe?

NOOB city here,, :D

Posted: Mon Dec 15, 2008 6:55 am
by Gaskleppie
Hoe die werkt? Dat zeg ik net!
Image

Posted: Mon Dec 15, 2008 9:28 am
by HONDA
Is zo'n carterpan ook dieper dan een OEM versie?

Posted: Mon Dec 15, 2008 10:38 am
by culasse
Meestal niet. Vaak is de oliepan wel wijder gemaakt aan de voor-en achterkant, als er tenminste ruimte is voor zo`n modificatie. Dat is soms goed te zien aan de lasnaden aan de buitenkant van de pan. Sommige pannen hebben ook een swivel arm, een aanzuigbuis met draaischarnier, waardoor de aanzuigzeef meedraait met de oliestroom in een bocht, om zodoende te voorkomen dat er een luchtbel wordt aangezogen.

Posted: Mon Dec 15, 2008 3:00 pm
by frederik
Gaskleppie wrote:
ja dat weet ik, maar hoelang kan je dan best de wagen laten staan vooraleer de olie terug op zijn plaats is,


Dit duurt uren!
Dus eigenlijk moet je thuis koud je peil checken en zonodig tot max bijvullen. Dan rij je rustig naar het circuit en bv 5 minuten na aankomst peil je je olie weer. Onthou hoe je peil dan staat en vergelijk dat als je na tig ronden knallen op het circuit de baan afkomt en na 5 minuten ook weer peilt. Vul dan de olie bij tot het niveau wat je zag na aankomst.

Dan gooi je er nooit te veel in!
extra streepje maken zou ook niet gek zijn btw.... Een soort HOT OIL peil.


bedankt voor de nuttige uitleg.


weet er mss een goed type of merk carterpan voor een ep3 ? want ik zie op de site van rsp verschillende merken maar ik wordt er niet echt wijzer uit