Page 2 of 2

Posted: Tue Sep 09, 2008 9:29 pm
by Katana
Katana wrote:
Maar even heel wat anders: Heeft u zich eigenlijk wel eens voorgesteld in het daarvoor bestemde gedeelte?


Gevonden! Excuus :D

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... &&start=20

Posted: Tue Sep 09, 2008 9:43 pm
by HONDA
Wij hebben zo'n Frans hok (Peus 106 GTi), net als mijn schoonvader (Renault Megane) en schoonmoeder (206) en het is allemaal bagger...

Nog nooit van die drama wagens gezien en nee het zijn geen oude barrels. Franse liefde maakt (steke)blind zullen we maar zeggen. :D

Posted: Wed Sep 10, 2008 6:25 am
by Gaskleppie
Als je nog een stukje liefde voelt voor de Franse zaken is niet zo gek na 30 jaar. Maar leer eerst de Japanse goodies wat beter kennen dan mag je zelf bepalen wat beter is.


En anders zie je dat wel terug tijdens circuit dagen. Vorig jaar had de civic club samen met de peugeot club een meeting op circuit Zolder gehouden. Daar mocht je tevens circuit rijden. Wat je op de baan zag was echter 80% honda en van peugeot durfde bijna niemand omdat het anders kapot zou gaan. Dat gebeurde dan ook veel vuldig bj de peugeots die wel de baan op gingen. Dat "schoner" over een circuit rijden heeft dus wel zn tol schijnbaar....

Kijk eens naar alle JD power, ANWB, ADAC testen en kijk daar waar iedereen staat. Lijkt me duidelijk! De Fransen mogen dan misschien schonere motoren maken, als de techniek kapot gaat heb je daar helemaal niks aan.

Posted: Wed Sep 10, 2008 9:46 am
by culasse
JD power, anwb, adac testen geven en gefingeerd beeld.
Honda stelt qua verkopen in Europa niks voor. Een volumemerk als PSA verkoopt in Europa tig meer auto`s dan Honda. Logisch dat er dan meer mankementen gemeld worden. Alleen moet dat statistisch verwerkt worden in een onderzoek, zodanig, dat technische uitval gecorrigeerd wordt naar produktieaantallen. Dat is hier echter niet gebeurd. Als er net zoveel Honda`s als Psa modellen verkocht werden, zouden er net zoveel kapotte Honda`s zijn geweest.

Dit is trouwens vreselijk off topic.

Posted: Wed Sep 10, 2008 9:58 am
by Katana
culasse wrote:JD power, anwb, adac testen geven en gefingeerd beeld.
Honda stelt qua verkopen in Europa niks voor. Een volumemerk als PSA verkoopt in Europa tig meer auto`s dan Honda. Logisch dat er dan meer mankementen gemeld worden. Alleen moet dat statistisch verwerkt worden in een onderzoek, zodanig, dat technische uitval gecorrigeerd wordt naar produktieaantallen. Dat is hier echter niet gebeurd. Als er net zoveel Honda`s als Psa modellen verkocht werden, zouden er net zoveel kapotte Honda`s zijn geweest.

Dit is trouwens vreselijk off topic.


Klopt maar waarom heb je ooit besloten om een Honda te kopen? Wat trekt je aan deze auto/merk?

Posted: Wed Sep 10, 2008 10:22 am
by culasse
Ik had een heleboel favorieten:
Golf gti
megane rs
focus st
cooper s
en nog een paar.

Ik heb in al deze wagens proefritten gemaakt.
De golf bleef als enige over en ik was eigenlijk al van plan er één te bestellen toen iemand me voorstelde om de net gelanceerde civic type r eens te proberen. Ik viel voor het design, maar vooral voor de compleetheid van de uitrusting, rijeigenschappen, handling. Bij deze wagen viel alles op zijn plaats.
Naderhand moest ik er toch een keer of wat mee naar de garage met technische gebreken, maar over het algemeen bevalt de wagen me nog steeds.
Ik kan echter ook waardering opbrengen voor andere automerken. Die hebben ook zo hun voordelen. Èén van mijn broers zit in de autobusiness en ik rij zodoende af en toe wel eens in wagens van een ander merk. Zo krijg je een bredere vergelijkingsbasis.

Posted: Wed Sep 10, 2008 11:25 am
by RedSun
De onderzoeken van de ADAC die ik laatst gelezen heb was naar ratio hoor. Anders stelt zo'n onderzoek niks voor nee.

Vlak Toyota niet uit als vergelijk met de Franse merken.
Het ging om Japanners in het algemeen, niet alleen Honda.

En kan iemand deze discussie afsplitsen, is idd of topic maar wel leuk :D

Posted: Wed Sep 10, 2008 11:56 am
by Gangaran
Volgens mij, ging dit topic hier over een magnetische plug??

Posted: Wed Sep 10, 2008 12:01 pm
by RedSun
Jah die zitten ook niet in de Fransen :lol:

Posted: Wed Sep 10, 2008 5:23 pm
by Gaskleppie
Die pluggen waren we toch al over uit?

JD power, anwb, adac testen geven en gefingeerd beeld.


Denk je echt dat ze geen percentages nemen voor hun uitslagen??? Waarom staat lada dan niet bovenaan? Die verkopen nagenoeg niets hier... qua aantallen gaat er dan ook niet veel kapot....

Posted: Wed Sep 10, 2008 6:30 pm
by roblom
Lada staat dan juist onderaan met 1 verkocht 1 stuk :D

Posted: Wed Sep 10, 2008 8:20 pm
by wilco
culasse wrote:Een volumemerk als PSA verkoopt in Europa tig meer auto`s dan Honda. Logisch dat er dan meer mankementen gemeld worden. Alleen moet dat statistisch verwerkt worden in een onderzoek, zodanig, dat technische uitval gecorrigeerd wordt naar produktieaantallen. Dat is hier echter niet gebeurd. Als er net zoveel Honda`s als Psa modellen verkocht werden, zouden er net zoveel kapotte Honda`s zijn geweest.

Dit is trouwens vreselijk off topic.


Als er net zoveel Peugeot als Honda's in Japan worden verkocht , verkocht Peugeot geen auto's meer in Japan omdat het altijd stuk gaat...

We wonen in EU , en het is logisch dat de buiten de EU fabrikanten het altijd slechter doen als het thuisland/buurland(en).
Beetje rare vergelijking.
Het is gewoon een feit dat er meer Franse auto stranden , is het dan niet Peugeot dan wel Renault.....mijn vader heeft een 307 en je raad het al ..een collega heeft een 307 Facelift en je raad het ook al .
Dat neemt niet weg dat ze niet goed rijden of sturen :idea: want dat doet de 307 wel en het zit ook nog eens erg goed , maar ook deze eigenschappen nemen het niet weg dat er wat teveel pechgevallen zijn.

Posted: Wed Sep 10, 2008 8:41 pm
by Sincx
Vergeet in de vergelijking niet het aantal auto's van die merken mee te nemen die hier rond rijden. Zijn er toch wat meer is het niet ? :)

Als het 1 op 1 was kwam het nog in het voordeel uit maar toch :lol: