De afr waarden met lachgas zijn in die grafiek helemaal niet verkeerd hoor. de waarden komen nergens over de hele powerband boven de 13.5:1 uit. Het is alleen zo dat Honda`s traditioneel zo verschrikkelijk rijk afgesteld staan. Kijk maar naar de standaard afr waarde. Gemiddeld loopt de motor op een afr waarde van 12:1. Dat is nergens voor nodig.
Als je kijkt naar deze grafiek met een overlay van de afr waarden van een standaard FN2 Honda en een gemodificeerde FN2 met aangepaste maf, zie je overeenkomsten tussen deze en de andere grafiek.
De paarse lijnen stellen de afr waarden voor. Bij de gemodificeerde maf zit er ongeveer een punt verschil in brandstof/luchtmengsel. zelfs bij 4500 rpm loopt de motor nog bij een gemiddelde afr van 14:1. Pas daarna gaat de motor geleidelijk rijker lopen, maar zelfs bij hoge toerentallen komt de afr nauwelijks onder de 13:1. Duidelijk is te zien wat dit voor gevolgen heeft voor vermogen en koppel. (blauwe en groene lijnen)