Invoeren ITR

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Rood motorruim heb ik gezien ja, mja zolang het geen schadegeval is, vind ik het geen probleem, motor eruit, spuiten, alles mooi schoonmaken en netjes wegwerken en motor erin.
V-tje integra

Post by V-tje integra »

Delta_lima wrote:Rood motorruim heb ik gezien ja, mja zolang het geen schadegeval is, vind ik het geen probleem, motor eruit, spuiten, alles mooi schoonmaken en netjes wegwerken en motor erin.

als ge da zziet zitten om da te doen...zou ik zeggen DOEN!!!!da geel is echt de max...en ge zult de enigste zijn met een gele... :wink:
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Wat vinden jullie van de gele?
Zou het de echte phoenix yelow ITR kleur zijn?

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vx1fewqdzeck

Ze hebben ook een witte, dus dan kan ik wel mooi vergelijken...

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vx2cjwqazccp

Gele heeft airco, minder gelopen, maar een rood motorruim,
EDIT: Rumpfmotor bei ca. 54.900km erneuert ???
Heeft een nieuw onderblok/motor gekregen bij 54.900?

Witte heeft geen oem velgen, ziet iets minder strak uit, geen airco, iets meer gelopen en duurder.

Voordeel, beide bij een Honda dealer...

-----

Oke stel, ik ga erheen (6uur rijden, 500+ km) en 1 van de 2 bevalt, het liefst wil ik hem natuurlijk meenemen, stel het kan (rijklaar)
wat moet ik doen van te voren? verzekering, 1dags kenteken, uitvoeren en invoeren? Help :D
mr. X

Post by mr. X »

Dat is allemaal makkelijk mogelijk om dat zelf te doen.

Ter plekker regelen om de auto gelijk mee te nemen op eendags kenteken of export kenteken is helaas niet zo makkelijk. Mits je telefonisch contact hebt voor je er heen gaat zou ik zeggen dat het helemaal niet mogelijk zal zijn mits je gelijk een trailer mee neemt.

Honda Fugel staat nou niet bekend om de beste auto's heb ik me laten vertellen. En dan nog, een auto kopen uit Duitsland die al overgespoten is of waar aan gesleuteld is? No way...
Hij heeft wel een onwijs mooie EP3 te koop staan.

Een auto importeren is niet iets wat je 1, 2, 3 doet.
Je moet de site's in de gaten houden. Een oog hebben voor interessante auto's. Weten waar je op moet letten, welke kenmerken belangrijk zijn op foto's. Het is heel makkelijk een gigantische miskoop te doen.
sigur

Post by sigur »

Persoonlijk spreekt mij die witte meer aan.... maar geel is ook heel mooi.
Ik zou niet te snel overgaan tot een koop, eerst goed bekijken en de tijd nemen. Heb voordat ik mijn ITR kocht ook 4 andere
ITR's bekeken, alles eerst laten bezinken. Ik rij liever 2x ergens heen om een mis koop te voorkomen.
king-of-the-hill

Post by king-of-the-hill »

dat rode motorruim is type-r! :razz:
V-tje integra

Post by V-tje integra »

die witte is idd ook wel een beest van een itr...ma zou hem toch willen op oem wielen...nu wat ik wel wat raar vin aan de gele,is dat de motorruimte niet mee gespoten is... maar de voorbouw(waar de lichten in zitten en bumper op bevestigd is)dat da wel gespoten is...het zou dus wel eens goed kunnen dat er daar een nieuw front op zit he....waarom zouden ze da werk doen om alles te demonteren aan dat front en mooi alles afteplakken en het front spuiten,terwijl de motor ruimte toch rood blijft...ma any way moest ge naar daar gaan zou ik die gele toch eens goed bekijken hoor...hij is echt prachtig...
V-tje integra

Post by V-tje integra »

Je moet de site's in de gaten houden. Een oog hebben voor interessante auto's. Weten waar je op moet letten, welke kenmerken belangrijk zijn op foto's. Het is heel makkelijk een gigantische miskoop te doen.
[/quote]

ik weet niet hoe het bij jullie in nederland zit...ma hier in belgie is het echt simpel om een auto te importeren hoor...eerst moete naar de douane gaan daar betaal je 20 cent om hem te imopteren in belgie...dan europees gelijkvormigheidsattest aanvragen en laten keuren en ge kunt rijden met u wagen...ik kocht mijn itr en na 5 dagen was alles in orde...heb 3 dagen moeten wachten op mijn gelijkvorigheidsattest...zo is dat in belgie...hoe zit da bij jullie in nederland? :wink:
Delta_lima

Post by Delta_lima »

nu wat ik wel wat raar vin aan de gele,is dat de motorruimte niet mee gespoten is... maar de voorbouw(waar de lichten in zitten en bumper op bevestigd is)dat da wel gespoten is...het zou dus wel eens goed kunnen dat er daar een nieuw front op zit he....

Dat was mij ook al opgevallen...

ik kocht mijn itr en na 5 dagen was alles in orde...heb 3 dagen moeten wachten op mijn gelijkvorigheidsattest...zo is dat in belgie...hoe zit da bij jullie in nederland

Haha het zou mij niks verbazen als dat veeeeel langer duurd hier in NL.

Je moet de site's in de gaten houden. Een oog hebben voor interessante auto's. Weten waar je op moet letten, welke kenmerken belangrijk zijn op foto's. Het is heel makkelijk een gigantische miskoop te doen

Ben ik met je eens, ik ga zondag in Belgie kijken naar 2 ITR's. die er slechter uit zien, en veel meer hebben gelopen, als de 2 bij Fugel.
V-tje integra

Post by V-tje integra »

moest een rode u ook intresseren vin dit wel een koopje
http://www.kapaza.be/Autos/Honda/107294 ... ype_R.html

gtrz
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Thnx! Sint Truden ligt hier wel in de buurt. :D
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

De prijzen voor de Duitse ITR's zijn bepaald geen koopjes, ik zou eerder naar die Belgische ITR gaan kijken. Verder staan er voor die prijzen die je bij de Duitse laat zien ook in NL leuke en betrouwbare ITR's te koop.

Ik zou niet alleen zo zeer op die kilometers gaan kijken. Ik ben het met MR X eens, je kunt zo een gigantische miskoop doen. Daarna komt de rompslomp van het invoeren nog. Ik heb zelf (mede) auto's ingevoerd, dus ik weet waar ik het over heb.
Veel succes, zou zeggen: "bezint eer gij begint! " :wink:
mr. X

Post by mr. X »

Invoer procedure heeft bij mijn EP3 8 dagen geduurt doordat het weekend er tussen zat, bij mijn BMW duurde het 5 dagen :wink:

Questie van goed plannen en de regeltjes weten.

V-tje integra wrote:ik weet niet hoe het bij jullie in nederland zit...ma hier in belgie is het echt simpel om een auto te importeren hoor...eerst moete naar de douane gaan daar betaal je 20 cent om hem te imopteren in belgie...dan europees gelijkvormigheidsattest aanvragen en laten keuren en ge kunt rijden met u wagen...ik kocht mijn itr en na 5 dagen was alles in orde...heb 3 dagen moeten wachten op mijn gelijkvorigheidsattest...zo is dat in belgie...hoe zit da bij jullie in nederland? :wink:

Ik bedoel dat je niet het moeilijk is, maar wel dat er een hoop dingen bij komen kijken wat voor een leek veel kan zijn. Verder zijn er van allerlei dingen die fout kunnen gaan met importeren. Hoe zit het bijvoorbeeld bij garantie?
Het is goed te doen, wil alleen ook de nadeel kant belichten.
roblom

Post by roblom »

mr. X wrote:Invoer procedure heeft bij mijn EP3 8 dagen geduurt doordat het weekend er tussen zat, bij mijn BMW duurde het 5 dagen :wink:

Ik bedoel dat je niet het moeilijk is, maar wel dat er een hoop dingen bij komen kijken wat voor een leek veel kan zijn. Verder zijn er van allerlei dingen die fout kunnen gaan met importeren. Hoe zit het bijvoorbeeld bij garantie?

Het word tijd dat je gaat slapen denk :D
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Duitse ITR's zijn best aan de prijzige kant ja, Belgische zijn goedkoper... In NL staan weinig ITR's te koop, zo ver ik weet op het moment...
mr. X

Post by mr. X »

roblom wrote:
mr. X wrote:Invoer procedure heeft bij mijn EP3 8 dagen geduurt doordat het weekend er tussen zat, bij mijn BMW duurde het 5 dagen :wink:

Het word tijd dat je gaat slapen denk :D

:o ops: inderdaad, over de afgelopen 3 dagen krap 10 uur slaap gezien en gisteren was ik compleet opgebrand! Lag er ook niet veel later daarna in :wink:
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Gebeld naar Duitsland Honda Fugel,

De witte was verkocht, en de gele had inderdaad ooit voorschade gehad.
MLM

Post by MLM »

zoveel werk is het importeren niet en vooral niet uit een eu land. Als de auto aan de eisen voldoet, heb je binnen 5 dagen het kenteken binnen. Eventueel een apktje die je ergens anders dan het rdw laat doen. Zwaarste werk is nog wel het vroege opstaan, om op tijd bij de rdw te zijn.

Als je de auto gelijk wilt meenemen, kan het ook. Gewoon bij de lokale 'rdw' exportplaten halen en verzekeren. Mijn ervaring iig met engeland, belgie en duitsland.
VTECRTY

Post by VTECRTY »

Gewoon bij de lokale 'rdw' exportplaten halen en verzekeren.

Dat dacht ik dus ook even te doen,maar die platen moet je in duitsland/belgie zelf regelen en is nog een hoop gedoe..
Locked