Page 2 of 3

Posted: Fri Aug 08, 2008 9:45 am
by VTECRob
Ik doe niet anders...

Gaat ook niet anders... Gewoon rijden met die racekoppeling van Toda is veel schokkeriger dan Heel-Toe...

Posted: Fri Aug 08, 2008 5:55 pm
by JDMTEG
Kan iemand me beschrijven waarvoor deze techniek eigenlijk gebruikt wordt?

Posted: Sat Aug 09, 2008 5:19 pm
by culasse
Ik heb het in het begin van dit topic beschreven.

Posted: Sat Aug 09, 2008 7:46 pm
by JDMTEG
Sorry maar dat kan ik er niet op uitmaken. Revmatching bedoel je misschien.

Waarvoor en waarom wordt dat gedaan en wanneer doe je dat? Voor een bocht, na een bocht, in een bocht, bergop, bergaf, ... . Misschien dat er iemand een nauwkeurige uitleg bij kan geven?
Gewoon uit interesse. Niet dat ik het wil toepassen of misschien toch. Is het moeilijk aan te leren?

Posted: Sat Aug 09, 2008 8:39 pm
by Roy
ITR897 wrote:Sorry maar dat kan ik er niet op uitmaken. Revmatching bedoel je misschien.

Waarvoor en waarom wordt dat gedaan en wanneer doe je dat? Voor een bocht, na een bocht, in een bocht, bergop, bergaf, ... . Misschien dat er iemand een nauwkeurige uitleg bij kan geven?
Gewoon uit interesse. Niet dat ik het wil toepassen of misschien toch. Is het moeilijk aan te leren?


Voor een bocht bij terug schakeling, het is gewoon een kunstje om op toeren te blijven bij terug schakelen om zo uit de bocht sneller te kunnen op trekken zonder terug tevallen in het toeren bereik. In ons geval om constant tussen de 5500 en 6000 toeren te blijven terwijl je terug schakelt zo dat de vtec direct open klapt nadat je uit een bocht komt en vol gas trapt.

hier http://www.youtube.com/watch?v=oBg9Dvx_8ZQeen video waar Jenson Button de Fd2 test.
Let op zijn Voeten in de bochten vanaf 00:58 sec

Posted: Sat Aug 09, 2008 10:45 pm
by JDMTEG
g-unit wrote:
ITR897 wrote:Sorry maar dat kan ik er niet op uitmaken. Revmatching bedoel je misschien.

Waarvoor en waarom wordt dat gedaan en wanneer doe je dat? Voor een bocht, na een bocht, in een bocht, bergop, bergaf, ... . Misschien dat er iemand een nauwkeurige uitleg bij kan geven?
Gewoon uit interesse. Niet dat ik het wil toepassen of misschien toch. Is het moeilijk aan te leren?


Voor een bocht bij terug schakeling, het is gewoon een kunstje om op toeren te blijven bij terug schakelen om zo uit de bocht sneller te kunnen op trekken zonder terug tevallen in het toeren bereik. In ons geval om constant tussen de 5500 en 6000 toeren te blijven terwijl je terug schakelt zo dat de vtec direct open klapt nadat je uit een bocht komt en vol gas trapt.

hier http://www.youtube.com/watch?v=oBg9Dvx_8ZQeen video waar Jenson Button de Fd2 test.
Let op zijn Voeten in de bochten vanaf 00:58 sec


Dank je voor de uitleg.

Posted: Sun Aug 10, 2008 1:09 pm
by mr. X
Het is meer om slijtage te beperken.

Posted: Sun Aug 10, 2008 7:15 pm
by DC2TYPER
Ik doe het wel af en toe maar dan niet via de heel and toe techniek, gewoon ambriage in, vitesse lager en met men rechtervoet die dan vrij is de toeren omhoog jagen..
Heb het al veel geprobeerd maar krijg het niet onder de knie... (heel toe..)

Posted: Mon Aug 11, 2008 11:37 am
by IvoG
Heel & toe is eigenlijk revmatching tijdens het remmen.

Het zorgt voor minder slijtage, de auto op toeren houden, maar ook voor een betere balans tijdens bochtenwerk. Als je aan het afremmen bent en terugschakelt net voor of in de bocht, dan springt de auto als het ware door de grotere overbrenging naar voren, wat de balans in de bocht verstoort en erg vervelend kan zijn voor de wegligging.

Posted: Mon Aug 11, 2008 11:44 am
by AllGo
Een nadeel is overigens wel een zwaar (==normaal) vliegwiel.
Zit je er ook maar wat naast tijdens het heel-toepen, dan krijg je alsnog de onbalans (dat de auto harder remt, dan wel dat je motor even 'doordrukt').
In het begin zul je het dan ook alleen maar erger maken met je heel-toepen (althans, mijn ervaring).

Maar je kan over het algemeen wel net even lekkerder doorschakelen..

Posted: Tue Aug 12, 2008 8:55 am
by wilco
Ik krijg gewoonweg mijn grote voeten niet goed genoeg op de pedalen om heel-toe voor elkaar te krijgen.

Posted: Tue Aug 12, 2008 6:03 pm
by king-of-the-hill
lange benen zijn klote.nl voor heel-toe activiteiten

je benen moeten zo vlak mogelijk staan, dan gaat heel-toe-en het makkelijkst :-)

Posted: Tue Aug 12, 2008 7:18 pm
by wilco
king-of-the-hill wrote:lange benen zijn klote.nl voor heel-toe activiteiten

:-)


Kan ik wel stoppen met proberen :lol: , trouwens in de Mercedes Sprinter , werkbus , staan de pedalen wel goed , maar de gasrespons duurt te lang .(Electronisch signaal) :wink:

Posted: Mon Aug 25, 2008 4:16 pm
by redlude94vtec
Misschien helpt hakken dragen?

Posted: Sun Aug 31, 2008 10:22 pm
by Roy
redlude94vtec wrote:Misschien helpt hakken dragen?


Laat ons het ff weten hoe het ging als je het uit hebt geprobeerd! :lol:

Posted: Mon Sep 01, 2008 1:17 pm
by baRt
een S2000 heeft geen stuur wat je omhoog kunt zetten. ik ben dus met groteteen-kleineteen aan het proberen, maar de pumas zijn te smalle schoenen... ik moet weer nikes hebben!

hoe dan ook, belangrijkste effect is volgens mij het schokken tegen te gaan wanneer je de koppeling weer op laat komen. slijtage zal in het begin juist erger zijn, omdat je revmatching voor geen ruk klopt :D

Posted: Mon Sep 01, 2008 2:32 pm
by RedSun
Je moet niet zitten aan mijn naikies!

Posted: Mon Sep 01, 2008 2:55 pm
by AllGo
baRt wrote:een S2000 heeft geen stuur wat je omhoog kunt zetten. ik ben dus met groteteen-kleineteen aan het proberen, maar de pumas zijn te smalle schoenen... ik moet weer nikes hebben!


Kom maar eens langs, doe ik het je voor met Puma's :D .

Posted: Mon Sep 01, 2008 3:36 pm
by baRt
ja, maar ide magere stelten van jou flexen alle kanten op... enge dingen...

Posted: Mon Sep 01, 2008 4:03 pm
by AllGo
baRt wrote:ja, maar ide magere stelten van jou flexen alle kanten op... enge dingen...


Haha ik schat dat die dikker zijn dan de jouwe :D