ik heb er ondertussen wat gevonden !
Voor de geinteresseerden: kijk eens op www.imra.nl
Dan Rallyvideo's, jaartal 2003. Klik dan maar eens op Condroz rally.
Of bij de Golden Tulip Rally staan er ook een paar goeie.
Groeten,
J
Waarom staat de auto van Piepers te koop?
-
He Hallo,
even een stukje uitleg.
Inderdaad zitten er stukken in waar eerder geschakeld wordt als Vtec of begrenzer:
1. Op het onverhard
2. Waar het glad is
De Honda geeft zoveel vermogen op het moment dat de Vtec inkomt dat we dan bij onverhard of glad wegdek veel wielspin hebben.
Zeker voor een bocht kan dit een hoop onderstuur opleveren.
Door te 'shortshiften' proberen we contact te houden met het wegdek, lees tractie. Met tractie kun je vernellen en sturen, veel sneller/beter als met een hoop wielspin. Wil niet zeggen dat we nooit hoog in toeren rijden op dit soort ondergrond, soms zoeken we ook naar tractie of gebruiken we de handrem om het onderstuur om te zetten naar overstuur.
Tevens is het zo dat als we wielspin hebben, niet kunnen schakelen met de powershift. Dat is schakelen met vol gas erop en zonder koppelen, zgn. 'flatshift'. Om met wielspin te schakelen moeten we dus van het gas af. Laag in toeren, vol gas kunnen we op zand/nat/glad dus wel 'normaal' schakelen en blijven dus versnellen.
Als niet technisch, heb ik dit duidelijk uitgelegd? Laat maar horen.
Groet Erik de Wild
even een stukje uitleg.
Inderdaad zitten er stukken in waar eerder geschakeld wordt als Vtec of begrenzer:
1. Op het onverhard
2. Waar het glad is
De Honda geeft zoveel vermogen op het moment dat de Vtec inkomt dat we dan bij onverhard of glad wegdek veel wielspin hebben.
Zeker voor een bocht kan dit een hoop onderstuur opleveren.
Door te 'shortshiften' proberen we contact te houden met het wegdek, lees tractie. Met tractie kun je vernellen en sturen, veel sneller/beter als met een hoop wielspin. Wil niet zeggen dat we nooit hoog in toeren rijden op dit soort ondergrond, soms zoeken we ook naar tractie of gebruiken we de handrem om het onderstuur om te zetten naar overstuur.
Tevens is het zo dat als we wielspin hebben, niet kunnen schakelen met de powershift. Dat is schakelen met vol gas erop en zonder koppelen, zgn. 'flatshift'. Om met wielspin te schakelen moeten we dus van het gas af. Laag in toeren, vol gas kunnen we op zand/nat/glad dus wel 'normaal' schakelen en blijven dus versnellen.
Als niet technisch, heb ik dit duidelijk uitgelegd? Laat maar horen.
Groet Erik de Wild
Het wordt een 4WD 8gen Civic toch?
De auto van Piepers is verkocht als ik de Honda dealer van Putten in Breda mag geloven. Daar stond namelijk de rally Civic 7gen te koop van Braat Rally team: http://www.braatrallyteam.nl/
De dealer wist ons te vertellen dat ze de auto van Piepers gaan overnemen om daar vervolgens mee verder te rijden

De auto van Piepers is verkocht als ik de Honda dealer van Putten in Breda mag geloven. Daar stond namelijk de rally Civic 7gen te koop van Braat Rally team: http://www.braatrallyteam.nl/
De dealer wist ons te vertellen dat ze de auto van Piepers gaan overnemen om daar vervolgens mee verder te rijden

-
Sebastix wrote:Het wordt een 4WD 8gen Civic toch?
De dealer wist ons te vertellen dat ze de auto van Piepers gaan overnemen om daar vervolgens mee verder te rijden![]()
Auto is zeker nog niet verkocht! Wij wisten geeneens dat er serieuse interesse was Team Braat. Ze hebben wel geinformeerd, dat is waar.
Wellicht gaat dealer van Putten team Braat heel dik sponsoren en had hij dit vergeten tegen team Braat te vertellen??? Wij wachten gewoon af.....onze auto staat nog gewoon te koop. Eerste die betaald is eigenaar.
Groet Erik
-
-
D_ToXx² wrote:yess!! ik hoop echt een 4WD![]()
De Civic met 4WD (in rallyterm de S2000) hebben ze bij JAS motorsport nog niet in ontwikkeling genomen. Wellicht dat ze in 2009 daar mee gaan beginnen. Ontwikkeling duurt dan nog een klein jaar.
Dus daar kunnen we niet op wachten. Als de Civic S2000 er komt zullen we zeker weer naar Italie reizen om de opties te bespreken.
Maar......eerst onze eigen project maar eens.
Groet Erik