Testsessie Acura NSX

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

MobileChicane wrote:Image
Image


Dit gaat hem toch niet worden heh, het eerste wat bij mij inspringt is "corvette" :cry:
MobileChicane
Posts: 77
Joined: Sun Jul 10, 2005 11:02 am

Post by MobileChicane »

Als de fotos vergelijkt met de camouflage auto zijn er toch wel veel overeenkomsten. Dus ik denk dat dit toch wel veel weg gaat hebben van het uiteindelijke model. Ik vind zelf de achterkant best wel geslaagd en aan de voorkant ga ik misschien nog wennen :-?
ATR 13/50
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Ruim 600 pk voor Honda NSX.

31 juli 2008.



Het duurt nog ruim twee jaar voor we er van kunnen genieten, maar het is nu bekend geworden dat de nieuwe Honda NSX over ruim 600 pk zal beschikken. Tenminste, wanneer alle cilinders zijn ingeschakeld, want om het verbruik in de hand te kunnen houden, is het ook mogelijk op halve kracht te rijden.
De Honda NSX wordt een directe concurrent van de Nissan GT-R. Qua design lijkt de NSX het onderspit te gaan delven, maar Honda gooit het over een andere boeg. Met een drastisch lichtere auto en een hoger vermogen moet de Honda NSX wel uitstekende prestaties leveren.
De Honda NSX wordt voorzien van een 5,5-liter V10-krachtbron met meer dan 600 pk. Dat lijkt niet meer van deze tijd, waarin verbruik en uitstoot van schadelijke stoffen hoog op de agenda staan. Maar daar heeft Honda een oplossing voor gevonden. Wanneer de bestuurder er niet op uit is de auto eens flink de sporen te geven, kan hij ervoor kiezen vijf cilinders uit te schakelen.
De krachtbron wordt gekoppeld aan een zestraps automatische transmissie, een zevende versnelling vindt Honda niet noodzakelijk vanwege de grote cilinderinhoud. Dankzij een dubbele koppeling moeten de schakeltijden minimaal blijven. Vierwielaandrijving is standaard. De aandrijfkrachten kunnen variabel tussen de achterwielen worden verdeeld ten gunste van de wegligging van de auto. De Honda NSX zal omgerekend ruim twee ton gaan kosten.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

:shock: Twee TON???!! :shock:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Tsja, de helft is belasting...

Ben benieuwd wat hij in Japan gaat kosten 8)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ben benieuwd wat de ring tijden worden 8)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Image

Yeach, een Honda SL
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Met een prijs van 2 ton is het direct geen concurrent van de GT-R meer...
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Deze NSX schijnt niet verder te komen dan als prototype, dus alle drukte om niks. The Power of Dreams schijnt de Power geschrapt te hebben..
becas©
Posts: 228
Joined: Sun Dec 25, 2005 11:37 pm

Post by becas© »

Quote van het Hondamatics forum:

17 december 2008 is een treurige dag voor de liefhebbers van snelle Honda’s. Het Japanse merk heeft officieel bekendgemaakt dat de opvolger van de NSX geschrapt is.

Honda meldt in een officieel persbericht dat de NSX –zoals we eerder al meldden- een V10 aan boord zou krijgen. De testauto heeft flink wat keren de Nordschleife gerond, maar helaas. De reden van het schrappen van de supersportauto is dezelfde als die bij het stoppen met de Formule 1-activiteiten. Honda wil zich richten op de massaproductie van milieuvriendelijke auto’s en het maken van een NSX met meer dan 500 pk botst daar nogal mee.
Dat is niet de enige maatregel die Honda door de moeilijke tijden moet helpen. Naast het stoppen met prestigeprojecten als de NSX en de Formule 1 opent Honda een aantal nieuwe fabrieken later dan gepland, of ze draaien niet meteen op volle kracht. Een nieuw Research&Development Center in het Japanse Sakura gaat pas later open.
Het Japanse concern verwacht dat de winst over 2008 67 procent lager uitvalt dan voorspeld. Om goed uit deze moeilijke tijden te komen, richt Honda zich op korte termijn voor honderd procent op de grootschalige introductie van hybrides. De Insight is in de lente van 2009 de eerste van de nieuwe lichting, de sportieve CR-Z volgt eind 2010. Honda overweegt ook op basis van grote auto’s hybrides te maken, terwijl het merk in de eerste instantie voor diesels had gekozen. De introductie van de grotere modellen in Japan en de Verenigde Staten wordt uitgesteld, zodat Honda zich kan richten op de kleine modellen. Het concern wil zo weinig mogelijk dure materialen gebruiken, zodat de winst niet nadelig wordt beïnvloed door de stijgende prijzen van de daarvoor benodigde grondstoffen.

Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10541
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

zuur...
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Jammer, maar nu de slimste optie
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Helaas,maar op een 2ton kostende Honda zitten de meeste niet op te wachten in deze mooie tijd. Wel erug jammer....
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Over een paar jaar kunnen we pas zeggen of deze ingrepen overdreven waren. Ben bang dat ze gelijk gaan krijgen en dat het niet voor niets was......
bartman
Posts: 128
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:24 pm

Post by bartman »

:(
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Idd er moet iets gebeuren ofwel kopje onder water gaan en da mag zeker niet gebeuren bij de grootste motor producent ter wereld :-)
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

O jee, staat in de nieuwste autovisie.....Honda verlaat de F1 niet alleen vanwege de economische malaise maar ook vanwege tegenvallende resultaten. Ze blijven wel in de MotoGp en de US actief.
Wel jammer...F1 is the place to be!
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Ook bij deze nieuwe NSX weet iedere insider wel de werkelijke reden van schrappen, de economie wordt slechts als excuus gebruikt.

Persoonlijk vind ik dat je nooit je eigen achtergrond moet verloochenen, dus het is te hopen dat de Honda engineers betere tijden (ook op de ring) in de toekomst mogen meemaken.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

En wat is die echte reden dan?
Beekie
Posts: 125
Joined: Wed Feb 14, 2007 7:39 pm

Post by Beekie »

Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Als we het over economie gaan hebben zijn de verwachtingen dat auto's in het topsegment het minste last gaan krijgen van de economische malaise, net als echte budgetmerken. Dan kan ik eigenlijk alleen maar bedenken dat Honda het risico niet wil nemen :wink:
Locked