Tenzo
Zal niet ontkennen dat het esthetische effect van andere velgen mijn eerste insteek was (nope ik ben geen grote fan van de OEM velgen) en de gewichtsbesparing op de tweede plaats kwam.
Uiteraard blijf ik bij 17" en ET waarde van bv. die mach 10's en Type M's is 43. Qua banden blijf ik bij de Potenza's RE050A 88W, die doen het prima bij droog en ook nat en geven enorm veel feedback. ( Soms wel is te veel ! )
Jammer dat je niet zo maar ff bandjes kunt proberen want die bepalen toch het meest.
Met lichtere velgen zou de auto wat 'lichter' moeten aanvoelen met insturen etc. en overall de handling verbeteren. En toch ook zou het ten goede moeten gaan komen van acceleren en remmen. Het verschil in het algemeen zou volgens een hoop duidelijk voelbaar zijn, het is tenslotte toch minder massa dat in beweging gezet hoeft te worden. Zelf helaas nog nada ervaring mee dus we zullen het meemaken. Nu nog een keuze maken uit de tig duizend velgen die geschikt zijn. :gaap
Ben nog altijd op zoek naar duidelijke verschillen tussen de bekendere merken, de één zegt dit de ander zegt dat hmzzz.
Uiteraard blijf ik bij 17" en ET waarde van bv. die mach 10's en Type M's is 43. Qua banden blijf ik bij de Potenza's RE050A 88W, die doen het prima bij droog en ook nat en geven enorm veel feedback. ( Soms wel is te veel ! )
Jammer dat je niet zo maar ff bandjes kunt proberen want die bepalen toch het meest.
Met lichtere velgen zou de auto wat 'lichter' moeten aanvoelen met insturen etc. en overall de handling verbeteren. En toch ook zou het ten goede moeten gaan komen van acceleren en remmen. Het verschil in het algemeen zou volgens een hoop duidelijk voelbaar zijn, het is tenslotte toch minder massa dat in beweging gezet hoeft te worden. Zelf helaas nog nada ervaring mee dus we zullen het meemaken. Nu nog een keuze maken uit de tig duizend velgen die geschikt zijn. :gaap
Ben nog altijd op zoek naar duidelijke verschillen tussen de bekendere merken, de één zegt dit de ander zegt dat hmzzz.
Helemaal eens met S.J... de tenzo's en rota's van deze wereld horen niet onder een R. Dan maar even doorsparen!
Het is dat dit topic al 2 pagina's had waardoor ik nu eens kijk. Normaal open ik niet eens topics over rota's etc.
ops:

Het is dat dit topic al 2 pagina's had waardoor ik nu eens kijk. Normaal open ik niet eens topics over rota's etc.

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:Helemaal eens met S.J... de tenzo's en rota's van deze wereld horen niet onder een R. Dan maar even doorsparen!
Het is dat dit topic al 2 pagina's had waardoor ik nu eens kijk. Normaal open ik niet eens topics over rota's etc.ops:
alsof iedereen 2000 euro over heeft voor wielen.....
vrij kortzichting om te zeggen dat goedkopere wielen niet thuis horen "onder een R".....
lees es goed wat jullie zeggen.......
ee8 wrote:lees es goed wat jullie zeggen.......
Gelezen en het er nog steeds mee eens maar speciaal voor jou zal ik het iets nuanceren.
Ik vind de tenzo's en rota's van deze wereld niet onder een R horen. Je loopt toch ook niet met Mike schoenen?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:Helemaal eens met S.J... de tenzo's en rota's van deze wereld horen niet onder een R. Dan maar even doorsparen!
Het is dat dit topic al 2 pagina's had waardoor ik nu eens kijk. Normaal open ik niet eens topics over rota's etc.ops:
als dat merk nou eens 0 gram's velgen maakt ?

zeer zeker leuk!
maar goed ik kijk als ik ander velgen wil halen naar het: gewicht, inch, ET, dan naar mijn smaak..
ik weet dus niets van velgen af maar hier zou ik wel op letten

en met "ik vind" dat is een mening: ieder zijn recht.
VTECCIE wrote:ee8 wrote:lees es goed wat jullie zeggen.......
Gelezen en het er nog steeds mee eens maar speciaal voor jou zal ik het iets nuanceren.
Ik vind de tenzo's en rota's van deze wereld niet onder een R horen. Je loopt toch ook niet met Mike schoenen?
nu wordt het idd wat meer onderbouwd.....
de reden dat je rota's etc niet onder een "R" zou proppen is omdat het van mindere kwaliteit is dan de duurdere merken, en in dat geval ben ik het met je eens.....
iedereen die wel es een rays wiel in zijn handen heeft gehad en er wat open voor staat weet wat voor super kwaliteit het is, echter, niet iedereen heeft het geld er voor over....
Ach als iemand een ITR voor 14k kan kopen en daar ook een leuk uitlaatlijntje opgooit met een Apexi en een xenon kit dan kan even sparen voor normale velgen er ook wel vanaf.
Grappig deze discussie.
Persoonlijk heb ik liever Rota dan Tenzo-R.
De reden waarom:
In mijn mening wordt Tenzo-R vaker geassocieert met tupperware 'getunede' wagens dan een Rota velg. Vandaar dat ik wat tegen die velgen heb, ongeacht of jij het voor het uiterlijk doet.
Om maar even mijn 2 cents te geven.
Dat Rota een immitatie is van een 'A' merk velg is een slechte zaak, maar voor mensen met een klein(er) budget is het een mooie oplossing.
Liever een iets duurdere Rota velg, of een veeel duurder 'A' merk velg.
Dat is het enige wat ik wil inbrengen in deze discussie.
Als jij met dat feit kan leven, dat het eventueel geassocieert kan worden met iets wat je wellicht niet zou willen, koop hem vooral.
Persoonlijk heb ik liever Rota dan Tenzo-R.
De reden waarom:
In mijn mening wordt Tenzo-R vaker geassocieert met tupperware 'getunede' wagens dan een Rota velg. Vandaar dat ik wat tegen die velgen heb, ongeacht of jij het voor het uiterlijk doet.
Om maar even mijn 2 cents te geven.
Dat Rota een immitatie is van een 'A' merk velg is een slechte zaak, maar voor mensen met een klein(er) budget is het een mooie oplossing.
Liever een iets duurdere Rota velg, of een veeel duurder 'A' merk velg.
Dat is het enige wat ik wil inbrengen in deze discussie.
Als jij met dat feit kan leven, dat het eventueel geassocieert kan worden met iets wat je wellicht niet zou willen, koop hem vooral.
VTECCIE wrote:Ach als iemand een ITR voor 14k kan kopen en daar ook een leuk uitlaatlijntje opgooit met een Apexi en een xenon kit dan kan even sparen voor normale velgen er ook wel vanaf.
sommige mensen doen hun upgrade's omdat ze dan kunnen schreeuwen
dat ze er ook een andere bv: uitlaat, spruitstuk, enz; onder hebben.
en niet info winnen/zoeken wat het beste is..
ben het compleet met je eens:
maar als dat merk eens goed uit de kast komt? laat je het dan ook liggen?

D_ToXx² wrote: maar als dat merk eens goed uit de kast komt? laat je het dan ook liggen?![]()
Das een goeie. In het geval van een uitlaatlijn waarschijnlijk niet, mits het design van de einddemper me ook aanstaat. In het geval van velgen is het bijna onmogelijk om een zeer goede velg te maken voor weinig geld. Het proces wat bijvoorbeeld Volk gebruikt om een velg te maken is simpelweg prijzig.
Het zou mij mijn derriere oxideren wat voor "reputatie" er aan een bepaald merk hangt. Tenzo-R wordt geassocieerd met tupperware?
Ja en? Rexjes worden net als golfjes ook geassocieerd met petjes, moet je daarom je evt. droomauto maar laten staan? Om iets wat anderen mensen denken? Lijkt me een verkeerde insteek.
De kortzichtigheid van andere mensen mag jou wensen niet in de weg staan.
Ja en? Rexjes worden net als golfjes ook geassocieerd met petjes, moet je daarom je evt. droomauto maar laten staan? Om iets wat anderen mensen denken? Lijkt me een verkeerde insteek.
De kortzichtigheid van andere mensen mag jou wensen niet in de weg staan.
Nana korobi ya oki
ee8 wrote:VTECCIE wrote:Gelezen en het er nog steeds mee eens maar speciaal voor jou zal ik het iets nuanceren.
nu wordt het idd wat meer onderbouwd.....
Vind je dat een onderbouwing dan?

En denk niet dat Rota voor een RM techniek gekozen heeft om de kwaliteit te verhogen, maar meer om een efficientere, flexibelere en snellere productie methode in huis te hebben om zo de kosten te verlagen. De kwaliteit (tolerantie) word vooral in het proces erna bepaald.
Ben het er heus wel mee eens dat een Rota betere kwaliteit is dan een Tenzo velg, maar niet puur om de productiemethode of omdat de naam Rota erop staat. Daarnaast denk ik dat je net als met veel andere spullen ook gewoon voor de naam betaald. En dan is het gewoon aan de koper om te beslissen of hij dat er voor over heeft. De een tilt daarbij zwaarder aan de reputatie van de producent, de performance factoren of het uiterlijk dan de ander.
Een paar van Rays zal inderdaad best een super goeie velg zijn. Ze worden waarschijnlijk niet niet voor niks onder zoveel wagens gemonteerd met velen PK's.
Maar het prijs verschil is wel enorm, en ik kan me niet voorstellen dat als je een ROTA velg neemt van pakweg 250 Euro per stuk en deze vergelijkt met een velg van RAYS van 700 Euro per stuk deze dan ook 3 x zo goed is :?:
Waarschijnlijk zal die iets sterker en lichter zijn maar ik geloof nooit dat je erg veel verschil gaat merken bij straatgebruik zoals bij mij voor waarschijnlijk toch ++95% tussen een ROTA/Tenzo en een RAYS.
Voor serieus circuit gebruik zal je allicht wat kritischer gaan kijken ja.
Ik zou graag zulke velgjes eronder gooien maar denk dat ik met 'goedkopere' velgen de PK's ook op de weg kan krijgen en de handling echt niet slechter zal zijn dan met een vele malen duurdere en nog altijd verbetering geven ten opzichte van de standaard.
Geld geef ik dan liever uit aan wat andere aanpassingen welke wél veel verschil zullen maken. en bepaalde velgen kopen om er maar bij te horen omdat je anders niet 100% JDM bent gaat mij wel erúgh ver. :roll: :!:
Maar het prijs verschil is wel enorm, en ik kan me niet voorstellen dat als je een ROTA velg neemt van pakweg 250 Euro per stuk en deze vergelijkt met een velg van RAYS van 700 Euro per stuk deze dan ook 3 x zo goed is :?:
Waarschijnlijk zal die iets sterker en lichter zijn maar ik geloof nooit dat je erg veel verschil gaat merken bij straatgebruik zoals bij mij voor waarschijnlijk toch ++95% tussen een ROTA/Tenzo en een RAYS.
Voor serieus circuit gebruik zal je allicht wat kritischer gaan kijken ja.
Ik zou graag zulke velgjes eronder gooien maar denk dat ik met 'goedkopere' velgen de PK's ook op de weg kan krijgen en de handling echt niet slechter zal zijn dan met een vele malen duurdere en nog altijd verbetering geven ten opzichte van de standaard.
Geld geef ik dan liever uit aan wat andere aanpassingen welke wél veel verschil zullen maken. en bepaalde velgen kopen om er maar bij te horen omdat je anders niet 100% JDM bent gaat mij wel erúgh ver. :roll: :!: