Hondata voor FN2 (Euro 07 Civic Type R Group N ECU)

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Lucas79

Post by Lucas79 »

@Wesjes

Het is en blijft een mening en over mening valt niet te twisten.

Jij zit zeker nog niet zo lang op dit forum, of wel? :shock: :D :lol: :twisted:
Deus Ex Machina!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Op de testbak haal je het maximale, maar dat zei ik al.

Als ik al zo'n 60 pk extra heb na mijn upgrade, zal mij die laatste 5 pk worst wezen. Zit dan liever aan de veilige kant en heb net zoveel lol.

idd! Beter safe dan op een bank tot het uiterste afstellen en er dan achter komen dat je door de kabaal in die kabine niet hoorde dat je over de detonatie grens ging....
Lekker lang leven heeft die motor dan!
je haalt zeker het hoogste vermogen, maar het hoeft zeker geen garantie te zijn dat de motor een langer leven heeft. Net wat je belangrijker vind....

Pas ook nog een civic turbo gedaan op straat. Ding loopt op 1 bar. Daar heb ik gewoon heel goed naar de boegies gekeken tijdens afstellen. Een gegeven moment heb ik ze vanwegen nog hele kleine spikkeltjes toch nog maar een graadje terug gezet. Je voelde meteen dat hij minder vermogen maakte dan daarvoor. Daar had je geen bank voor nodig.
Uiteindelijk heeft hij hem later nog eens op een dynojet gezet. Resultaat 355 Wiel PK @1 bar.
Lijkt mij een net resultaat voor een B16 turbo...
Sinister

Post by Sinister »

Ja en die turbo gaat wel heel veilig zijn man man man.
Wa ne zever da ge hier soms leest da kunde ni voorstellen.
Nu ga je zeggen ja honda blokken kunnen standaard tegen die krachten ja ok ja, maar met even af te stellen ga je hooguit 10pk winnen, en soms zelfs door naft weg te nemen omdat hij te rijk staat. Dus dan ga je me niet vertellen dat hij minder lang mee gaat gaan daardoor.
crx303

Post by crx303 »

Jij als rollenbank deskundige zou toch moeten weten dat er naast het afstellen van de AFR ook nog ontstekingsmappen bestaan.

AFR afstellen kun je echt makkelijk zonder bank doen en ontsteking kun je gewoon veilig zetten zodat je die laatste pk's niet gaat halen.

Beste kerel ik heb je voorstel topic er nog eens even op nageslagen maar een jaar geleden wist je nog niks van Honda chiptuning en jij hebt je blok liever verkeerd afgesteld staan omdat je dan de vtec beter voelt, voor de kick, net zoals een turbo er ineens inkomt.

Dan heb ik toch wat fout gedaan met een vloeiend inkomende turbo en een vloeiende VTEC overgang en dat zelf op straat afgesteld!!
Wat? Een B16 Turbo? Daar zijn die blokken helemaal niet voor, die moeten N/A hoogtoerig zijn bladiebla....

Dus ik weet niet waar je al je wijsheid ineens vandaan hebt, maar laat ons en vooral gaskleppie maar lekker zeveren, we hebben er helemaal geen verstand van...... :lol: :lol:
Sinister

Post by Sinister »

Dat is standaard instelling zoals je hem koopt crx303 :-)
Wat jij hebt is juist niet standaard.
En als je dat nog niet weet ja dan hebt ge der inderdaad helemaal geen verstand van zoals je zegt!
En ja een B16 turbo is volstrekt belachelijk waarom vtec blok als je de vtec toch niet meer voelt met een turbo erop. Kan je beter een ESI blok nemen die bollen ook goed met turbo.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Hier ga ik niet eens mee in discussie........

Gevalletje klok, klepel en iets gehoord.... Hoe ging het ook alweer?
Sinister

Post by Sinister »

Geef al eerst al maar toe dat vtec op 6000 normaal is en dus niet op 4500 of weet ik veel wat dus waarom zou mijn ITR wel verkeerd afgesteld zijn he lol. Ik denk da inter tuning wel genoeg ervaring heeft om dingen zonder steekvlammen uit de moteur af te stellen he gasklep.
AllGo

Post by AllGo »

*zucht*
mr. X

Post by mr. X »

Sinister wrote:Geef al eerst al maar toe dat vtec op 6000 normaal is en dus niet op 4500 of weet ik veel wat dus waarom zou mijn ITR wel verkeerd afgesteld zijn he lol. Ik denk da inter tuning wel genoeg ervaring heeft om dingen zonder steekvlammen uit de moteur af te stellen he gasklep.

Hoe alsjeblieft je bek nou eens.

Ben dat gezever van jou zo ongeveer meer dan zat. Heb het al eens meer gezegd, ga lekker ergens anders lopen stoken of de held uit hangen met je 'intertuning'.
slydawg

Post by slydawg »

Sinister wrote:Geef al eerst al maar toe dat vtec op 6000 normaal is en dus niet op 4500 of weet ik veel wat dus waarom zou mijn ITR wel verkeerd afgesteld zijn he lol. Ik denk da inter tuning wel genoeg ervaring heeft om dingen zonder steekvlammen uit de moteur af te stellen he gasklep.

Niet lullig bedoeld maar je moet nog een heleboel leren over dit onderwerp maar het feit dat je het niet kan of wil zal het dus heel erg moeilijk voor je maken.

Succes ermee jongeman.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

He Sinister, geef nou eerst eens aan waar ik heb gezegt dat jou ITR niet goed afgesteld staat.
Je neemt conclusies die volkomen uit de lucht gegrepen zijn en valt me daar nu mee aan. Dat gaat nergens over en dat is de reden dat ik niet meer in discussie ga met je.

Je bent qua kennis een broekkie hier en het zou fijn zijn als je je antwoorden kon baseren op eigen kennis.
Je probeerd me nu op te jagen tegen Olivier. Dat heeft helemaal geen zin. Wat afstellen van auto's betreft zijn we het meestal wel eens. Hij doet het alleen op zn bank, ik doe het op straat als ik geen bank voor handen heb.

oja, voor de geleverde vermogens en levensduur van door mij afgestelde auto's hoef ik me helemaal niet te schamen. Dat weet bijna iedereen. Nou jij nog......
Lucas79

Post by Lucas79 »

:evil: laat de technische topics met rust! :evil:

Ga lekker ergens anders zitten bekvechten (in algemeen ofzo, of een ander forum) op deze manier valt er nooit goed te zoeken in technische onderwerpen!

@admin: wil je de laatste 10 posts ofzo ff verwijderen?
Deus Ex Machina!
Katana

Post by Katana »

Heren back on opic please!

FN2 ECU
JDMTEG

Post by JDMTEG »

WTF :roll: :dunno: :clap :satan: :censor

:lol:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Heren back on opic please!

FN2 ECU

Ja goed plan!

Voor de FN2 eigenaren is het een leuke manier van chiptuning. Niet perfect, maar een mooie aanvulling als je de gebruikelijke dingen al aangepast hebt.
Ik geloof het wel dat je de geclaimde winst ermee kan behalen.
wilco

Post by wilco »

Ik vind dat zulke discussies best mogen , maar er moet niet gescheld of wat dan ook worden maar laten ze dan met feiten komen, In plaats van dom iets roepen.

Van mij mag de discussie doorgaan , maar dan wel in een ander topic ImageImage
Locked