'92 civic EG6 spec R

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
JDM-EG6-R
Posts: 8
Joined: Thu Mar 06, 2008 12:55 pm

Post by JDM-EG6-R »

wesjes wrote:
De motor ligt er idd altijd zo in, tenzij dat je met K series bezig bent, dan ligt hij volledig aan de andere kant.
Volgens mij hebben ze bij Honda de motor meer naar links gelegd (als je het bekijkt van in de wagen) omdat de bestuurder in Japan rechts zit, zodat ze op die manier een betere gewichtsverdeling zouden kunnen bekomen.


Als je het bekijkt vanaf de :japan: kant dan is het wel logies.. maar om dit ook toe te passen op een europese auto is iets minder?


Ja idd, mja ze kunnen moeilijk voor iedereen goed doen he. Oplossing = RHD conversie... Of een passagier meenemen die iets zwaarder is als jezelf :lol:
JDM-EG6-R
Posts: 8
Joined: Thu Mar 06, 2008 12:55 pm

Post by JDM-EG6-R »

Ondertussen is de eCtune op de b18 wat beter afgesteld, met dank aan Frank en Martin, eg gaat lekker nu :D
Voorlopig nog niet op de testbank geweest, wil eerst de zo goed als versleten b16 cardans vervangen door b18 cardans, en ineens ook een 5 lug conversie doen, grotere remmen zijn zeker geen overbodige luxe nu :razz:
Maar eerst zo snel mogelijk een roestplek laten weghalen, hopelijk lukt dat voor het JAF dit weekend waar ik uitgenodigd ben op de JDMstand van AM.
Locked