Storing!!

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
roblom

Post by roblom »

Als de accu na ff opgeladen te zijn (rondje rijden of aan de lader) weer naar behoren werkt dan heeft het dus niet met de accu zelf te maken lijkt me.
Gangaran

Post by Gangaran »

Ja, maar ze hadden de accu gemeten en het bleek een kortsluiting te hebben. Ze dachten dat de platen in de accu tegen elkaat zitten.
Gangaran

Post by Gangaran »

Ik heb net de stroom even gemeten en ik meet 0,07A. Mijn vraag is nu of dit "veel" is of niet? Kan dit inderdaad een lekspanning zijn of is dezewaarde acceptabel?
AllGo

Post by AllGo »

Gangaran wrote:Ik heb net de stroom even gemeten en ik meet 0,07A. Mijn vraag is nu of dit "veel" is of niet? Kan dit inderdaad een lekspanning zijn of is dezewaarde acceptabel?

Dat is 0.84 watt.. Daar kan het bijna niet aan liggen...
Sinister

Post by Sinister »

Hoe kan je nu die stroom meten, stroom kan je bijna nooit juist meten je kan enkel spanning met zekerheid juist meten.
Gangaran

Post by Gangaran »

Om de stroom te meten moet je, je min-pool afkoppelen en daar tussen plaats je een multimeter(Ampere).

Spanning altijd parallel schakelen en stroom altijd in serie, dus niet zo moeilijk.
Keung

Post by Keung »

Gangaran wrote:Ik heb net de stroom even gemeten en ik meet 0,07A. Mijn vraag is nu of dit "veel" is of niet? Kan dit inderdaad een lekspanning zijn of is dezewaarde acceptabel?

Onlangs ook zo'n probleem gehad bij een CR-V.
Deze was voorzien van standkachel en accu liep ook steeds leeg.

De stroomafname was 0.05A, zekering van de standkachel verwijderd werd de stroomafname slechts 0.02A

Wellicht dat er iets achteraf is aangesloten? Anders zou het kunnen dat er werkelijk iets in de accu zelf niet in orde is en zichzelf ontlaad.
Misschien dat je een nieuw bestelde accu laat monteren i.p.v. op-voorraad-liggende-accu van de 'slechte' serie weer laat monteren.
eteuben

Post by eteuben »

Keung wrote:Anders zou het kunnen dat er werkelijk iets in de accu zelf niet in orde is en zichzelf ontlaad.

Een accu ontlaad zichzelf altijd. Ongeveer 1% per dag en je hebt minimaal 40% nodig om te starten :razz: .
JDMTEG

Post by JDMTEG »

eteuben wrote:
Keung wrote:Anders zou het kunnen dat er werkelijk iets in de accu zelf niet in orde is en zichzelf ontlaad.

Een accu ontlaad zichzelf altijd. Ongeveer 1% per dag en je hebt minimaal 40% nodig om te starten :razz: .

Dan mag ik mijn auto zeker geen 10 dagen laten stil staan.
De dealer zij onlangs dat hij nog maar 50% van zijn vermogen gaf. En de accu is nog maar 8 jaar oud :lol: .
Gangaran

Post by Gangaran »

Volgens mij heb ik de boosdoener gevonden. Het is/was (toch) mijn versterker. De massa kabel zat bijna los. Na 3 dagen niet te hebben gereden, starte mijn auto prima vanmiddag.
Ik hou het even in de gaten, maar volgens mij is het nu opgelost.
Katana

Post by Katana »

Gangaran wrote:Volgens mij heb ik de boosdoener gevonden. Het is/was (toch) mijn versterker. De massa kabel zat bijna los. Na 3 dagen niet te hebben gereden, starte mijn auto prima vanmiddag.
Ik hou het even in de gaten, maar volgens mij is het nu opgelost.

Top man :thumbs:
Lucas79

Post by Lucas79 »

Hoop dat het goed blijft!

Ik ga van het weekend de EJ9 van Anna maar eens helemaal doormeten.
Deus Ex Machina!
Sinister

Post by Sinister »

Massa kabel niet goed vast? Hoe kan hij dan versterken, dat hoor je toch direct zou ik denken?
Gangaran

Post by Gangaran »

Sinister wrote:Massa kabel niet goed vast? Hoe kan hij dan versterken, dat hoor je toch direct zou ik denken?

Zou kunnen, maar tegenwoordig rijd ik de R niet zo vaak meer als "vroeger". Als ik hem rijd, doe ik dat vaker zonder muziek, wil graag
genieten van het geluid 8)
Gangaran

Post by Gangaran »

unicorn wrote:Hoop dat het goed blijft!

Ik ga van het weekend de EJ9 van Anna maar eens helemaal doormeten.

Succes mee.
Locked