Pagina 2. nieuwe vraag over CTR!
AllGo wrote:Voor een nederlandse auto, nationale autopas.
Maar kilometerstand boeit over het algemeen vrij weinig. Beter een nette auto met 2 ton op de klok, dan een barrel met 7000 kms..
Denk niet dat het een nederlander is, dus dan is km stan lastig te controleren volgens mij. Maar dan geldt idd het 2e wat je zegt maar daar kom je pas na een tijdje achter

VtecBob wrote:Er zit trouwens ook geen rode sleutel bij.
is dit erg, of is z'n sleutel toch wel noodzakelijk?
Mij is verteld dat deze sleutel maar één keer te gebruiken was waarna hij gereset moest worden bij de dealer. Stukje diefstal preventie, het stelen van die sleutel zou er toe leiden dat men de gestolen auto maar één keer kan starten.
Echter kregen we bij Kraaij te horen dat deze sleutel lauter was voor het dupliceren van de sleutel en dat je deze nooit mocht gebruiken. Hij had het namelijk een keer gedaan en de hele auto was 'ontregeld'
In mijn ogen is de rode sleutel een must om erbij te hebben, echter heeft deze auto wel 3 sleutels erbij :-?
2 'normale' zwarte sleutels en een klein sleuteltje (bijgemaakt?)
Iemand een mening hier over?
mja, geen idee mbt dat 3e sleuteltje...
die rode is een 'master' key, waarin gegevens staan mbt de code die in de normale sleutels staat, om de startblokkering uit te zetten als je hem wilt starten...
je mag hem dus inderdaad nooit gebruiken onder normale omstandigheden, omdat dan de ecu code gewijzigd wordt en de oem sleutels een foute code hebben (de ecu is namelijk vernieuwd).
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar volgens mij krijgen de zwarte sleutels naderhand de nieuwe ECU code, mits de zwarte sleutels nog geen code hebben (het is immers om nieuwe sleutels te coderen)... doe je het met gebruikte zwarte sleutels, sja, dan ist af.
Hoe het ook echt moge werken (mijn idee is dus niet meer dan dat: een idee), de rode mag je in principe nooit gebruiken. De mijne zit bijvoorbeeld nog in het OEM plasticje verpakt. Nooit zelfs open geweest.
Bij de civic heb ik die rode er echter niet eens bij. En ik verwacht niet dat hij ooit nodig gaat zijn (en if so, dan is het waarschijnlijk goedkoper om de ecu te chippen, zodat de blokkering eraf is)
Even algemeen over die auto: hou op met zeuren en zeiken. Ga ermee rijden. Is er ook maar half iets wat je niet vertrouwd, lekker laten staan! Dan kan hij beter voor 10k dat ding hier bij mij in de buurt komen halen. Daarvan is WEL de hele historie bekend (maar heeft 160k op de teller als nadeel) en zit ook alles bij (+goodies)
Alleen moet je mij dan de OEM wielen laten kopen
die rode is een 'master' key, waarin gegevens staan mbt de code die in de normale sleutels staat, om de startblokkering uit te zetten als je hem wilt starten...
je mag hem dus inderdaad nooit gebruiken onder normale omstandigheden, omdat dan de ecu code gewijzigd wordt en de oem sleutels een foute code hebben (de ecu is namelijk vernieuwd).
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar volgens mij krijgen de zwarte sleutels naderhand de nieuwe ECU code, mits de zwarte sleutels nog geen code hebben (het is immers om nieuwe sleutels te coderen)... doe je het met gebruikte zwarte sleutels, sja, dan ist af.
Hoe het ook echt moge werken (mijn idee is dus niet meer dan dat: een idee), de rode mag je in principe nooit gebruiken. De mijne zit bijvoorbeeld nog in het OEM plasticje verpakt. Nooit zelfs open geweest.
Bij de civic heb ik die rode er echter niet eens bij. En ik verwacht niet dat hij ooit nodig gaat zijn (en if so, dan is het waarschijnlijk goedkoper om de ecu te chippen, zodat de blokkering eraf is)
Even algemeen over die auto: hou op met zeuren en zeiken. Ga ermee rijden. Is er ook maar half iets wat je niet vertrouwd, lekker laten staan! Dan kan hij beter voor 10k dat ding hier bij mij in de buurt komen halen. Daarvan is WEL de hele historie bekend (maar heeft 160k op de teller als nadeel) en zit ook alles bij (+goodies)
Alleen moet je mij dan de OEM wielen laten kopen

Nou de itr blijft dus staan bij kraaij, ik heb er gewoon geen goed gevoel bij. En bij een auto moet je gevoel gewoon goed zijn vind ik.
Teveel nadelen als voordelen dus.
Maargoed, heb me oog nu laten vallen op een civic type r uit 2002.
http://autoscout24.nl/Details.aspx?id=gixtd2xnfoc
Hij staat bij autobedrijf Moree.
Iemand ervaringen met dit bedrijf en kent iemand de auto?
Hij staat al vrij lang te koop bij hem dus mischien dat iemand mij hierover meer kan vertellen. Ik ga er morgen kijken, maar wat info vooraf zegt mischien al iets! Alvast bedankt!
Teveel nadelen als voordelen dus.
Maargoed, heb me oog nu laten vallen op een civic type r uit 2002.
http://autoscout24.nl/Details.aspx?id=gixtd2xnfoc
Hij staat bij autobedrijf Moree.
Iemand ervaringen met dit bedrijf en kent iemand de auto?
Hij staat al vrij lang te koop bij hem dus mischien dat iemand mij hierover meer kan vertellen. Ik ga er morgen kijken, maar wat info vooraf zegt mischien al iets! Alvast bedankt!
Ik heb deze auto ook bekeken voordat ik m'n huidige auto kocht.
conclusie: erg strakke auto , naar mijn mening ook nooit schade gehad.
alleen... :roll:
Dashboard paar schoonheidsfoutjes en onder de motorkap de welbekende bloemkolen van t lange stilstaan (7 maanden geleden al) en de relatief hoge kmstand....verder mooie auto maar heb m om deze redenen laten staan.
Prijs blijft t zelfde bij m want koste toen ook al 16.950,-
conclusie: erg strakke auto , naar mijn mening ook nooit schade gehad.
alleen... :roll:
Dashboard paar schoonheidsfoutjes en onder de motorkap de welbekende bloemkolen van t lange stilstaan (7 maanden geleden al) en de relatief hoge kmstand....verder mooie auto maar heb m om deze redenen laten staan.
Prijs blijft t zelfde bij m want koste toen ook al 16.950,-