Page 2 of 3

Posted: Tue Nov 27, 2007 8:21 pm
by roblom
Als je bougies zo slecht zijn dat je het merkt dan ben je veel te laat met vervangen.

Wat ik me nog wel afvraag is HOE het filter is schoongemaakt. Probeer anders eens het originele filter. Als lambda zelf en kat in orde zijn dan moet het ergens anders aan liggen want je moet toch wel onder de 1.0 kunnen komen lijkt me.

Posted: Tue Nov 27, 2007 9:12 pm
by DC2TYPER
roblom wrote:Als je bougies zo slecht zijn dat je het merkt dan ben je veel te laat met vervangen.


Misverstand, ik merk het niet !
Zitten er ook een 40.000km in.

Posted: Tue Nov 27, 2007 9:18 pm
by Sinan
DC2TYPER wrote:
roblom wrote:Als je bougies zo slecht zijn dat je het merkt dan ben je veel te laat met vervangen.


Misverstand, ik merk het niet !
Zitten er ook een 40.000km in.


w0w hoe kan dat nou, gauw verwisselen

Posted: Tue Nov 27, 2007 9:42 pm
by JDMTEG
Sinan wrote:
DC2TYPER wrote:
roblom wrote:Als je bougies zo slecht zijn dat je het merkt dan ben je veel te laat met vervangen.


Misverstand, ik merk het niet !
Zitten er ook een 40.000km in.


w0w hoe kan dat nou, gauw verwisselen


Gaan toch 100.000km mee. Niet?

Posted: Tue Nov 27, 2007 9:43 pm
by roblom
ITR897 wrote:
Sinan wrote:
DC2TYPER wrote:
roblom wrote:Als je bougies zo slecht zijn dat je het merkt dan ben je veel te laat met vervangen.


Misverstand, ik merk het niet !
Zitten er ook een 40.000km in.


w0w hoe kan dat nou, gauw verwisselen


Gaan toch 100.000km mee. Niet?

Hangt van het soort bougies af.....

Posted: Tue Nov 27, 2007 9:49 pm
by JDMTEG
roblom wrote:
ITR897 wrote:
Sinan wrote:
DC2TYPER wrote:
roblom wrote:Als je bougies zo slecht zijn dat je het merkt dan ben je veel te laat met vervangen.


Misverstand, ik merk het niet !
Zitten er ook een 40.000km in.


w0w hoe kan dat nou, gauw verwisselen


Gaan toch 100.000km mee. Niet?

Hangt van het soort bougies af.....


Ken het type niet maar die wat er origineel inzitten, NGK's geloof ik, gingen er toch 100.000 mee zeiden ze bij de dealer.

Posted: Tue Nov 27, 2007 10:01 pm
by roblom
De iridium versie wel ja, maar het is niet gezegd dat die erin zitten :D Dus ff een kijkje nemen of voor de zekerheid vervangen (je weet immers nooit exact hoelang ze erin zitten als je ze er niet zelf in gezet hebt).

Posted: Tue Nov 27, 2007 10:12 pm
by Sinan
je hoeft ze toch niet altijd tegen het einde te gebruiken, nieuwe bougies zijn altijd fris

Posted: Wed Nov 28, 2007 6:19 am
by DC2TYPER
ITR897 wrote:
Sinan wrote:
DC2TYPER wrote:
roblom wrote:Als je bougies zo slecht zijn dat je het merkt dan ben je veel te laat met vervangen.


Misverstand, ik merk het niet !
Zitten er ook een 40.000km in.


w0w hoe kan dat nou, gauw verwisselen


Gaan toch 100.000km mee. Niet?


Dat werd me ook verteld toen er nieuwe bougie's in gingen...

Posted: Wed Nov 28, 2007 7:03 am
by Gaskleppie
Vandaag dus opnieuw geweest, serieus door zitten knallen onderweg want toen ik binnen stopte stonk het er naar rubber Beschaamd/Embarassed .
eerste waarde was 2.0, dan een halve minuut op 3000RPM gehouden toen zakte hij tot 1.2 en bleef hij schommelen rond 1.3 Verdrietig/Sad
Morgen naar de honda dealer eens zien wat ze daar zeggen


Wacht even!
Jij hebt het over het lambda getal? Die moet idd op 1 staan om aan te geven dat je lambda regeling werkt.
Ik heb dit ook gehad. Me helemaal krom gezocht tot we ook gingen zoeken naar een lek in de uitlaat.
Na goed zoeken bleek hij wat te lekken op de achterste flens. Even een lik kit eroverheen en de lambda viel gelijk naar 1!

Klinkt onwaarschijnlijk, maar het lijkt idd op een lekke uitlaat.

Posted: Wed Nov 28, 2007 8:41 am
by DC2TYPER
Gaskleppie wrote:Wacht even!
Jij hebt het over het lambda getal? Die moet idd op 1 staan om aan te geven dat je lambda regeling werkt.
Ik heb dit ook gehad. Me helemaal krom gezocht tot we ook gingen zoeken naar een lek in de uitlaat.
Na goed zoeken bleek hij wat te lekken op de achterste flens. Even een lik kit eroverheen en de lambda viel gelijk naar 1!

Klinkt onwaarschijnlijk, maar het lijkt idd op een lekke uitlaat.


Wat voor kit kun je daar best over doen ? Mijn originele uitlaat lekt ook wat aan de flens (zit er toch maar 1 maal onder per jaar) en in de garage verzekerde ze me dat dit er niets mee te maken had :(
Dan ga ik die zo gauw mogelijk inkitten..

Posted: Wed Nov 28, 2007 3:53 pm
by ITR639
In dat geval had ik nog niet zo verkeerd gedacht.
Het kan ook lekken naar binnen toe. (vooral bij constant toerental, dalen van toerental)
Sonde van de keuring meet in de einddemper dus die meet meer zuurstof als er een lek is.

Posted: Wed Nov 28, 2007 5:17 pm
by AllGo
DC2TYPER wrote:
Gaskleppie wrote:Wacht even!
Jij hebt het over het lambda getal? Die moet idd op 1 staan om aan te geven dat je lambda regeling werkt.
Ik heb dit ook gehad. Me helemaal krom gezocht tot we ook gingen zoeken naar een lek in de uitlaat.
Na goed zoeken bleek hij wat te lekken op de achterste flens. Even een lik kit eroverheen en de lambda viel gelijk naar 1!

Klinkt onwaarschijnlijk, maar het lijkt idd op een lekke uitlaat.


Wat voor kit kun je daar best over doen ? Mijn originele uitlaat lekt ook wat aan de flens (zit er toch maar 1 maal onder per jaar) en in de garage verzekerde ze me dat dit er niets mee te maken had :(
Dan ga ik die zo gauw mogelijk inkitten..


Uitlaatpasta of gungum (gungum meer voor gaatjes, pasta voor vlakdichting).

Posted: Wed Nov 28, 2007 5:26 pm
by DC2TYPER
AllGo wrote:
DC2TYPER wrote:
Gaskleppie wrote:Wacht even!
Jij hebt het over het lambda getal? Die moet idd op 1 staan om aan te geven dat je lambda regeling werkt.
Ik heb dit ook gehad. Me helemaal krom gezocht tot we ook gingen zoeken naar een lek in de uitlaat.
Na goed zoeken bleek hij wat te lekken op de achterste flens. Even een lik kit eroverheen en de lambda viel gelijk naar 1!

Klinkt onwaarschijnlijk, maar het lijkt idd op een lekke uitlaat.


Wat voor kit kun je daar best over doen ? Mijn originele uitlaat lekt ook wat aan de flens (zit er toch maar 1 maal onder per jaar) en in de garage verzekerde ze me dat dit er niets mee te maken had :(
Dan ga ik die zo gauw mogelijk inkitten..


Uitlaatpasta of gungum (gungum meer voor gaatjes, pasta voor vlakdichting).


Eens gaan horen bij brezan, het moet natuurlijk ook makkelijk verwijderbaar zijn, de flens dicht gewoon niet meer zo goed af (door roest etc :( )

Posted: Wed Nov 28, 2007 6:31 pm
by Gaskleppie
GunGum is idd de makkelijkste optie. Los halen is ook geen probleem met dat spul.

Ik gebruikte even wat kit omdat er niets anders voorhanden was. Even snel door de keuring en ik mocht weer een jaartje!
Volgens mij was die kit al weg toen ik weer thuis was ;)

Posted: Wed Nov 28, 2007 6:32 pm
by Martin.O
Purschuim

Posted: Wed Nov 28, 2007 6:34 pm
by Jo&
Beton voeg

Posted: Wed Nov 28, 2007 6:43 pm
by mr. X
Plijstertje...

Posted: Wed Nov 28, 2007 7:20 pm
by AllGo
mr. X wrote:Plijstertje...


Inburgeringsexamen...

Posted: Wed Nov 28, 2007 8:28 pm
by mr. X
AllGo wrote:
mr. X wrote:Plijstertje...


Inburgeringsexamen...


5 Voor Nederlands.
Daar hebben we het hier al een keer over gehad en doe mn best..