2008 Honda Civic Type-R Tuned by INGS

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Type R = N/A
Type R != F/I
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Want de trend word relatief kleine motoren met drukvulling, sterke n.a. motoren zijn voor behouden met een grotere motorinhoud en dan met name van BMW, Audi en in mindere mate Mercedes en in dit segment zit honda niet. (het andere segment ook niet overigens Rollende ogen/Rolling Eyes )

Gelukkig is Honda 1 van de weinige merken die zich niet mee laat slepen door de ongeschreven wetten in autoland.....

Daardoor zijn ze 1 van de weinige zoniet de enige die betaalbare pure rij ijzers maakt!
genesis

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:
Gelukkig is Honda 1 van de weinige merken die zich niet mee laat slepen door de ongeschreven wetten in autoland.....

Daardoor zijn ze 1 van de weinige zoniet de enige die betaalbare pure rij ijzers maakt!

Aan de rijcapaciteiten en het potentieel ligt het bij honda ook niet, ze steekt met kop en schouders boven de rest uit, maar het vermogen is het grote manco! :cry: Nu kunnen misschien de echte honda fanaten dit volhouden, maar met 5 a 6 jaar is dit echt niet meer vol te houden en te verkopen, tegen die tijd zullen de meeste n.a. honda rijders (op een enkeling na) het opgegeven hebben en een ander merk rijden. :o ops:

Genesis
wesjes

Post by wesjes »

genesis wrote:
Gaskleppie wrote:

Aan de rijcapaciteiten en het potentieel ligt het bij honda ook niet, ze steekt met kop en schouders boven de rest uit, maar het vermogen is het grote manco! :cry: Nu kunnen misschien de echte honda fanaten dit volhouden, maar met 5 a 6 jaar is dit echt niet meer vol te houden en te verkopen, tegen die tijd zullen de meeste n.a. honda rijders (op een enkeling na) het opgegeven hebben en een ander merk rijden. :o ops:

Genesis

Nu klink je als een Amerikaan.. We WANT MORE.. meer pk geen tractie..
genesis

Post by genesis »

Nonsens, tractie is allang het probleem niet meer, andere motivatie zou waarschijnlijk meer plausibel zijn. :roll:

Genesis
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Nonsens, tractie is allang het probleem niet meer

Omdat de merken die geen tractie problemen meer hebben dit opgelost hebben dmv 4x4 aandrijving. Iets wat normaal gesproken belachelijk onnodig en vermogen wegvretend is op straat.

En dat is dus totaal tegenstrijdig met de Type-R filosofie....
genesis

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:

Omdat de merken die geen tractie problemen meer hebben dit opgelost hebben dmv 4x4 aandrijving. Iets wat normaal gesproken belachelijk onnodig en vermogen wegvretend is op straat.

Ford Focus RS Quaife, Mazda, Renault, Opel OPC, Volvo, VW, Seat ook allemaal uitvoeringen met 200+ turbo pk's zonder 4wd.

Genesis
Sh@y

Post by Sh@y »

die ziet er gaaf uit, jammer dat deze uitvoeringen niet naar nederland komen... :cry:
S.J.

Post by S.J. »

genesis wrote:
Gaskleppie wrote:

Ford Focus RS Quaife, Mazda, Renault, Opel OPC, Volvo, VW, Seat ook allemaal uitvoeringen met 200+ turbo pk's zonder 4wd.

Genesis

Die gaan ook alleen maar rechtdoor.
genesis

Post by genesis »

Kinderachtig jongens, elke hondarijder zoekt primair altijd eerst naar meer vermogen en dan pas, als het vermogen er is, secondair naar meer 'handling' in de vorm van remmerij (en ook die is van honda voor verbetering vatbaar en wegligging (demping, vering, rubbers en camber). Btw hoeveel van de mannen hebben LSD buiten de ITR rijders? :roll:

Dus.................. in eerste instantie word het vermogen gezocht toch.....................?!

Genesis
wesjes

Post by wesjes »

Ik heb LSD in me CTR, was kinda standaard dusss ja
S.J.

Post by S.J. »

Dan zouden we eigenlijk een Poll moeten openen Power of Handling.
Ik heb liever een langzame auto met een goed onderstel dan een auto die rechtdoorgaat met 700pk.
genesis

Post by genesis »

Eens, maar als de handling oke is, is de volgende wens vermogen toch..............?!

Genesis
genesis

Post by genesis »

wesjes wrote:Ik heb LSD in me CTR, was kinda standaard dusss ja

CTR nog steeds knudde remmen?!

Genesis
wesjes

Post by wesjes »

genesis wrote:

Genesis

Hmm ik vind me brembo's niet echt knudde die er OEM opzitten ^_^
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Sorry, je hebt gelijk.
Alleen lossen ze het op door elektronisch het vermogen te knijpen en door rem ingrepen het spinnende wiel tegen te houden.
Dat is lekker je vermogen op de weg krijgen zeker?
mr. X

Post by mr. X »

genesis wrote:Eens, maar als de handling oke is, is de volgende wens vermogen toch..............?!

Genesis

Oooh je noemt zo'n drogredenen.

Men koopt een Honda om daarna wat aan het vermogen te doen omdat de wegligging al vaak puik is. Gratis pk's vrijmaken door puur een open uitlaat en inlaat systeempje.
Als vermogen zó belangrijk was gingen we hier allemaal wel FI, mee eens?
Dat doen we dus niet.

Je scheert nu niet elke die hard Honda rijder over een kam, je scheert nu de helft van de forum gebruikers over één kam met je opmerking over LSD.
Tegenwoordig leven we helaas in een Nederland waarin mensen een auto word aangesmeerd en men niet meer voor zich zelf kiest. De markt bepaald zichzelf.
Omdat de wegligging zonder al goed is (lees op gelijke hoogte of zelfs beter dan de concurrentie) gaat een Honda rijder voor vermogen.

Als je wil gaan stoken, doe dat lekker ergens anders.
De waarheid mag gezegd worden, maar jij lokt deze discussies puur uit en dat is wat me zo irriteert.
Zit je met een minderwaardigheidscomplexje ofzo?
Eens in de zoveel tijd moet je even stoken, dan komt er volgens mij iets boven borrelen bij je.
genesis

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:

Sorry, je hebt gelijk.
Alleen lossen ze het op door elektronisch het vermogen te knijpen en door rem ingrepen het spinnende wiel tegen te houden.
Dat is lekker je vermogen op de weg krijgen zeker?

Deze systemen worden wel heel snel volwassen, nu nog een beperking later een zege. (btw jij hebt de ABS op jouw auto toch ook niet buiten werking gesteld?! :roll: was vroeger knudde maar nu een verrijking :wink: )

Genesis
genesis

Post by genesis »

mr. X wrote:
Als je wil gaan stoken, doe dat lekker ergens anders.

Heeft nix met stoken te maken, maar met de constatering dat honda niet besluitvaardig is met de sportieve uitvoeringen tov van de concollega's, ze leveren geen hoogvermogende uitvoeringen met b.v een 3 of 3,5 ltr V6 hoogtoerig blok maar ook geen kleine f.i motor. Hoe wil je dan het sportieve imago hooghouden wat honda altijd heeft gehad (ook de F1 ging voor honda niet lekker, ook op dit forum door de liefhebbers een hoop gemopper gehoord).

Als je de liefhebbers als merk aan je wil binden zal je op de marktvraag moeten inspelen anders gaat honda dat (nog meer) merken aan zijn verkoopaantallen mbt de sportievere uitvoeringen. Of ze gaan de kant op van Toyota een topkwaliteit auto maar met geen enkele sportieve beleving, op zich nix mis mee maar wel een hele grijze muis. :roll:

Genesis
genesis

Post by genesis »

wesjes wrote:
genesis wrote:

Genesis

Hmm ik vind me brembo's niet echt knudde die er OEM opzitten ^_^

Zitten er tegenwoordig meerpots remklauwen op van Brembo :shock: wauw dat is zeker een hele verbetering.

Genesis
Locked