Joanne wrote:Wintervelgen met winterbanden. Omdat? - Het maakt wel degelijk verschil - Rij liever veilig - Ben zuinig op me auto
Das allemaal relatief... En in dit geval ben ik het absoluut niet met je eens...
No offence...
Als je nou zegt dat bovenstaande op jezelf slaat oke... maar om dit nou als statement naar iedereen zo neer te zetten :roll:
Ik lees dat niet, dat ze het als vaststaand feit of waarheid voor iedereen brengt.
Er werd gevraagd: "wat doen jullie?" Zij antwoordt met haar keuze en haar redenen / visie.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik denk dat als het kosteloos kon iedereen hier winterbanden zou nemen. Maar dat is niet het geval, dus maken sommigen de bewuste keuze om het geld wel of niet uit te geven.
Winterbanden hebben eigenschappen waarvan bewezen is dat het in een koude periode goed kan helpen met de grip op de weg. Ook voor olie zijn er verschillende gewichten voor koud en warm weer, en zelfs van ruitesproeiervloeistof zijn er verschillende typen. De een zal het allemaal lariekoek vinden en gewoon dezelfde banden, olie, en water onder en in zijn wagen gebruiken, de ander zal toch kiezen voor aangepaste maatregelen.
My 2 cents!
Ivo jij snapte wat ik bedoelde! Heb me post al aangepast! Er werd gevraagd: Wat doen jullie? En daaronder gaf iedereen antwoord... Zodoende deed ik dat ook en beargumenteerde dit ook :wink: was geen statement. Zou je kunnen halen uit Rij liever veilig, afkorting van ik rij liever veilig. En Ben zuining op me auto is afkorting van Ik ben zuinig op me auto...
Ik maak niet zo gauw van die statements hoor 8)
Iedereen zn eigen keuze!
ivm verwachte uitglijdertjes enzo gooi ik er sowieso andere velgen onder. En als ik er andere velgen op gooi, is het geen extra moeite om daar winterbanden om te laten leggen.... Dus zowel wintervelgen als -banden.
Echter: ik heb nu echt klote winterbanden, NOKIAN, en dan zijn mijn toyo proxess zomerbanden volgens mij nog beter... Dus moet toch maar ff een nieuw setje gaan halen voor het echt begint te vriezen...
Voor de ATR heb ik een 2de set wielen met Pirelli winterbanden. Voor de coupe niet. Daar zitten net nieuwe eagles op....
Mijn advies is wel een setje stalen velgen met winterbanden erbij te nemen, mocht het budget dat toelaten. Zo spaar je de zomerwielen en gaan deze banden ook voor een langere tijd mee. In principe ben je dan eigenlijk alleen de extra kosten voor aanschaf van stalen wieltjes, als meerprijs kwijt...
BugsM wrote:Voor de ATR heb ik een 2de set wielen met Pirelli winterbanden. Voor de coupe niet. Daar zitten net nieuwe eagles op....
Mijn advies is wel een setje stalen velgen met winterbanden erbij te nemen, mocht het budget dat toelaten. Zo spaar je de zomerwielen en gaan deze banden ook voor een langere tijd mee. In principe ben je dan eigenlijk alleen de extra kosten voor aanschaf van stalen wieltjes, als meerprijs kwijt...
Nou, is wel iets duurder, want winterbanden slijten sneller PLUS ze zijn bij 3,5mm best op, want dat werken ze gewoon weg niet meer.
BugsM wrote:Voor de ATR heb ik een 2de set wielen met Pirelli winterbanden. Voor de coupe niet. Daar zitten net nieuwe eagles op....
Nou, is wel iets duurder, want winterbanden slijten sneller PLUS ze zijn bij 3,5mm best op, want dat werken ze gewoon weg niet meer.
Ze zijn slijten inderdaad harder en onder de 4 wordt het ook minder. Maar voor in NL zijn ze nog prima. En ik weet niet hoe je rijd in de winter, maar bij koud en nat weer is mijn rijstijl niet te vergelijken met in de zomer. Dus aantal km met winterbanden of zomerbanden is voor mij wel gelijk...
Je kan als je wilt met winterbanden het hele jaar door rijden....
Voodoo wrote:Nooit gedaan en ben ook niet van plan :twisted:
Bronze wielen zien er minder snel vies uit dan witte wielen he :lol:
Inderdaad 8)
MAAR ze worden VAKER gestolen dan witte... :twisted:
Ben niet op m'n achterhoofd gevallen....zit een slot op :wink:
:idea:
Wat raadt je aan. Ik heb ze niet.... Er wordt best wel veel ingebroken in de garage ( en dan nog 180 dokken per maand :evil: :evil: + wachttijd :evil
Ze zijn slijten inderdaad harder en onder de 4 wordt het ook minder. Maar voor in NL zijn ze nog prima. En ik weet niet hoe je rijd in de winter, maar bij koud en nat weer is mijn rijstijl niet te vergelijken met in de zomer. Dus aantal km met winterbanden of zomerbanden is voor mij wel gelijk... Je kan als je wilt met winterbanden het hele jaar door rijden....
Winterbanden zijn van een dermate zacht rubber, dat wanneer je als een oud wijf rijd, je ze nog harder afslijt dan je zomerbanden. Al helemaal als het boven de +/-10 graden is.
Winterbanden hebben minder band weg contact, dus je heb er echt alleen maar nadelen aan als het warm is -> geen winter.
Die paar winters dat we met winterbanden hebben gereden maakte het een wereld van verschil in grip. En om je nette velgen net te houden, plus geen gehannes te hebben met het telkens banden te (de)monteren daar toen ook een apart setje velgen voor gekocht.
Poll doet redelijk goed zijn werk Ik heb deze poll geplaatst, omdat ik het zelf nog niet weet/wist. Wel leuk om te zien dat de meeste gewoon doorrijden. Ik wil wel andere velgen met winterbanden er onder zetten, maar heb net een beetje te veel uitgaven gedaan. (en ik moet mijn garage nog verbouwen). Ik zat eventueel te denken om die set velgen+banden van Erik te kopen. Dan heb ik voor deze winter nog wel geen winterbanden, maar wel alvast nieuwe zomerbanden voor als deze op zijn :wink: Ik denk dat ik zoiets maar ga doen, en dan maar vertrouwen op mijn VSA van de winter.
Staleb velen+banden(16 inch 205/50) Waarom? Ben wederom van plan om naar Zweden te rijden. Verder blijven de velgen mooi, en kon ik ze voor een leuke prijs kopen...