Waar laten jullie je R keuren?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
BugsM

Post by BugsM »

HaRdCoRe-WeZ wrote:
BugsM wrote:
"HaRdCoRe-WeZ":387t52da wrote:Ik rij dan geen Type R, maar ook mijn CRX komt voor de APK gewoon bij de dealer.

Mijn oude ED9 werd de eerste keer terecht afgekeurd. De EE8 vorig jaar, en dit jaar in 1x goed, ook terecht. Ik ben misschien een beetje vervelend voor de keurmeester, maar ik zit er met mijn neus bovenop als ie gekeurd word. Wil het graag ook zelf zien, dan weet ik wat er evt aan scheelt.

Denk dat als je met een oude ed9 bij de dealer komt, men een andere instelling heeft. De meesten zijn honda liefhebbers, en keuren om de auto door de APK te krijgen niet om een auto af te keuren...

Denk dat ze daar snel van terug komen als ze een paar keer een steekproef hebben gehad...[/quote:387t52da]

Je snapt mijn insteek niet. Je kan een auto op 2 manieren keuren. Moeilijk gaan doen en alles opschrijven of de voordeel van de twijfel geven....
roblom

Post by roblom »

LCR wrote:Dealer doet niet moeilijk en ga gelijk nieuwe uit de magazijn halen (=veel geld kwijt).Persoonlijk vind ik dealers niet flexibel genoeg. Een keertje was ik +/- 700 kwijt omdat een achterrem wat vastzat. Volgens mij hebben ze dat hele zooitje vernieuwd...

Nog een voorbeeldje: afstandbediening deed het niet. Dealer verwisselt batterij en het doet het nog steeds niet. Nick Fry: "Zal ik een nieuwe voor u bestellen? Kosten 100-125 euro". Button : "Nee, dank u. Ik denk erover na. Thuis opengemaakt. Draadje los....soldeerbout gekocht bij gamma voor 5 euro en klaar is Jens.

Ik probeer dealers niet zwart te maken hoor. IK heb niet al te goede ervaring ermee en vraagt het dus ff hiero...PEACE 8)

Denk dat je daar al een hoop van de winst kan behalen. Waarom breng je hem eerst naar de dealer en ga je DAARNA pas zelf kijken. Een dealer gaat gewoon niet dingen zitten solderen, simpelweg omdat het dan aan uurloon vaak meer kost dan een nieuwe.
Voordat de mijne voor de APK gaat geef ik hem zelf een grote beurt en kijk ik alles na, dan weet je ook een beetje wat je te wachten staat. Ben je zelf niet zo handig dat je de reparaties zelf uit kunt voeren, even je wielen eraf en de boel eens goed bekijken levert je vaak al een goede indruk op van bijv de staat van je remblokken, remleidingen, rubbers en kogelgewrichten, enz. Dan weet je iig als er nog een mm remvoering op zit dat er nieuwe remblokken op moeten. Dan kan je al een beetje beoordelen of er wat moet gebeuren of niet.
Lucas79

Post by Lucas79 »

Keung wrote:@ Unicorn: Auto Arnhem> dan ken jij Bert, Wim en/of Marco ook wel daarzo. :lol:
Ik weet toevallig dat Gangaran ook klant daar is.

Klopt, allemaal. Marco ken ik pas sinds de VIP Rally dag, Wim en Bert hebben mij de ITR2007 verkocht en bert heeft ons de Hybrid verkocht, nou ja, we hadden er binnen een week eentje nodig, en hij stond er toevallig naast :wink:
Deus Ex Machina!
Locked