AllGo wrote:Erg prettig voor je, maar invidia heeft hier dan weer weinig mee te maken..
Volgens jou is het dus zo dat wanneer die mugendemper geen twinloop zou zijn deze even veel geluid zou maken binnen?
Hij bedoeld meer dat je appels met peren aan het vergelijken bent. De invidia is een van de (zo niet DE) luidste uitlaten, en de Mugen twinloop is een van de (zo niet DE) stilste.
Het principe van dempen is akoustisch gezien gelijk volgens mij of je dat nu met een pijp doet die 2 keer door een dempingskamer gaat of met het plaatsen van een geluidsdemper.
Ik moet zeggen heb vandaag mijn originele catback terug laten monteren en raar maar waar ik heb niet de indruk dat hij trager trekt ofzo. Wel pak minder lawaai en veel beter stationair bollen vind ik.
Heb dus niet echt de indruk dat catback veranderen zoveel verandering geeft.
roblom wrote:Nee dat is dus niet waar. Een gewone demper dempt alleen maar (passief) en een twinloop dempt passief EN actief.
Een plaatje/ foto zegt meer dan duizend woorden. Wist niet dat dat zo werkte, dacht gewoon aan dubbele demping.
Zo'n demper moet wel heel nauwkeurig ontworpen zijn, als je met de golflengte er iets naast zit dan wordt het geluid versterkt ipv gedempt.