Verbod op styling

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
CyRaX

Post by CyRaX »

Klinkt allemaal erg leuk....

Als ze nou eens alles over 1 kam zouden scheren en ook AL die Harley's aanhouden met die herrieknalpotten eronder....
Die zijn soms wel 2 x luider dan de gemiddelde Invidia pijp...

Maar ja....in dit land is alles onderhand scheef....wordt er misselijk van...
BugsM

Post by BugsM »

D_ToXx wrote:@BugsM...

wat voor radio heb je?? 4×40 Watt max?(MOSFET a 27 Watt RMS...)
die is wettelijk in nederland niet toegestaan omdat hij zoveel dB in de auto produceerd dat je de bv. ambulance niet meer hoort...

Gheghe inderdaad, maar denk dat ik 4*35 in de ATR heb. Een oude pioneer. En ik moet bekennen dat deze vaker uit dan aan staat, wanneer ik er mee onderweg ben...
Nu slinger je al weer een nieuw punt aan; geluidsoverlast van ICE welke buiten de auto voor overlast verzorgd... :wink:
BugsM

Post by BugsM »

CyRaX wrote:Klinkt allemaal erg leuk....

Als ze nou eens alles over 1 kam zouden scheren en ook AL die Harley's aanhouden met die herrieknalpotten eronder....

Wat dat betreft lijken wel allemaal wel kinders... ja maar die, en die heeft het ook en die maken veel meer lawaai en toen....

Maar ff serieus, hoe zou je het wel willen hebben? Je houd altijd "scheve" gezichten mbt dit onderwerp....
CyRaX

Post by CyRaX »

BugsM wrote:
CyRaX wrote:Klinkt allemaal erg leuk....

Wat dat betreft lijken wel allemaal wel kinders... ja maar die, en die heeft het ook en die maken veel meer lawaai en toen....

Maar ff serieus, hoe zou je het wel willen hebben? Je houd altijd "scheve" gezichten mbt dit onderwerp....

Je moet het toch wel met me eens zijn dat men de laatste jaren de prioriteiten legt bij dingen die het niet / nauwelijks waard zijn!

Er is een legio aan voorbeelden.......
Het is gewoon een feit dat men het liefst een "makkelijke" boete uitschrijft in plaats van een BEKENDE crimineel oppakt en berecht, want dan moet er van alles worden uitgezocht en dat KOST alleen maar geld.
Nog maar van het onrecht niet te spreken.....een moordenaar wordt "beschermd" terwijl het slachtoffer slecht(er) wordt behandeld.
Het zijn al deze kleine dingen die tot hoge irritatie leiden......

En ja....ik weet ook wel dat er heus aan van alles wordt gewerkt behalve boetes schrijven, maar wij als burger zijn wel erg vaak het l u l.
Trieste boetes van een paar euro schrijven.....ENZOVOORTS
BugsM

Post by BugsM »

CyRaX wrote:
Je moet het toch wel met me eens zijn dat men de laatste jaren de prioriteiten legt bij dingen die het niet / nauwelijks waard zijn!

Klopt inderdaad. Ik kan me druk maken om het feit, dat de politie niet meer wil komen opdraven voor een aanrijding, vanwege het feit dat ze deze kostbare tijd beter willen besteden. Maar ondertussen een paar km verderop wel in de bosjes staan te flitsen, onder het mom van verkeersveiligheid....
HondArd

Post by HondArd »

Of onder het mom van "verleersveiligheid" alléén maar maatregelen voor de gemotoriseerden onder ons afkondigen. Die kunnen bij in gebreke blijven worden gefotografeerd, waarna je mooi een prent in de bus kunt verwachten. Elke nieuwe maatregel voor de groep gemotoriseerden is eigelijk maar een kruimel met het oog op verbetering van de verkeersveiligheid. Goed, elk verkeerslachtoffer minder is er één, maar er kunnen zo veel meer verkeerslachtoffers bespaard worden als er ook eens maatregelen voor fietsers en voetgangers worden afgekondigd. Maar ja, die zijn een stuk minder makkelijk te pakken (lees: de politie moet er meer moeite voor doen) en daarom dat wij automobilisten/motorrijders elke keer de sigaar zijn, en dat terwijl de hele infrastructuur in Nederland van onze wegenbelastingcenten wordt betaald, ook de trottoirs en fietspaden.
VtecBob

Post by VtecBob »

mr. X wrote:Verbod op styling: :thumbs:
Verbod op tuning: :schieten:

Moet zeggen dat ik het zelf niet heb gezien. Maar ik begrijp goed waar het over gaat. Ik pik ze er hiet ook tussenuit, degene die extra op het gas gaan om even te laten horen hoeveel herrie ze hebben. Dit is bijna altijd in combinatie met een lelijke tupperware bak.

Ze vergriepen het voor alle andere. Jammer maar helaas, dat is met veel zo.

Sommige uitlaten zijn ook wel echt overdreven met geluid. Zelf ken ik zo'n jonge. Hij had eerst een corolla 1.3. Langzaam hok, maar hij wou zo veel mogelijk geluid (lijk je dan snel ofzo?). Hij maakte al een graf herrie, maar meneer wou zijn cat. ook weg hebben voor een pijp omdat hij dan nóg meer herrie maakte. Hij had nu dus vanaf spruitstuk tot vlak vóór de achterdemper een rechte pijp. Nog een autostyle demper van 35 euro die niet eens ingebrand was, maar gewoon OPgebrand... dat ding maakte HERRIE.

En.. je kent het wel.. even in het dorp laten zien hoe stoer hij was en hoeveel geluid hij had. Meerdere keren erlangs gezeten dat ik me dood zat te ergeren omdat hij weer eens met 100 door een 50 zone scheurde voorbij een supermarkt in ons dorp waar je gewoon NIETS kan zien aankomen... Verwonder me nog altijd dat hij in al die jaren niets heeft geraakt.

Het voorbeeld dat BugsM geeft vind ik nou een goed voorbeeld.
Als een persoon smorgens vroeg weg moet met brullende pijp, zet je silencer er dan even in. Kleine moeite en vooral in een woonwijk is dit gewoon asociaal als je het niet doet. Then again, een uitlaat moet ook niet een takke herrie maken met rustig rijden, maar hij mag geluid maken met volgas. Vaak is het met die 'illegale' uitlaten om het zo maar te noemen precies het tegenovergestelde.
Onderin tering herrie en pruttelen en achja.. kan me er goed druk om maken.....

@D-ToXx
Hard rijden mag ook niet........... :roll:

Merendeels ben ik het met je eens :D

Maar ik ken hier ook bepaalde personen met een type r met brulpijp die ook overal hun uitlaat ten gehore willen brengen, kijk ik zelf even terug op de ardenne nsx rit..niet echt een tupperware bak :lol:

Maar je hebt er altijd die tuning team kneusjes erbij zitten ja zonder verstand die het verpesten voor andere..
S.J.

Post by S.J. »

mr. X wrote:Verbod op styling: :thumbs:

Sorry hoor maar hier ben ik het niet mee eens!

Wij liefhebbers focussen alleen maar op het Clean/JDM look of de Sjonnie styling ik hoor bijna niemand uit zichzelf zeggen: Dat is nou een mooie afgewerkte showauto. In mijn ogen is het zo ookal zouden er Autostyle onderdelen opzitten als het mooi en stijlvol afgewerkt is heb ik er al veel meer respect voor(Alleen jammer dat er maar heeeeeel weinig autostyle kitjes van goede kwaliteit zijn of nou echt mooi zijn, Maar ze zijn er wel!).

Even een paar voorbeeldjes vana mooi afgewerkte show/gestylde auto's:
Image
Die van Jupke natuurlijk.
Image
Image

en ik zie een S14 liever ZO:
Image
dan zo:
Image

Verschil moet er zijn.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

juw ik bedoelde dat iedereen eigenlijk al gewoon standaard fout is,
en zoals we vandaag het nieuws gehoord hebben word het autorijden weeeeeeeerrrr duurder :cry:

wrom moet die pliesie daar in groningen rondjes gaan rijden en dingen zoeken? ik denk als ze gewoon ergens op de parkeerplaats gaan staan en allles aanhouden er veeeell meer pakken met iets.. Ik denk dat die opperpliesiedude gewoon jaloers is en iets verzonnen heeft omdat ze ik zijn ogen geld genoeg hebbben voor de auto uit te bouwen... :twisted:
mr. X

Post by mr. X »

Vanaf een foto kun je niets over de afwerking zeggen.

Ga naar een 'meeting' één voor een kan ik ze afkraken wat niet goed is.

Hoge uitzonderingen daargelaten.
S.J.

Post by S.J. »

Die grijze civic en die groene civic heb ik allebei in het echt gezien zagen er allebei goed uit. Die lichtgroene s14 is de Demo auto van T&E Vertex, denk niet dat ze met een onafgewerkte auto gaan showen.
Guest

Post by Guest »

Laat me niet lachen , al die showbakken rijden altijd 100kmh op de rechterbaan anders waait die zooi er af
BugsM

Post by BugsM »

S.J. wrote:
"mr. X":1ypf3x5r wrote:Verbod op styling: :thumbs:

Sorry hoor maar hier ben ik het niet mee eens!

Wij liefhebbers focussen alleen maar op het Clean/JDM look of de Sjonnie styling ik hoor bijna niemand uit zichzelf zeggen: Dat is nou een mooie afgewerkte showauto. In mijn ogen is het zo ookal zouden er Autostyle onderdelen opzitten als het mooi en stijlvol afgewerkt is heb ik er al veel meer respect voor(Alleen jammer dat er maar heeeeeel weinig autostyle kitjes van goede kwaliteit zijn of nou echt mooi zijn, Maar ze zijn er wel!).

Even een paar voorbeeldjes vana mooi afgewerkte show/gestylde auto's:
[img]fotow[/img]
Die van Jupke natuurlijk.
[img]fotow[/img]
[img]fotow[/img]

en ik zie een S14 liever ZO:

Verschil moet er zijn.[/quote:1ypf3x5r]

Hoe dan ook. Bovenstaande tupperware hoort mijnsinziens niet thuis op een typeR forum. (behalve die ek4....)
klokkie

Post by klokkie »

Zijn er richtlijnen voor dan? welk wel en niet thuishoort op een forum? Een ieder moet in mijn ogen kunnen tonen wat hij/zij mooi vindt en wat binnen de wetten valt.
mr. X

Post by mr. X »

Gelukkig delen 9 van de 10 forum 'gebruikers' hier de zelfde mening.
BugsM

Post by BugsM »

klokkie wrote:Zijn er richtlijnen voor dan? welk wel en niet thuishoort op een forum? Een ieder moet in mijn ogen kunnen tonen wat hij/zij mooi vindt en wat binnen de wetten valt.

Maar jij weet ook dat een typeR forum is. En je weet ook waar de R voor staat....

Zo bestaat er ook hondaperformance...

Wat dat betreft, zouden richtlijnen helemaal niet misstaan. Maar dat is mijn mening, of moet ik die voor me houden?
Guest

Post by Guest »

Gelukkig zijn er ook optisch getunede wagens met de nodige pk's onder de kap maar meestal is het puur optisch, en ik ken veel gevallen waarbij dat er mooi gedaan is.. petje af..

maar..

wil je je auto mooi & netjes houden - optisch getuned - of niet.. dan jakker je er niet mee over het circuit , dragstrip of straat.. want dan blijft er niets van over!
Locked