Marsnel Filmpje 147.9 pk @ testbank + Filmpje Zandvoort (SJ)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Marsnel wrote:Ik ben ook zelf van mening dat je geen porsche hoeft te hebben om met een big smile van het circuit hoeft af te komen.

Well said mate!

Besides if you drop the right engine in there and do the right foot-work (suspension, brakes, etc.) you wont even need to bother with a type R and can just keep the EG.

Hot Hatch! :thumbs:
Hatchman

Post by Hatchman »

aha ok, vind het toch raar dat ze dan een swaybar maken die eronder door gaat. Zou zonde zijn als je hem nu aan puin zou rijden.
En als je de draagarmen voor neemt van een esi, vti of coupe met swaybar aansluiting dan past die ook niet over de uitlaat?
Marsnel

Post by Marsnel »

jah, dan kan je een andere (zelfs nog iets dikkere :D ) van s.t. kopen waarbij hij er wel overheen gaat. Deze heeft wel dezelfde vorm als orgineel honda.
HondArd

Post by HondArd »

Welkom :zwaaien: Marcel. Om meerdere redenen goed bezig. Ten eerste door je eerst hier voor te stellen en daarna verder te posten. Ten tweede door eerst wat ervaring op te doen met een auto waar iets minder risico's aan vast zitten maar je nog wel veel uit kan halen. Geniet nog maar lang van je EG (en zo te lezen doe je dat ook), het is een mooi dingetje. Een eerste auto (ik neem aan dat het je eerste is) blijft toch altijd speciaal.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Welkom Marcel.
Marsnel

Post by Marsnel »

En op de testbank geweest en weer een dagje op zandvoort mogen knallen.

Daarnaast:
1. Buddyclub spec II catback
2. Rota circuit 8 + Yokohama Parada

Zandvoort 17 okt
4 Heats gereden. Eerste twee waren bizar nat, echt glibberen en glijden vooral audi-s bocht.. Ook paar keer flink verremd en het gras op. Was gelukkig niet de enige :D Was veel schade gereden :-?
Later werd het droger op het circuit. Met nog een paar natte plekken op het circuit was m`n snelste tijd 2:20:20. (Kon bijna volluit)
Zeer veel lof over de Yokohama parada`s, op nat normaal, maar op droog.. WAT een GRIP.

Image
Image
Image

Testbank @ tinustussengas
Vrijdag avond naar eindhoven gereden om te kijken wat er van de standaard 125 pk zijn overgebleven. Na een run met prachtig geluid van de Buddyclub spec II catback (hoor filmpje) kwam het bijzondere resultaat van

147.9 pk @ 7078 rpm eruit.
110.7 pk @ 6731 op de wielen en
162 Nm koppel bij 6042 rpm.

en dat voor een blok met 2 ton op de klok en een regelmatig circuit bezoek.

Ik deed :D :D :D

Filmpje:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8673&hl=nl

Tot zover..
mr. X

Post by mr. X »

toch een aantal paardjes kwijt, das jammer.

Wát een brul pijp :razz:
D_ToXx

Post by D_ToXx »

Marsnel wrote:Vrijdag avond naar eindhoven gereden om te kijken wat er van de standaard 125 pk zijn overgebleven. Na een run met prachtig geluid van de Buddyclub spec II catback (hoor filmpje) kwam het bijzondere resultaat van

147.9 pk @ 7078 rpm eruit.
110.7 pk @ 6731 op de wielen en
162 Nm koppel bij 6042 rpm.

Filmpje:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8673&hl=nl

Tot zover..

X lig je in de snurk positie? :lol: van 125 naar de 147.9...

maaruh heb je bij die pijp wel een setje op maat oordoppen gekregen? :lol:heheeh
Sinan

Post by Sinan »

lekkere geluidje
respect voor het vermogen
Katana

Post by Katana »

D_ToXx wrote:
X lig je in de snurk positie? :lol: van 125 naar de 147.9...

:lol:

Geen problemen op de baan gehad met de DB rakkers?
D_ToXx

Post by D_ToXx »

dit is niet aan mij gericht... :D
Marsnel

Post by Marsnel »

Afgelopen keer had ik de Remus er nog onder, en die maakte niet zoveel herrie.

Aankomende zaterdag is er weer vrij rijden, dan zullen we zien of de buddyclub met cilencer stil genoeg is. Zoniet dan vrees ik toch dat er weer een andere uitlaat moet komen, want circuit rijden is toch het leukste om te doen met een honda..
Sander

Post by Sander »

Marsnel wrote:Afgelopen keer had ik de Remus er nog onder, en die maakte niet zoveel herrie.

Aankomende zaterdag is er weer vrij rijden, dan zullen we zien of de buddyclub met cilencer stil genoeg is. Zoniet dan vrees ik toch dat er weer een andere uitlaat moet komen, want circuit rijden is toch het leukste om te doen met een honda..

Ochtens zeker? Want van 12:00-18:00 heb ik cursus op zandvoort. Misschien zie ik je wel rijden
Marsnel

Post by Marsnel »

ZATERDAG3 NOVEMBER09.00–12.40 uur
ZATERDAG15 DECEMBER09.00–12.40 uur

Wel hopen dat het nu helemaal droog is. Nat heb ik nu wel gezien..
Katana

Post by Katana »

Veel succes heren, en rijd voorzichtig 8)
Sander

Post by Sander »

Ik had je gezien. Je zat die 350z lekker op te rijden. 2 ronden later en je was er voorbij.
Was een van de snelste civic's zoals ik het zag als toeschouwer, en ook een van de luidste trouwens ;)
Marsnel

Post by Marsnel »

Ik had je gezien. Je zat die 350z lekker op te rijden. 2 ronden later en je was er voorbij.
Was een van de snelste civic's zoals ik het zag als toeschouwer, en ook een van de luidste trouwens ;)

350Z was leuk om in te halen, maar op het rechte stuk trok die zo brutaal hard bij me weg dat het me behoorlijk moeite koste.. :D

Ben blij dat ik er niet afgehaald ben met de buddyclub, hij kan er dus onder blijven..

Heb me wel weer prima vermaakt op het circuit, civic hield goed vol. Enkel de laatste heat donderde hij al het koelwater er weer uit.. (nu misschien de koelvin aansluiten op handschakelaar)(en orginele honda radiateur??)

2 Heats gereden.. 1e heat starte ik bijna achteraan, en kon ik het hele veld gaan inhalen.. Maar was wel grappig.. Tweede heat was ook leuk, s.j. kwam bij me inzitten en heeft gefilmd. Dus zal wel filmpje verschijnen soon.

Probleem is echter wel dat m`n bochten snelheid, en het aanremmen nu zo hoog is dat ik daar auto`s inhaal, die daarna op het rechte stuk me weer voorbij komen..

Maaaaar zolang ik nog kramp in me kaak krijg van de big smile, dan is het allang goed.. :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Marsnel wrote:Probleem is echter wel dat m`n bochten snelheid, en het aanremmen nu zo hoog is dat ik daar auto`s inhaal, die daarna op het rechte stuk me weer voorbij komen..

Maaaaar zolang ik nog kramp in me kaak krijg van de big smile, dan is het allang goed.. :lol:

Dat is juist het leukste, jij weet alles uit je auto te halen, de rest kan enkel gasgeven. Maar zolang iedereen het naar zijn zin heeft is het prima.

Moet eerlijk zeggen dat mijn aankomende auto geen circuit monster is, maar ik er voor de grap wel heel graag een paar keer mee over het circuit wil gaan rijden. Hoef dan ook niet perse meer de snelste te zijn :wink:.
S.J.

Post by S.J. »

Deze kerel kan rijden :| . 350z, Civic ED7 met b16a2, Opel Speedster, Groene Civic van TCC(weenie wat erin ligt maar klonk als B-serie). Tuurlijk gaat het niet alleen om wat voor blok je hebt en hoeveel pk's maar het zijn toch wel auto's die bekend staan om snel.

Filmpje komt!
Hatchman

Post by Hatchman »

die groene coupe was van mij. Eerste keer dat ik op zandvoort reed. Was wel erg leuk. Moet zeggen dat je erg goed rijdt met je hb. Had zelf wat problemen met een naar recht trekkende auto bij het remmen op hoge snelheden en de stuurbekrachtiging begaf het in de voorlaatste bocht.
Locked