turbo civic type r
slydawg wrote:N/A tunen houd op een gegeven moment gewoon op, dan heb je gewoon de grens bereikt en dan is een turbo of SC een logische keus.
Dan had ik een andere auto gekocht Evo ofzo. Maar ik wil het liefst zolang mogelijk N/A blijven. Je ziet nu ook steeds vaker in amerika dat mensen van Honda turbo's weer teruggaan naar Honda N/A's.
S.J. wrote:slydawg wrote:N/A tunen houd op een gegeven moment gewoon op, dan heb je gewoon de grens bereikt en dan is een turbo of SC een logische keus.
Dan had ik een andere auto gekocht Evo ofzo. Maar ik wil het liefst zolang mogelijk N/A blijven. Je ziet nu ook steeds vaker in amerika dat mensen van Honda turbo's weer teruggaan naar Honda N/A's.
Nou fijn voor die amerikanen. Ik vind het juist bullshit dat gezanik over dat Honda's N/A moeten zijn, want Honda heeft dat zo bedoeld bla...
Vooral B16/18's zijn uitermate geschikt voor boost en daar kun je ook dagelijks mee rijden. Als je je gas niet ver intrapt rijd je net zoals voorheen.
O ja, en dat zonder die hele rataplan aan te passen zoals hier eerder vermeld en de ECU leest trouwens tot 11 PSI boost. :!:
Waar gaat niemand deze kerel vertellen dat er ook andere nokassen en dergelijke te krijgen zijn voor een ep3. een inlaat, spruitstuk, uitlaat, k-pro en een setje nokkestokken doet echt wonderen op een ep3. mits goed gemapt is het dan ook mogelijk tussen de 225 en de 240 wiel pk's te halen en dan kan je pas echt toeren maken. in mijn optiek is het toch leuker om 9700 toeren te maken ipv 8000 en dan whooooesssh te horen.
gr C
gr C
chris-r wrote:Waar gaat niemand deze kerel vertellen dat er ook andere nokassen en dergelijke te krijgen zijn voor een ep3. een inlaat, spruitstuk, uitlaat, k-pro en een setje nokkestokken doet echt wonderen op een ep3. mits goed gemapt is het dan ook mogelijk tussen de 225 en de 240 wiel pk's te halen en dan kan je pas echt toeren maken. in mijn optiek is het toch leuker om 9700 toeren te maken ipv 8000 en dan whooooesssh te horen.
gr C
Komt meer bij kijken dan alleen bovengenoemde hoor, als je het safe wil doen.
slydawg wrote:chris-r wrote:Waar gaat niemand deze kerel vertellen dat er ook andere nokassen en dergelijke te krijgen zijn voor een ep3. een inlaat, spruitstuk, uitlaat, k-pro en een setje nokkestokken doet echt wonderen op een ep3. mits goed gemapt is het dan ook mogelijk tussen de 225 en de 240 wiel pk's te halen en dan kan je pas echt toeren maken. in mijn optiek is het toch leuker om 9700 toeren te maken ipv 8000 en dan whooooesssh te horen.
gr C
Komt meer bij kijken dan alleen bovengenoemde hoor, als je het safe wil doen.
zowiezo een oliepomp modificatie.........
J-Parts wrote:Volgens mij heb ik een fimpje waar een K20 met standaard drijfstangen & zuigers toch echt ploft bij pas 1.5 bar overdruk..
HOEZO sterk???????
lijst van honda-tech, alles is stock block:
B series:
B18C, LS/VTEC:
1. crx=si 605hp, 364tq stock B18C1 TO4R at 26psi Crome-pro with traktek 110
2. stOOpid tuned 523whp on 22psi and a 50 on C16. All stock B18C1 (11.00 @ 133)
3. C squared motorsports 518whp 324tq 20lbs on C16 and PT67
4. Super-hatch 509 whp 350tq at 21 psi on c16 tuned by JASON hunt
5. fuccarlos 508whp 361tq @17psi on c-16 (10.40@136 1.5 60')
6. marco B18C1/B16 head 480whp @ 23/24 psi on C16 tuned by jason hunt
7. GodFather of Boost 470 on c16 @20-21
8. ngogsr 462.52 fwhp 320.87 tq 23psi c 16
9. cyph3r 454whp 317tq sc61
10. a1320addict 450whp/325wtq @ 18 psi on C16. (10.92 @ 133 on 23" slicks)
B16:
1. Randys 630whp and 390tq on 118. (10.97@131)
2. C squared motorsports 511whp GSR head/GSR tranny....(10.84@134)
3. redline130 393 whp 261 ftlbs, C16 (11.65 @ 125mph)
4. marques4130 350 whp sunoco 112 best (11.8 @ 119 @ 4200 ft)
5. 98gsrTEG 344whp@1 bar on pump gas
6. Black SI 344whp on a stock b16 @14psi
7. 99B16Si 333whp/221wtq SAE at 13psi SC61
8. integlspwr2k 330whp on a stock head stock block
9. Bryson 329whp 210tq 13psi SC61 on 91
10. G"UNIT 329whp 207tq @12psi on a sc61 on 93 octane
LS:
1. stewie8apie 357whp 324wtq, E85, running since April 2007
2. Rico 340whp 270tq 1.7 bar on a stock LS
3. JDMH22HATCH 340/270 15lbs stock LS
4. adseguy 328whp 269trq 16PSI on 93 octane .63/.60 57 trim (retired, yet still in good shape).
5. Mtber 326hp, 270tq 57trim 16-18psi
6. Jeff Evans tuned 320whp/290tq
7. M.A.R.C 315whp/280wtq @ 15psi on 93oct
8. efgarage 308whp 287wtq 15psi 91 oct,tuned with neptune
9. gpomp 308 whp, 255 wtq 94 octane
10. ramrod 307 whp, 247tq Crome pro
F20C
1. TURBO-TEG 690 hp stock s2000 motor with 30 psi on a T-76 Update 4/21/06 (cracked sleeve)
2. JG-fabrications 619 whp 414 wtq (c16)
3. Tinker219 469whp 301tq 16psi GT4088R
4. Sideways 450rwhp 260ftlbs @ 13 lbs boost
5. Jeff Evans tuned 448whp/273tq stage 3 gt FR kit, 15psi,
6. MidwestAutoWorks 373hp 272tq, FullRace kit w/ GT30
7.
8.
9.
10.
F22:
1. twkdCD595 f22b1 335 whp 279 ft. lbs
2. bigdaddyvtec F22b1 10 PSI- 305 WHP and 307 tq.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
K series:
1. Sir2egk 646.90whp / 522.40tq @ 7600rpm GT35R K24 block/stock K20A2 head (11.2 @ 125)
2. dc5_rsx 560 whp/392 Tq
3. Stoopid tuned 515whp bone stock K20A2
4. Jeff Evans tuned k24a 15psi-440whp/300tq
5. DDD 409.38whp 294.76 tq @ 11-12psi 94
6.
7.
8.
9.
10.
H series:
1. This One (Stoopid tuned) 536whp bone stock H22A
2. This One 442whp bone stock H22A
3. Tyler H H22A- 411.3 hp, 330.2 ft-lb (11.076 @ 126.57 mph)
4. trickeng 404wHP completely stock internal H22A
5. 404wHPunder_OATH 363 whp 278 wtq
6. Garrett 361 whp, 299 lbs@11psi
7. SpeedingHatch 354whp 303ft/lbs Lasted 2.5 months ( )
8. x-1 H22 Mased at 344whp
9. C61lude's made 328.2hp on 10psi, onefab mani sc61
10. FastludeH22 302whp @ 8psi
D series:
1. Jeff Evans tuned D16z6, 308whp/262tq, neptune, GT28RS
2.BoostedED9 D16Z6 302whp 251wtq
3. LurkerS8 300whp 237tq
4. nerdsports Y7block/Z6head 375whp/255tq, 93 octane, 12.17@110mph
5. King-Kong D16z6 @ 264p/240ft.tq @ 13 psi sc50
6. ladysman 262whp on 12.5 psi stock Z6
7. wilham320 d16y8 w/ greddy kit at 15psi - 252whp pump gas
8. turbozxi 250whp 250 TQ stock zc sohc IHIvf22 with around 15psi
9. Blind Fashion 236whp 189tq stock Z6 243000 miles!
10. TheShocker d16a6 231 WHP 206 TRQ t3/t4 60 trim .63 a/r 9 psi
ee8 wrote:slydawg wrote:chris-r wrote:Waar gaat niemand deze kerel vertellen dat er ook andere nokassen en dergelijke te krijgen zijn voor een ep3. een inlaat, spruitstuk, uitlaat, k-pro en een setje nokkestokken doet echt wonderen op een ep3. mits goed gemapt is het dan ook mogelijk tussen de 225 en de 240 wiel pk's te halen en dan kan je pas echt toeren maken. in mijn optiek is het toch leuker om 9700 toeren te maken ipv 8000 en dan whooooesssh te horen.
gr C
Komt meer bij kijken dan alleen bovengenoemde hoor, als je het safe wil doen.
zowiezo een oliepomp modificatie.........
Dat is waar had iets specifieker moeten zijn. Was meer om de optie aan te geven. Ook als je financieel gaat kijken zal n/a tuning per gewonnen pk doorgaans duurder zijn dan turbo en SC.