Page 2 of 2

Posted: Fri Jun 29, 2007 1:00 pm
by AllGo
Ik heb nog nooit balken in een ee8/ee9 deur gezien??

Posted: Fri Jun 29, 2007 1:00 pm
by baRt
ja maar die balken zijn ook niet zo speciaal...

maar goed, dat is nou net waar het om gaat uiteindelijk: vele kleine dingen maken een groot totaal...

wat ik wel weet, is dat het kale chassis bij een Honda vrijwel altijd hetzelfde is tussen de verschillende uitvoeringen van dat model... de enige uitzondering die ik ken (sinds 1988 moet ik er wel bij zeggen) is de Integra type R, waar bijvoorbeeld het achterste plaatwerk dikker is voor extra stevigheid...

maar goed: misschien dat anderen nog wel meer voorbeelden weten te noemen... en eigenlijk is het ook vrij ver off topic (wel interessant imho) :)

Posted: Fri Jun 29, 2007 1:18 pm
by RedSun
Idd ff afsplitsing vragen :)

Die balken zijn idd niet speciaal en als je er niet op let vallen ze ook niet op.

Volgens mij is het bij alle automerken zo met de chassis Bart.

Posted: Fri Jun 29, 2007 2:12 pm
by baRt
weet ik zo net nog niet hoor...
of die andere merken hebben zo'n slecht chassis design... ik doel op bv corsa A-tjes die kromtrekken na het monteren van een GSi blok, dat soort dingen...

then again, wie weet wat voor mongolen die swaps hebben uitgevoerd...

ach lekker belangrijk, terug naar het swappen van een b18c6 in een EG :)

Posted: Fri Jun 29, 2007 2:15 pm
by RedSun
Denk dat de basis van het chassis hetzelfde is maar dat ze bij een gsi wat verstevigingen aanbrengen.

Posted: Fri Jun 29, 2007 2:43 pm
by AllGo
Over gsi's lullen doe je maar op het OPC forum :p

Posted: Fri Jun 29, 2007 3:16 pm
by Raido
psies :lol: opel bestaat niet in mijn woordenboek :lol: Type R domineert :o ops:

Posted: Fri Jun 29, 2007 3:41 pm
by RedSun
Alle automerken bestaan in mijn woordenboek, kun je meten hoe goed Honda is.

Posted: Fri Jun 29, 2007 6:55 pm
by VtecBob
Ik ga ook een jdm b18 in mijn delsol swappen.
Ik heb toen zelf al een hoop opgezocht/rondgevraagd.

Je moet iets met de ecu doen anders rijd je constant met een foutcode.
Dus naar gaskleppie ofzo om boel af te laten stellen, zoiets was het.

En ik ga het als volgt doen, ik ga eerst de remmerij aanpakken, dan het onderstel en dan het blok.
Ik ken me zelf lang genoeg, heb het blok erin en ff geen geld meer voor remmen etcetra, maar toch willen trappen met 200 pk in een delsol van 1000 kilo.. :roll:

En ik begin eerst met lichter vliegwiel en koppeling en cai en catback.
Kan ik er later nog altijd een header enzo erop zetten.
Aangezien je toch snel went aan de snelheid, kun je zo elke keer nog mooi kleine stapjes omhoog maken.

Succes 8)

Posted: Fri Jun 29, 2007 7:22 pm
by vtecmoon
dom vraagje, maar als budget geen probleem is, waarom geen "echte" Type-R aanschaffen? heb je gelijk alles goed!

Posted: Fri Jun 29, 2007 8:12 pm
by ee8
vtecmoon wrote:dom vraagje, maar als budget geen probleem is, waarom geen "echte" Type-R aanschaffen? heb je gelijk alles goed!


mhoa, iets bouwen heeft zijn charme he......

en een EG met goeie motor rijdt rondjes om een typeR heen....... :-)

Posted: Fri Jun 29, 2007 9:46 pm
by Raido
ee8 haalt de woorden uit me mond, idd het heeft iets speciaals, iets waar je bloed zweet en tranen in heb gestoke ;) iets wat toch uniek maakt. je eige setup, dat is toch wat bijna iedereen zou wille, je eige ding :D

Posted: Sat Jun 30, 2007 12:55 am
by mr. X
En het is niet te vergeten een stuk goedkoper...

Op papier een óude' 1.3 rijden scheelt nogal wat tov een nieuwere CTR :wink:

Posted: Sat Jun 30, 2007 7:37 am
by baRt
tot er wat hevigs gebeurt (doden, gewonden) wat volgens de verzekering jouw schuld is en er eens goed naar je wagen gekeken wordt...

(erg zeldzaam, dus het risico meestal wel waard, afhankelijk van je rijstijl)

Posted: Sat Jun 30, 2007 7:39 am
by Raido
klopt, alleen je moet je grenzen kennen en je vermogen weten te gebruiken op plekken waar het kan :-)

Posted: Sat Jun 30, 2007 11:43 am
by ee8
mr. X wrote:En het is niet te vergeten een stuk goedkoper...

Op papier een óude' 1.3 rijden scheelt nogal wat tov een nieuwere CTR :wink:


goedkoper is het niet......