Page 2 of 2

Posted: Thu Aug 02, 2007 11:36 pm
by IvoG
slydawg wrote:De mijne gaat voor onderhoud naar Debois in Nieuwegein.
8) :agree:

Posted: Fri Aug 03, 2007 1:39 am
by Gangaran
autodre wrote:
Gangaran wrote:Maar dre, hebben ze niet je filters vervangen? En moeten ze ook niet alle vloeistoffen verversen? (Zie ik niet bij jou staan).


4 remblokken, pollenfilter(s), airco gereinigd(moest gebeuren, vond ik ook) olie, APK, wissers voor, rammeltje in de deur. En ja bij olie verversen hoort ook het filterje...Maar ja dan nog..


En je benzinefilter? (luchtfilter ook?, tenzij je een ander systeem hebt.)

Posted: Fri Aug 03, 2007 2:01 pm
by autodre
Gangaran wrote:
autodre wrote:
Gangaran wrote:Maar dre, hebben ze niet je filters vervangen? En moeten ze ook niet alle vloeistoffen verversen? (Zie ik niet bij jou staan).


4 remblokken, pollenfilter(s), airco gereinigd(moest gebeuren, vond ik ook) olie, APK, wissers voor, rammeltje in de deur. En ja bij olie verversen hoort ook het filterje...Maar ja dan nog..


En je benzinefilter? (luchtfilter ook?, tenzij je een ander systeem hebt.)



Zal het even nakijken. Heb de factuur niet hier bij de hand

Posted: Fri Aug 03, 2007 2:03 pm
by autodre
eteuben wrote:Ik heb onlangs toch ongeveer hetzelfde gehad als jij!

Een Grote80 beurt gegeven, was ik 725 (incl BTW) kwijt. Daar zat dan 200 loon in. De rest was materiaal, incl een dure lambda van 185 en een remblokset achter van bijna 90.

... een dikke klets BTW eroverheen en je zit zo op een halve maandloon! Dan weet je even waarvoor je werkt. Gelukkig zijn dit soort bedragen niet jaarlijks.

Okee...Ik had dus een APK extra, en 2 rembloksets...Pff wat een geld joh. Zeg ook niet dat ik opgelicht ben ofzo. Maar wilde even aangeven wat een geld erin gaat zitten

Posted: Fri Aug 03, 2007 4:11 pm
by DC2
Dan weet ik wat ik kan verwachten :roll: ....nu 74500 op de teller met grote beurt op komst.

Posted: Fri Aug 03, 2007 5:10 pm
by HondArd
Dat snap ik dan weer niet. Een beetje problemen maken over de kosten van een grote beurt, maar aan de andere kant geeft men wel kapitalen uit aan mods.

Posted: Fri Aug 03, 2007 6:16 pm
by autodre
HondArd wrote:Dat snap ik dan weer niet. Een beetje problemen maken over de kosten van een grote beurt, maar aan de andere kant geeft men wel kapitalen uit aan mods.


Wat een onzin. Ten eerste heb ik hem STOCK. Ten tweede maak ik niet perse PROBLEMEN. Echter is 880 euro gewoon eeh HOOP geld...En als ik dat veel vind zeg ik dat. Simpel..

Posted: Fri Aug 03, 2007 6:25 pm
by roblom
Vind 880 ook best hoog.
Ter vergelijking:
Vervangen van mijn distriburieriem kostte me totaal € 260
APK kostte me totaal € 45
Spullen om zelf een kleine beurt uit te voeren € 60

Dit alles bij de Honda dealer.

Posted: Fri Aug 03, 2007 6:57 pm
by autodre
Leuke aanvulling. Mijn airco had lekkage. Kwam ik later pas achter. (na de 880 beurt)Ik weer heen, vandaag auto opgehaald, en leenauto terug gegeven. Dit viel onder service/garantie(en kostte dus niks) . Een geluk bij een ongeluk :)

Posted: Fri Aug 03, 2007 7:03 pm
by Gangaran
Oh ja en ik zie geen bougies in jou lijstje. Of hoeft dat niet?

Posted: Fri Aug 03, 2007 7:29 pm
by roblom
Gangaran wrote:Oh ja en ik zie geen bougies in jou lijstje. Of hoeft dat niet?

Hangt er vanaf welke bougies er gebruikt zijn.

Posted: Fri Aug 03, 2007 7:48 pm
by autodre
Gangaran wrote:Oh ja en ik zie geen bougies in jou lijstje. Of hoeft dat niet?


Staan er niet op...

Posted: Fri Aug 03, 2007 8:01 pm
by klokkie
Ik weet niet hoe het bij een civic zit, maar bij een accord nemen ze bij de distributieriem toch ook direct de spanriem/spanrol en de waterpomp mee. Dit is volgens mij bij jou ook nog niet gedaan. Ik zou dit preventief bij die km stand zeker meenemen om de kosten niet weer opnieuw te krijgen. En als je alle onderdelen optelt die ze gedaan hebben is de prijs eigenlijk lang niet zo gek. Een airco schoonmaken bijvoorbeeld betaal je eerst al voor het milieu gedoe. ( niet goedkoop!) Dan moet alles + en - op druk gebracht worden en 10 min dezelfde waardes hebben. Als dit niet het geval is mogen ze hem niet eens bijvullen. Hier gaat ontzettend veel tijd en dus geld in zitten en dit kun je niet even zelf doen. Dus al met al valt het nog mee en als ze echt een grote beurt doen, met bougies, luchtfilter, benzinefilter en de items die ik opnoemde ben je misschien wel meer dan het dubbele kwijt.

Posted: Fri Aug 03, 2007 9:02 pm
by autodre
klokkie wrote:Ik weet niet hoe het bij een civic zit, maar bij een accord nemen ze bij de distributieriem toch ook direct de spanriem/spanrol en de waterpomp mee. Dit is volgens mij bij jou ook nog niet gedaan. Ik zou dit preventief bij die km stand zeker meenemen om de kosten niet weer opnieuw te krijgen. En als je alle onderdelen optelt die ze gedaan hebben is de prijs eigenlijk lang niet zo gek. Een airco schoonmaken bijvoorbeeld betaal je eerst al voor het milieu gedoe. ( niet goedkoop!) Dan moet alles + en - op druk gebracht worden en 10 min dezelfde waardes hebben. Als dit niet het geval is mogen ze hem niet eens bijvullen. Hier gaat ontzettend veel tijd en dus geld in zitten en dit kun je niet even zelf doen. Dus al met al valt het nog mee en als ze echt een grote beurt doen, met bougies, luchtfilter, benzinefilter en de items die ik opnoemde ben je misschien wel meer dan het dubbele kwijt.



Ze hebben hem gereinigd...En afvoer slangetjes schoongemaakt. Niet de airco op druk gebracht en bijgevuld..

Maar nogmaals, zal wel meevallen...Maar dacht laat even weten was het kostte ;-)

Posted: Sat Aug 04, 2007 7:04 am
by slydawg
CTR heeft distr. ketting, hoeft niet vervangen te worden.

Posted: Sat Aug 04, 2007 11:21 am
by bar honda
Ik kan gelukkig alles zelf doen, Bespaart mij dus een hoop centen. Ben zelf monteur. Koop altijd alles oem bij de dealer en dan doe ik het zelf.

Posted: Mon Aug 06, 2007 8:41 pm
by eteuben
Gangaran wrote:Oh ja en ik zie geen bougies in jou lijstje. Of hoeft dat niet?


Bougies pas bij 100.000 km dacht ik gelezen te hebben. Maar als ze aan de beurt zijn, is het ook weer een dure. Maar gaan dan wel weer 100.000 km mee.

Mijn dealer wil daar de volgende beurt serieus naar kijken, incl ook direct kleppenstellen.

Posted: Tue Aug 07, 2007 9:36 am
by HondArd
autodre wrote:
HondArd wrote:Dat snap ik dan weer niet. Een beetje problemen maken over de kosten van een grote beurt, maar aan de andere kant geeft men wel kapitalen uit aan mods.


Wat een onzin. Ten eerste heb ik hem STOCK. Ten tweede maak ik niet perse PROBLEMEN. Echter is 880 euro gewoon eeh HOOP geld...En als ik dat veel vind zeg ik dat. Simpel..

Ik had het dan ook niet tegen jou persoonlijk, meer in zijn algemeenheid.

Posted: Tue Aug 21, 2007 6:40 pm
by Gangaran
Ben vandaag langs Honda Arnhem geweest en gevraagd over de prijs van een grote beurt.

Bij 80K kost het 280 euros(CTR). Hier worden alle filtrs vervangen en nieuwe olie. Oh ja ze stellen ook de kleppen.

Op zich valt de prijs wel mee, maar inderdaad als je andere dingen moet vervangen, kan de prijs zeker dik oplopen.