Page 2 of 3

Posted: Tue Jun 19, 2007 8:59 pm
by Jo&
mr. X wrote:
slydawg wrote:
"mr. X":1nlnruu3 wrote:Ik heb de TE37's met de Potenza RE050-A banden nu onder de CTR, maar heb toch het gevoel dat de RE040 banden lekkerder rijden op de EP3.
Net even in de regen moeten rijden, maar dat rijdt VOOR GEEN METER!! Met de ITR had ik veeeeel minder last van onderstuur met de RE050-a banden dan met de CTR, zelfde bocht, zelfde condities.

Stock keuze lijkt me prima, waarom michelin banden?


Trust me, je wil echt niet met de RE040 in de regen rijden met de CTR.
RE050A rijd beter, vind ik dan.


Hmm okee, if you say so.

Ik schrok er eigenlijk wel van hoe hij met nat weer reed!
LSD? Of beter, is een gebrek aan LSD de oorzaak?

De ITR ging dan toch wel érg goed met nat weer.[/quote:1nlnruu3]

Ik heb RE040 en zoals ik eerder zei heb ik geen andere onder mijn CTR gehad behalve winterbanden. Op het droge grippen mijn RE040's echt zoo mega goed!! Maar wat Miguel zegt kan goed kloppen want in de regen zijn ze niet fijn. Er is wel normaal mee te rijden, maar toen ik me winterbanden eronder had merkte ik wel dat mn zomerbanden niet zo best zijn in de regen.

Posted: Tue Jun 19, 2007 10:59 pm
by mr. X
@ Edwin

Ik zal zeer binnenkort even een keer voor je mijn originele velgen icm de RE040 band eronder schroeven. Heb nu een paar keer wat bochten onder 'zware omstandigheden' genomen met de RE050A band, maar had dit nog niet gedaan met de RE040.

Durf dit nog niet met zekerheid te zeggen, maar denk misschien dat de RE040 band beter is.

Posted: Wed Jun 20, 2007 12:51 pm
by Katana
De RE040 is veel harder dan de RE050A. Een dagje circuit zou de RE040 het wat langer uithouden maar werken pas als ze warmer zijn. Regen heb ik begrepen is (koud) minder met de CTR.

Ik heb zelf de Bridgestone Potenza RE050A, top band zit ook standaard onder de Enzo.

Op mijn setje track velgen zitten Michelin Pilot om af te branden, maar alleen omdat ze gratis waren 8) van de winter gaan er verse RE050A op en de huidige RE050A op de track velgen.

Posted: Wed Jun 20, 2007 1:10 pm
by baRt
Ik heb zelf de Bridgestone Potenza RE050A, top band zit ook standaard onder de Enzo.


ook op de nieuwe CTR :)

Posted: Wed Jun 20, 2007 2:45 pm
by mr. X
Beide auto's zijn wel een stuk zwaarder.

Binnenkort zal ik iets duidelijk over kunnen zeggen.
Zit te twijfelen om het nu te doen, maar het is bijna weer zover dat je de weg niet op wil met je auto, laat staan 2 bochten vrij kunt nemen zonder overig verkeer.

Posted: Wed Jun 20, 2007 7:48 pm
by noppie
Heb 2 nieuwe michelins eronder en vind ze wel "comfortabel" rijden eigenlijk.

Het zijn geen stuiters i.i.g

Posted: Thu Jun 21, 2007 9:28 pm
by eteuben
Zal ik ook terug gaan in breedte? Er zit nu Toyo 215 breed onder namelijk, standaard hoort dit 205 te zijn.

Qua verschil in omtrek is het niet zo veel. Maar toch!

Posted: Thu Jun 21, 2007 9:45 pm
by ATR 270
Allereerst wil ik eerst even zeggen dat ik het wel een beetje cliche vind om in elk tech-topic dat geopend wordt, gelijk te refereren naar de zoek-functie. Die is echt niet altijd even prettig. Immers zal elk onderdeel hier al wel eens besproken zijn, en zou heel dit gedeelte van het forum wel dicht kunnen.......Just my 2 cents.

on-topic:
mijn bandenervaringen: Michelins zijn weliswaar duur, maar kwalitatief geen toppertje. Wellicht leent deze band zich perfect voor de zachtgeveerde Franse automarkt, maar zoiets gooi je niet onder een type R.
Toyo proxes t1-s of r, geweldige grip, zolang het droog is, bij nat weer is het glibberen. GY Eagle F1: in alle weersomstandigheden een heel behoorlijke band, alleen de slijtvastheid zou beter kunnen. Pirelli Drago heeft deze slijtvastheid meer, maar is een spijkerharde band.
Potenza's worden naar mijn mening niet voor niets standaard gemonteerd onder Honda's.

Helaas rijd ik nu op de keus van een vorige eigenaar die heeft gekozen voor Yokodrama voor en Vredestein achter. Dat gaat in ieder geval helemaal nergens over, maar dat komt vanzelf wel een keer goed. :D

Ik zou het houden bij Goodyear of Bridgestone

Posted: Thu Jun 21, 2007 11:25 pm
by Voodoo
baRt wrote:
Ik heb zelf de Bridgestone Potenza RE050A, top band zit ook standaard onder de Enzo.


ook op de nieuwe CTR :)


Goed gezien Bart, iig een goeie keus van Honda :-)

Posted: Fri Jun 22, 2007 8:06 am
by dinitial
Iemand ervaring met Uniroyal Rainsport?

Posted: Fri Jun 22, 2007 8:14 am
by baRt
Goodyear: ik had de eagle (weliswaar een voorloper van de F1, maar toch) en dat was juist een erg slijtvaste band met minder-dan-genoeg grip :S

Uniroyal Rainsport: prachtige band, zeker voor het geld... Maar niet voor het echte bochtenwerk. Ik heb hem nu onder de EK3 als all-wheather ding en bevalt me best. Op de Integra zou ik me er echter gruwelijk aan storen!

Pirelli: Drago is bagger, alles onder de p9000 (of wat is hun codering) is bagger. De P Zero Nero is een goede band, de P zero RS (geloof ik dat hij heet) is zelfs een R-compound volgens mij. Hoe dan ook, Bij Pirelli vooral gaan voor de high-end.

Posted: Fri Jun 22, 2007 9:17 am
by RedSun
Yokohama parada of a048 (voor het serieuse werk)

Zijn maar weinig yoko fan's hier, geen ervaring of slechte ervaring?

Posted: Fri Jun 22, 2007 9:33 am
by baRt
geen ervaring in mijn geval... ik heb nog nooit op S- of R-compounds gereden... wordt eigenlijk wel eens tijd he?

En als je NU op H-T in het ITR forum gaat lezen, kom je er zelfs een topic over tegen (welke banden gebruikte je op EXPO 2007) en daarin vind je ook vrij veel Falken Azenis RT615 bijvoorbeeld

Posted: Fri Jun 22, 2007 10:21 am
by IvoG
ATR 270 wrote:Allereerst wil ik eerst even zeggen dat ik het wel een beetje cliche vind om in elk tech-topic dat geopend wordt, gelijk te refereren naar de zoek-functie. Die is echt niet altijd even prettig. Immers zal elk onderdeel hier al wel eens besproken zijn, en zou heel dit gedeelte van het forum wel dicht kunnen.......Just my 2 cents.


Dat zou pas fijn zijn, een tech forum met maar 50 topics, waar wel alle discussies in gevoerd worden. Als ik een samenvoegmogelijkheid had zou ik dat zo in elkaar draaien! :idea:
Alles bij elkaar en op 1 plek in een FAQ. Hoef je ook niet te zoeken. :wink:

Posted: Fri Jun 22, 2007 10:23 am
by HONDA
Ik heb de Azenis op de ITR gehad en die haalde het bij lange na niet bij de Bridgestone RE50A. Maar het zal ook wel persoonlijke smaak zijn en afhankelijk van rijstijl.

Posted: Fri Jun 22, 2007 10:28 am
by baRt
welke azenis Sander? de 215 of de 615...
De Azenis is een S-compound volgens mij (in ieder geval NAUWELIJKS straatlegaal) en ZOU dus toch alleraardigst moeten grippen lijkt me...

Posted: Fri Jun 22, 2007 10:47 am
by HONDA
Ik zal mijn bonnen eens nakijken want helaas kan ik het hier op het forum zo snel niet vinden.

Posted: Sun Jun 24, 2007 10:33 pm
by bertjehonda
uniroyal rainsport vind ik echt super rijden heb m jaren onder mijn civic gehad droog weer gewoon goed,,,, met nat weer echt perfect en aangezien het toch best vaak regent in dit kikkerlandje geen slechte keus voor op de gewone weg. wil je veel op t circuit rijden of bijna alleen met mooi weer zijn er zeker betere.
vind ik dan. :D

Posted: Mon Jun 25, 2007 11:36 am
by Dimer
ik heb nog een setje Michelin Pilot Sports liggen

205/40/17

voor 200,- mag je ze hebben, ik kan je foto's sturen voor profiel enzo

Ik heb ze onder de CTR gehad en vond het erg fijne banden. Kwa prestaties doen ze niet onder voor de Bridgestone die std op de EP zat.

Posted: Thu Jul 12, 2007 1:21 am
by mr. X
mr. X wrote:@ Edwin

Ik zal zeer binnenkort even een keer voor je mijn originele velgen icm de RE040 band eronder schroeven. Heb nu een paar keer wat bochten onder 'zware omstandigheden' genomen met de RE050A band, maar had dit nog niet gedaan met de RE040.

Durf dit nog niet met zekerheid te zeggen, maar denk misschien dat de RE040 band beter is.


Nou, de stock rims zitten eronder. Zo zeer binnenkort was het niet maar het is gebeurd. Morgen moet ik toch weer een km of 120 rijden, dus ik zal ze eens 'testen' en hier posten wat ik van die banden vind tov de RE050-a banden.