Michelin Pilot SPORT aanrader of niet?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:
slydawg wrote:
"mr. X":1nlnruu3 wrote:Ik heb de TE37's met de Potenza RE050-A banden nu onder de CTR, maar heb toch het gevoel dat de RE040 banden lekkerder rijden op de EP3.
Net even in de regen moeten rijden, maar dat rijdt VOOR GEEN METER!! Met de ITR had ik veeeeel minder last van onderstuur met de RE050-a banden dan met de CTR, zelfde bocht, zelfde condities.

Stock keuze lijkt me prima, waarom michelin banden?


Trust me, je wil echt niet met de RE040 in de regen rijden met de CTR.
RE050A rijd beter, vind ik dan.


Hmm okee, if you say so.

Ik schrok er eigenlijk wel van hoe hij met nat weer reed!
LSD? Of beter, is een gebrek aan LSD de oorzaak?

De ITR ging dan toch wel érg goed met nat weer.[/quote:1nlnruu3]

Ik heb RE040 en zoals ik eerder zei heb ik geen andere onder mijn CTR gehad behalve winterbanden. Op het droge grippen mijn RE040's echt zoo mega goed!! Maar wat Miguel zegt kan goed kloppen want in de regen zijn ze niet fijn. Er is wel normaal mee te rijden, maar toen ik me winterbanden eronder had merkte ik wel dat mn zomerbanden niet zo best zijn in de regen.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

@ Edwin

Ik zal zeer binnenkort even een keer voor je mijn originele velgen icm de RE040 band eronder schroeven. Heb nu een paar keer wat bochten onder 'zware omstandigheden' genomen met de RE050A band, maar had dit nog niet gedaan met de RE040.

Durf dit nog niet met zekerheid te zeggen, maar denk misschien dat de RE040 band beter is.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

De RE040 is veel harder dan de RE050A. Een dagje circuit zou de RE040 het wat langer uithouden maar werken pas als ze warmer zijn. Regen heb ik begrepen is (koud) minder met de CTR.

Ik heb zelf de Bridgestone Potenza RE050A, top band zit ook standaard onder de Enzo.

Op mijn setje track velgen zitten Michelin Pilot om af te branden, maar alleen omdat ze gratis waren 8) van de winter gaan er verse RE050A op en de huidige RE050A op de track velgen.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

Ik heb zelf de Bridgestone Potenza RE050A, top band zit ook standaard onder de Enzo.


ook op de nieuwe CTR :)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Beide auto's zijn wel een stuk zwaarder.

Binnenkort zal ik iets duidelijk over kunnen zeggen.
Zit te twijfelen om het nu te doen, maar het is bijna weer zover dat je de weg niet op wil met je auto, laat staan 2 bochten vrij kunt nemen zonder overig verkeer.
noppie
Posts: 100
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:31 am

Post by noppie »

Heb 2 nieuwe michelins eronder en vind ze wel "comfortabel" rijden eigenlijk.

Het zijn geen stuiters i.i.g
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Zal ik ook terug gaan in breedte? Er zit nu Toyo 215 breed onder namelijk, standaard hoort dit 205 te zijn.

Qua verschil in omtrek is het niet zo veel. Maar toch!
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

Allereerst wil ik eerst even zeggen dat ik het wel een beetje cliche vind om in elk tech-topic dat geopend wordt, gelijk te refereren naar de zoek-functie. Die is echt niet altijd even prettig. Immers zal elk onderdeel hier al wel eens besproken zijn, en zou heel dit gedeelte van het forum wel dicht kunnen.......Just my 2 cents.

on-topic:
mijn bandenervaringen: Michelins zijn weliswaar duur, maar kwalitatief geen toppertje. Wellicht leent deze band zich perfect voor de zachtgeveerde Franse automarkt, maar zoiets gooi je niet onder een type R.
Toyo proxes t1-s of r, geweldige grip, zolang het droog is, bij nat weer is het glibberen. GY Eagle F1: in alle weersomstandigheden een heel behoorlijke band, alleen de slijtvastheid zou beter kunnen. Pirelli Drago heeft deze slijtvastheid meer, maar is een spijkerharde band.
Potenza's worden naar mijn mening niet voor niets standaard gemonteerd onder Honda's.

Helaas rijd ik nu op de keus van een vorige eigenaar die heeft gekozen voor Yokodrama voor en Vredestein achter. Dat gaat in ieder geval helemaal nergens over, maar dat komt vanzelf wel een keer goed. :D

Ik zou het houden bij Goodyear of Bridgestone
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

baRt wrote:
Ik heb zelf de Bridgestone Potenza RE050A, top band zit ook standaard onder de Enzo.


ook op de nieuwe CTR :)


Goed gezien Bart, iig een goeie keus van Honda :-)
dinitial
Posts: 25
Joined: Fri Mar 19, 2004 11:58 am

Post by dinitial »

Iemand ervaring met Uniroyal Rainsport?
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

Goodyear: ik had de eagle (weliswaar een voorloper van de F1, maar toch) en dat was juist een erg slijtvaste band met minder-dan-genoeg grip :S

Uniroyal Rainsport: prachtige band, zeker voor het geld... Maar niet voor het echte bochtenwerk. Ik heb hem nu onder de EK3 als all-wheather ding en bevalt me best. Op de Integra zou ik me er echter gruwelijk aan storen!

Pirelli: Drago is bagger, alles onder de p9000 (of wat is hun codering) is bagger. De P Zero Nero is een goede band, de P zero RS (geloof ik dat hij heet) is zelfs een R-compound volgens mij. Hoe dan ook, Bij Pirelli vooral gaan voor de high-end.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Yokohama parada of a048 (voor het serieuse werk)

Zijn maar weinig yoko fan's hier, geen ervaring of slechte ervaring?
Nana korobi ya oki
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

geen ervaring in mijn geval... ik heb nog nooit op S- of R-compounds gereden... wordt eigenlijk wel eens tijd he?

En als je NU op H-T in het ITR forum gaat lezen, kom je er zelfs een topic over tegen (welke banden gebruikte je op EXPO 2007) en daarin vind je ook vrij veel Falken Azenis RT615 bijvoorbeeld
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

ATR 270 wrote:Allereerst wil ik eerst even zeggen dat ik het wel een beetje cliche vind om in elk tech-topic dat geopend wordt, gelijk te refereren naar de zoek-functie. Die is echt niet altijd even prettig. Immers zal elk onderdeel hier al wel eens besproken zijn, en zou heel dit gedeelte van het forum wel dicht kunnen.......Just my 2 cents.


Dat zou pas fijn zijn, een tech forum met maar 50 topics, waar wel alle discussies in gevoerd worden. Als ik een samenvoegmogelijkheid had zou ik dat zo in elkaar draaien! :idea:
Alles bij elkaar en op 1 plek in een FAQ. Hoef je ook niet te zoeken. :wink:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik heb de Azenis op de ITR gehad en die haalde het bij lange na niet bij de Bridgestone RE50A. Maar het zal ook wel persoonlijke smaak zijn en afhankelijk van rijstijl.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

welke azenis Sander? de 215 of de 615...
De Azenis is een S-compound volgens mij (in ieder geval NAUWELIJKS straatlegaal) en ZOU dus toch alleraardigst moeten grippen lijkt me...
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik zal mijn bonnen eens nakijken want helaas kan ik het hier op het forum zo snel niet vinden.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

uniroyal rainsport vind ik echt super rijden heb m jaren onder mijn civic gehad droog weer gewoon goed,,,, met nat weer echt perfect en aangezien het toch best vaak regent in dit kikkerlandje geen slechte keus voor op de gewone weg. wil je veel op t circuit rijden of bijna alleen met mooi weer zijn er zeker betere.
vind ik dan. :D
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

ik heb nog een setje Michelin Pilot Sports liggen

205/40/17

voor 200,- mag je ze hebben, ik kan je foto's sturen voor profiel enzo

Ik heb ze onder de CTR gehad en vond het erg fijne banden. Kwa prestaties doen ze niet onder voor de Bridgestone die std op de EP zat.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

mr. X wrote:@ Edwin

Ik zal zeer binnenkort even een keer voor je mijn originele velgen icm de RE040 band eronder schroeven. Heb nu een paar keer wat bochten onder 'zware omstandigheden' genomen met de RE050A band, maar had dit nog niet gedaan met de RE040.

Durf dit nog niet met zekerheid te zeggen, maar denk misschien dat de RE040 band beter is.


Nou, de stock rims zitten eronder. Zo zeer binnenkort was het niet maar het is gebeurd. Morgen moet ik toch weer een km of 120 rijden, dus ik zal ze eens 'testen' en hier posten wat ik van die banden vind tov de RE050-a banden.
Locked