Nieuwe motor gekocht!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Brrrrrrrrrr
Image
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

8)

Gisteren 615km gereden en geen klap verkeerd...in totaal al >3000km en nog niks afgebroken of kapotgegaan :roll: Afkloppen!

Wel zuipen als Dean martin in z'n goeie jaren.... 1 op 10 :shock:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Eerste volledige tankbeurt gehad met de CB 500 pas geleden. 1:23, en ik heb het niet altijd netjes gedaan 8)
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

1:23 :lol: Da's lekker zuinig.

Met de Hornet haal ik meestal 1:18 maar heb ook wel 1:20 gehaald ooit. :roll:

Adfgelopen zondag stond ik in Luxemburg met een andere Nederlander bij het tankstation; hij vertelde dat zijn BMW R1200 1:22 liep :shock:
Dat is voor een zware motor ERG zuinig!

Trouwens, het laatste stuk vanuit Belgie naar huis afgelopen zondag heeft de MV 1:12,7 gedaan! Netjes, maar heb ik wel op de A2 veel moeten laveren tussen de files door.

Hier wat piccies va het 2-wiel materiaal in Huize CWATR:

Image
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

BMW motorfietsen staan er om bekend om ondanks hun relatief zware motoren relatief zuinig te zijn. Maar als je op autoverbruik kijkt en dan bij vergelijken-overzicht bij voertuigtype motorfiets invult (hierna wel het knopje genereren aanklikken) zitten er meer motorfietsen tegen de 1:20 (zowel beter als slechter) dan tegen de 1:10 aan te schurken.

Maareh, 5 motorfietsen maar liefst! heb je de keuze als je een toertje wil gaan maken 8)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Vooral die laatste :D
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

:shock:

5? Echt maar 4 hoor, of tel je m'n fiets ook mee? :lol:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Inderdaad 4, maar er was er eentje die van achteren niet echt overeen kwam met een andere die ik van voren zag.
Deze,
Image

en deze.
Image
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Ik kan ook 1:20 rijden met de Fireblade. Dit lukt mij echter niet hahahahaha.
Image
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Dat is een Honda CY80.

Reed ik eerst als brommer maar is nu een oldtimer motorfiets....gaaf tussen harleys in aan de stoplichten gaan staan en dan uitdagend aankijken :twisted: :lol:
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Gisteren met de MV 159km gereden en getankt: 12 liter..1:13,2. Ik snap er niks meer van. :-? Lijkt wel of het motorke zuiniger wordt. Km-stand 3500 of zo. Als de trend doorzet haalt-ie misschien de 1:14 nog wel en ben ik tevreden.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Is het niet zo dat een nieuwe motor even moet wennen?
Kan begrijpen dat het olie verbruik in het begin ook meer is omdat alles even op elkaar in moet slijten waardoor er in het begin 'grotere' spleten tussen alle onderdelen zitten (beetje overdreven gezegd :razz: )
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Misschien heb je gelijk maar dan heb je 't over olieverbruik...en dat is 0,0

Misschien dat de interne weerstand v/d motor door in lopen minder wordt (en dat zou zeker effect hebben op ht benzine-verbruik). Of nu, na een paar duizend kilometer minder weerstand in het rijwielgedeelte (lagers)...geen idee.
Feit is dat het benzineverbruik aan het afnemen is met een nagenoeg gelijkblijvende rijstijl. :-?
Locked